Cum să fii deştept ?!

Zilele acestea am auzit o varianta cel putin interesanta asupra acestei probpea0337peanuts-think-big-posters.jpgleme. Ei bine, cei care ziceau despre „cum sa fii destept”, nu isi dadeau seama ca faceau lucrul acesta. Ei pur si simplu relatau chestii pe care li s-au intamplat, sau pe care le-au auzit.

Am vrut sa scriu despre acest lucru pentru ca ideea aceasta ma urmareste de mult, si de asemenea, am dezvoltat o teorie proprie asupra acetui fapt. Teoria e de mult, argumentele pe care le-am strans in favoarea ei au venit abia recent.

Chiar astazi stateam si lucram la scoala, cand aud un profesor explicand altui despre ce a patit el. A zis unei persoana o anumita chestie, care a lasat mirare si nedumerire in reactia respectivului. Profesorul a recunoscut ca nici in momentul de fata nu stie ce a vrut sa zica atunci, dar a promis ca pana peste o saptamana cand se va intalni din nou cu persoana respectiva va gasi o explicatie, cu care „sa se scoata din impas”.

O a doua ilustratie ar fi exemplul meu personal, de unde a plecat si teoria mea, care zice in felul urmator: „Nu conteaza daca ai fost sau nu destept intr-o anumita faza, moment, conteaza doar abilitatea si istetimea cu care iti explici actiunea si cu care reusesti sa il convingi pe celalalt cat de <<destept>> ai fost tu atunci. Adica, nu conteaza cat de rau ai actionat, conteaza cat de bine si istet reusesti sa explici ce ai facut, punand o lumina favorabila acolo unde trebuie”. Exemplul personal? Pai… ar fi multe situatii in care am reusit sa ma eschivez de la mica mea prostie pe care am facut-o. In continuare as dori totusi sa mai dau un exemplu, auzit de curand, din care se pot trage ce concluzii doresti tu. Eu am tras concluzia care sa imi favorizeze tentativa ‘ceaa de teorie scrisa cateva randuri mai sus. Fara doar si poate:

„Doi oameni, stateau la masa. Pe masa era o farfurie in care erau 2 mere. Unul era mai mare, celalalt era mic. Unul din ei intinde farfuria celuilalt, si zice:

<<Poftim, serveste-te!>>

Celalalt nu sta mult pe ganduri si se repede la marul cel mare, il ia.

<<Ce egoist ai fost…!>> replica primul.

<<Pai tu ce ai fi facut in locul meu?>>

<<Eu as fi luat marul cel mai mic!>>

<<Eu stiam asta, de aceea am ales marul cel mare!>>”

Cred ca e cel mai bun exemplu care arata cum sa iesi cu fruntea sus, cu „desteptaciune” dintr-o situatie din asta, nu prea favorabila.

Mai gandeste-te! :)

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

2 gânduri despre „Cum să fii deştept ?!”

  1. Salut,
    Si eu am abordat subiectul http://stoianconstantin.wordpress.com/2007/12/06/baietii-destepti/. E drept intrun context putin diferit. La prima vedere poate legatura intre cele doua articole este vaga. Si totusi ea exista si cred ca se poate rezuma la ideea ca: oameni cu un potential exceptional nu pot lua de fiecare data cele mai inspirate decizii. Expertiza intrun domeniu nu iti garanteaza o consecventa in a lua mereu decizii intelepte care sa te poata califica drept „baiat destept” Dezbaterile asupra conceptului de inteligenta emotionala cred ca se apropie cel mai mult de adevar in ceea ce priveste intelegerea sintagmei de „baiat destept” (care „baiat” uneori nici nu trebuie sa fie instruit ci doar inspirat). Cred ca statutul de „baiat destept” trebuie analizat pe o anumita actiune si presupune cunoasterea deznodamantului unei confruntari. Atunci cand vorbim de factorii care ne conduc spre succes intro confrunare probabil ca lista este foarte lunga. Am adus vorba despre confuntate in special ca sa pot folosi o paralela la „consum de energie” dat fiind afinitatea mea pentru subiectele care se revera diversele forme de energie …

  2. bună strategie :D
    dar cred că pe cei inteligenţi cu adevărat nu prea îi poţi convinge :D
    având în vedere că sunt din ce în ce mai rari..good luck :P

M-aș bucura să aud și de la tine...

