Sunt om şi fac lucruri supra-omeneşti

my_funny_valentine_by_equivoque.jpgCu toţii suntem oameni. O propoziţie umilă, de început de articol. Nu prea atrage atît de mult cititorul pe cît ar trebui, oricum mă uit că din ce în ce mai puţini intră zilnic pe blog la mine, şi încep să mă întreb de ce, o fi oare vina mea? Oricum deja stiu că irosit titlul cu un text ce va plictisi şi care putea fi făcut mult mai bine şi mai competent. Nu conteaza, sunt om…

Sunt om, şi de aceea am dreptul, ca şi acum, să fiu suparat, frustrat şi descurajat. Pentru că nu sunt altceva decît un pumn de ţărănă pe care îl ia vîntul, mă supăr mai repede decît ar trebui (sau nu ar trebui), mă îngrijorez şi îmi creez tot felul de complexe. Nu reuşesc să iert tot timpul atît de uşor sau atît de repede… de prea multe ori nu-mi pasă… sunt om… un om foarte ciudat, dar cît se poate de unic şi iubit.

Sunt om şi totuşi fac lucruri supra-omeneşti! Da, ai auzit bine, sunt Superman! Bine, un semi-Superman (îmi place grafia cuvîntulu :D ), cam lăudăros, ce-i drept. Dar ce e aşa de supra-omenesc în toată povestea asta? Cu ce mă tot laud eu aici? Cu insuccesele mele? Nu nu, dar mă voi lăuda cu nişte chestii supra-omeneşti pe care mă învaţă Biblia mea să le fac.

Omul îşi iubeşte aproapele, dar cel care vrea să fie supra-om trebuie să-şi iubească şi duşmanii (bine, dar cum să-l iubesc cînd el niciodată nu pune capacul la pasta de dinţi şi strînge tubul de la mijloc tot timpul??)

Omul iartă, dar incredibil de greu, într-o perioadă incredibil de mare de timp, cu incredibil de multe rugăminţi, dar cel care vrea să fie supra-om nu numai că iartă pe loc, dar nu oboseşte iertînd.

Omul împrumută banii săi, dar doar celor de la care ştie că îi va recupera, cu dobîndă bineînţeles dacă se poate, dar cel care vrea să fie supra-om trebuie să îşi împumute banii fără să aştepte nimic înapoi.

Omul mai mult blestemă, dar cel care vrea să fie supra-om trebuie să binecuvinteze nu numai pe cei aproape lui, ci şi pe cei care îi fac răul.

Omul se răscoală, nu e niciodată mulţumit, dar dacă vrei să faci ceva supra-omenesc, întoarce şi celălalt obraz cînd eşti lovit. Cînd ţi se cere haina, tu dă şi cămaşa!

Omul îţi ia bani de taxi, şi refuză să te însoţească, dar daca te-ai hotărît să devii un supra-om, mergi 2 mile în loc de 1 cu el, şi fă-o cu plăcere…

De ce am zis că sunt Superman? Nu pentru că am şi reuşit să fac toate chestiile astea, dar pentru că au fost momente în care m-am comportat cum a vrut Cerul, şi de aceea sunt un Superman. Un Superman care încă îşi toceşte coatele pe băncile şcolii, încă se luptă cu o acută instabilitate emoţională, şi care nu are nicio putere supra-omenească, decît dragostea, care i-a fost dată de Tatăl său.

Da, deşi e atît de „omenească” lumea în care trăim, eu cu tine, totuşi există lucruri „supra-omeneşti”, şi sunt atît de reale si viabile, că le pot simţi fără prea mare greutate!

Da, eşti chemat ca TU să faci ceea ce este deasupra puterii omului, dar nu cu neputinţă la Dumnezeu! Esti chemat sa devii un Superman, un soldat perfect, un Robocop al credinţei, pe frontul Evangheliei! Îndrăzneşte, Isus te iubeşte!

Update >> ador privirea acelei fetiţe, mă trimite cu gîndul la inocenţa care e pe care de dispariţie din mine şi din mulţi altii…

39 de gânduri despre „Sunt om şi fac lucruri supra-omeneşti

  1. Foarte tare frate, Supermani, Robotei si soldati.
    Stii ce au in comun astia nu? Arme si crime. Cum binele e o notiune relativa raman arme si crime.

    Fa bine si scoate capul in lume. Nu esti un pumn de tarana esti o minunata fiinta asemanatoare cu alte 6,3 miliarde rezultata din milioane de ani de selectie naturala un proces atat de frumos si de fascinant incat nu poate fi comparat decat cu o experienta religioasa intinsa pe ere intregi. Doar ca e un eveniment natural, auto-reglat, auto-suficient.

    Altfel in afara comparatiilor cu soldati, feel-ul general e pozitiv.
    Isus doesn’t give a damn.

  2. Se vede că mă confrunt cu cineva cu care nu m-am mai confruntat pînă acuma. Pentru început aş dori să-ţi zic că sunt de acord în cîteva aspecte cu tine. În primul rînd, da, sunt o fiinţă minunată, dar nu accept, şi ştiu clar că nu sunt rezultatul evoluţiei sau a selecţiei naturale. Strămoşul meu nu este maimuţa, pe care eventual, ce face omul cu ea? O ţine într-o cuşcă şi îi aruncă de mîncare, cîştigă bani cu ea pe la circ. Asta nu e rudă cu mine!
    Un al doilea lucru cu care sunt de acord totalmente cu tine este faptul că într-adevăr, un lucru comun „soldăţeilor” sau „superman-ilor” sunt armele. Dar, ca să ştii împotriva a ce lupţi, ma refer la tine, trebuie să cunoşti exact fenomenul. Adică, probabil ştii că şi în Biblie suntem asemănaţi cu nişte ostaşi ai credinţei (2 Timotei 2:3, prin urmare nu sunt primul şi nici ultimul care face comparaţia), şi arma noastră este rugăciunea, alături de alte arme, cum ar fi adevărul, neprihănirea, rîvna Evangheliei şi păcii, credinţa.
    Acum să-ţi zic şi de crime sau de faptul că lui Isus nu îi pasă, aşa cum ai afirmat puţin mai sus: Singura crimă, cînd discut în acest context, este a ta şi a mea, prin păcatele care cereau o jertfă, cereau o moarte! Pentru noi a trebui să moară Isus crucificat, şi să îndure atîta suferinţă şi dispreţ. După ce a făcut El toate aceste lucruri pentru omenire, cum poţi să zici că nu Îi pasă? Chiar crezi că a îndurat atîta pentru nişte urmaşi ai maimuţei?! Nu nu, El a suferit şi a murit pentru cei ce sunt din El, creaţia Tatălui, fiii Lui.
    Charles Darwin, părintele evoluţiei, a recunoscut pe patul de moarte că tot ce scrisese era fals. Boyle, Newton, Pascal, Pasteur şi alţi giganţi ai ştiinţei au declarat că sunt creştini, că trebuie să existe o Forţă Creatoare! Tot ce a reuşit ştiinţa să facă pănă acum este să-şi fi dat cu părerea, dar nu a demonstrat nimic concludent. 0. Veriga lipsă nu va fi găsită niciodată pentru simplul fapt că ea nu există. Găndeşte-te puţin că dacă axa pămîntului ar fi înclinată cu un grad mai mult sau mai puţin, viaţa nu ar mai exista. Evoluţie? Nu prea cred. Viaţa nu poate lua naştere din non-viaţă, sau moarte. :)

  3. chiar dak suntem chemati sa fim eroi..lucrul asta e din ce in ce mai greu de indeplinit in lumea in care traim..important e sa ne incredem in Dumnezeu..pt ca El e singurul care ne poate ajuta sa biruium lumea..sa fim niste EROI:)

    continua sa scrii, Andrei:)

  4. Lasati mai certurile… :-) eu unul stiu ca maimuta nu ar fi existat azi daca Dumnezeu nu ar fi salvat’o in arca lui Noe…daca nu mai exista maimuta ce ati mai fi zis evolutionistilor???probabil ati fi scornit ca omul se trage din cine stie ce alt animal..sau mai stiu eu…un lucru e clar:Dumnezeu o facut si omul si maimuta…dar omul e dupa aseamanarea lui Dumnezeu…e inzestrat cu ratiune,dragoste..in timp ce maimuta e un simplu animal care pur si simplu traieste pentru a’si perpetua specia!!!

    Slava Domnului ca suntem oameni!!!

  5. „Nimeni nu vorbeşte atât de mult despre Dumnezeu ca acela care încearcă să-I nege existenţa.
    Dar nu poţi să negi decât ceea ce există!”

    „Poţi închide ochii, dar nu poţi stinge soarele.” (N. Iorga)

  6. mda…articolul asta chiar e de superlativ…incurajeaza lumea.mi-o placut mult.tot respectu’ pt articol,dar mai ales pt cel kre o muncit la el:)
    fetitza aia are,intr-adevar, o privire inocenta,iar ochii aia negri(ochii negri is preferatii mei)is superbi…

  7. i wanna be a hero too :D
    imi place cum i-ai raspuns tipului care ii multumeste Domnului ca e ateu :D pana si asta zice ceva.(ceea ce zicea claudia mai sus )
    pentru el acum : sa stii k si pe tine te iubeste Isus si o sa astepte pana cand o sa deschizi ochii si o sa vezi adevarul, chiar daca asta inseamna sa-L mai insulti cativa ani,luni sau cine stie cat. e invatat sa sufere, iubirea Lui indura totul. Lui Isus ii pasa, ii pasa si de tine. respiri, vezi si ai citit articolul lui andrei, nu prin fortele tale, ci pentru ca ti-a fost ingaduit de Dumnezeu, pentru ca ii pasa :)

  8. 1.vreau si eu poza cu fetita :D
    2.ma oftica primul tau paragraf
    3.in rest e superb
    4.sper ca ateul nostru sa mai vina sa vada si raspunsul
    5.comentul tau e un adevarat nou articol deci maine poti sa iei o pauza:))
    6.sa mai scrii
    7.gata :D
    8.is numai sapte ca sa fie cifra perfecta
    9.=))))))))))))))

  9. Pai da, primul mod de a te apara este sa iti declari ignoranta (nu o spun peiorativ).
    Faza cu maimuta este o cunoscuta suceala crestina dar daca ai pune mana pe un tratat de evolutionism ai vedea ca nimeni nu spune ca omul se trage din maimuta ci dintr-un stramos comun. Biblic asta inseamna cam asa:
    Adam era un animal. Din el s-au nascut milioane de creaturi. Dintre acele milioane de creaturi unele au ajuns maimute altele oameni.
    Schimba-ti sursele de informare ok? Daca ai destula engleza cat s-o intelegi cauta Climbing Mount Improbable a lui Richard Dawkins (e o lucrare stiintifica nu una pro-ateism precum The God Delusion).
    O sa pricepi acolo ce inseamna evolutia ca sa nu mai arunci prostii de genul asta cu maimute.
    Darwin nu si-a renegat niciodata opera, asta e o propaganda creationista (ca sa vezi, mai multa propaganda).
    Faptul ca unii oameni de stiinta erau crestini nu inseamna decat ca isi suspendau mintea rationala si stiintifica pentru a crede in fiinte supranaturale. Acum 90%+ din comunitatea stiintifica este lipsita de religiozitate iar descoperirile stiintifice din ultimii 20-30 de ani sunt fantastice.
    Daca stiinta nu a dovedit nimic (probabil n-ai fost pe la Antipa) atunci religia cum dovedeste ca exista dumnezeu. Iti spun eu, n-are cum. De ce? Pentru ca e nevoie de credinta. Adica trebuie sa te minti singur ca exista ca sa existe. In mintea ta. Trist.

    Asa, acum cu prostia aia de „jertfa”. Sa-ti explic ceva, sper ca o sa poti intelege.
    Dumnezeu a creat omul si i-a dat dreptul la alegere. Apoi i-a interzis o chestie. Omul si-a exercitat dreptul la alegere (dat de insasi dumnezeu) si a fost pedepsit pentru asta. Ti se pare normal? Cand tot ce a facut este uman iar posibilitatea i-a fost oferita de creatorul lui?
    Dupa careeee este pedepsit pentru eternitate pentru ca si-a exercitat dreptul la alegere.
    Scuza-ma dar nu face sens.
    Ulterior, cand omul se impacase cu moartea and all that shit apare fiul zeului care l-a facut muritor si zice „omorati-ma si o sa traiti vesnic”. Dupa care biserica are grija sa te simti vinovat ca l-ai omorat pe cel care s-a lasat omorat. Si nici macar nu ai avut de ales ca s-a intamplat acum 2000 de ani, teoretic.
    I-ai spus tu vreodata zeului tau „omoarat-i copilul ca sa nu mai am eu pacate”. NU! ai luat de buna ca el a murit acum tspe mii de ani si traiesti cu vinovatia aia.
    Hai sa fim seriosi. „Pacatele” mele nu necesita si nu cer nici o moarte sa fie clar. Eu nu vreau sa moara nimeni pentru mine. Daca tu accepti sinuciderea (ca de fapt aia a fost) ca si metoda de a ti se ierta pacatele inseamna ca ai o minte cruda si inclinata spre crime. De fapt obsesia crestinismului pentru moarte este evidenta dar macar la astia tineri sa fie mai estompata.

    Si aoleu ARCA LUI NOE? Voi chiar luati de buna prostia aia? Cum de se aflau miliarde de specii de animale la cativa kilometrii de mers pe jos de casa lui Noe v-ati intrebat vreodata? Ala e doar un mit derivat din niste inundatii ca alea ce le-am avut noi prin 2005-2006. Dar sa nu cumva sa va interesati de surse istorice si exagerari ale povestitorilor, totul in biblie e cuvantul lui dumnezeu si prin urmare adevar absolut. Yeah, bullshit.

    Vad ca esti tanar. Mai ai inca timp sa-ti schimbi parerile. Daca citesti ce trebuie.
    Daca stii destula engleza vino pe blogul meu lasa un comentariu si iti trimit carti in engleza care te pot ajuta sa intelegi partea mea de adevar.

    http://dumnezeueateu.wordpress.com

  10. Biblia spune clar să ne ferim de certurile fără rost şi întrebările nebuneşti. Aş putea foarte uşor sa mă apăr, sau mai bine zis, sa-L apăr pe Dumnezeu, dar nu o fac. De ce? Pentru că Dumnezeu nu are nevoie de mine ca să-L apăr, îşi poate purta singur de grijă. Cum zicea mai sus Claudia din N.Iorga, poţi închide ochii, dar nu poţi stinge soarele. Poate că dimineaţa nu am prins să văd răsăritul, dar pot totuşi vedea ce atinge el. Nu văd vîntul dar îl simt. Aşa e şi cu Dumnezeu. Nu îl vad, dar simt ce face, simt cum binecuvintează pe copiii Lui. El nu se apleacă să dea raspunsuri la nebunia mea sau a ta. Tot ce trebuie omul să ştie şi să creadă i-a fost făcut cunoscut deja.
    Acum în legătură cu Arca lui Noe.
    1.Arca e reală, şi chiar se află pe muntele Ararat, cum spune şi Biblia. Vrei poze?
    2.Un calcul simplist al dimensiunilor arcii lui Noe, arată că incăpeau în ea toate animalele, cîte o pereche, mîncarea lor, şi rămînea încă destul loc pentru Noe şi familia sa să joace fotbal.

    Aş putea şi eu să-ţi recomand cartea „Autoritatea Bibliei confirmată de ştiinţă”, autorul Farid Abu Rhame…sau ceva in genul..e destul de complicat, şi nu mai reţin numele exact pentru că am citit-o de mult.

  11. apropo, „dumnezeueateu”, cand nu vrei sa crezi ceva, nu crezi!..pot sati zica altii mii de argumente…ma rog pentru tine saL simti pe Dumnezeu..numai asta te poate face sa crezi in El..dragostea Lui…nu te mai uita la ce zic altii..doar urmezati inima..daca tu esti fericit asha(fapt de care ma indoiesc)..ramai asha..
    totusi..sa iau adevarate si vorbele tale..daca Dumnezeu nu exista si tu crezi in El..nu vei pierde nimic cand vei muri….dar daca exista..si tu nu crezi in El..atunci ..in ziua cand vei muri sau El se va intoarce pentru mireasa Lui ..vei pierde totul……si vei trai o vesnicie in iad…
    nu cred cati place ultima varianta..nimanui nui place..
    ..doar fii sincer cu tine…e tot ce pot sati zic..

  12. dumnezeuateu te rog sa imi raspunzi la o singura intrebare..dar sincer:tu crezi fara indoiala ca nu exista Dumnezeu si ca lumea nu are nici o treaba cu divinitatea??chiar nu te mustra constiinta cand zici cu tarie ca „nu exista Dumnezeu”?esti fericit pentru ca nu ai nici o convingere despre divinitate??adica..lamureste’ma..cum vezi tu viata??tu daca mori???ce se intampla cu tine???astept niste raspunsuri..aici pe blog :-)

  13. mulţumesc claudia şi sergiu, amelia, roxy pentru că mă susţineţi… fiecare face ce crede că vrea cu viaţa sa, pînă va da socoteală de ea, pentru că oricum viaţa pusă în noi nu este a noastră…ai zis bine claudia, dacă nu crezi ca El există, şi totuşi există, ai pierdut totul, altfel, nu pierzi nimic :)

  14. Ce sa zik… divergente de opinie sunt de cand lumea si pamantul, fiecare dintre partile implicate va fi mereu convins ca are dreptate, dar diferenta o face un singur lucru…unii se bazeaza pe ceva care depaseste cu mult limita realului ( cu o forta infinit de puternica) iar altii se bazeaza pe ceea ce altii asemeni lor au creat..adica un simplu produs al mintii uamne…si daca stai si analizezi cine ii mai presus? Un simplu om sau acea forta pe care noi obisnuim s-o numim Dumnezeu…ce are intaietate cuvantul tau ca simplu om sau Cuvantul Lui?

  15. @ serjlwgod (complicat nick, nu iti fracturezi degetele cand il scrii)?
    Nu ma mustra constiinta sa spun ca nu exista dumnezeu. De ce m-ar mustra constiinta cand spun ca nu exista ceva? Ar trebui sa ma mustre constiinta daca as spune ca nu exista unicorni roz? Sau un cal mare si maro intre Pamant si Marte? De ce sa ma mustre constiinta?
    Intrebarea mea e: pe tine nu te mustra logica sa sustii un lucru pentru care n-ai nici o dovada exceptand propriile pareri? Desigur intarite de oamenii cu care vorbesti si de care probabil esti inconjurat dar daca ceri o dovada concreta… nimeni nu ti-o poate da.
    Mai am o intrebare: Crezi in Zeus? Wotan? Amon-Ra? Poseidon? Marele Spirit al indienilor? Brahma? Vishnu si Ganesh? Nu crezi in nici unul dintre ei pentru ca nu sunt religia in care ai fost crescut. Ce ii face pe ei sa nu existe pentru tine? Faptul ca nu CREZI in ei. Atunci ce il face pe zeul tau mai existent cand toti cei care cred in aia de mai sus nu cred in el. Toti ailalti „e fraieri” sau ce?

    Sunt fericit ca nu am nici o convingere despre divinitate. Dar sa nu zic prostii. Am o convingere. Sunt convins ca nu exista nici o divinitate. Eu daca mor… Eu daca mor ce? Daca mor o sa cer sa fiu incinerat si sa mi se faca o slujba nonreligioasa (gasiti info pe blogul meu) Apoi o sa cer sotiei/copiilor mei sa imi arunce cenusa unde le place lor si asta e. Poate sa fie si in sant i don’t give a damn. SUNT MORT!
    Ce se va intampla dupa moarte? Sunt convins ca nimic. Adica macar corpul meu nu va fi mancat de viermi, dar in rest it’s the end baby.
    Nu mi-e teama de perspectiva asta ca tie. Nu mi se pare ca e vreo chestie in a trai vesnic. Nu mi se pare ca sunt asa de fantastic incat sa traiesc vesnic. Viata asta si cat am trait din ea o sa mi-o fac cat mai placuta cu putinta, pentru ca dupa ea nu cred ca va fi ceva. Iar daca va fii… sa fie sanatosi.

    Aici era pariul lui pascal?
    draguta claudia pe tine chiar te convinge argumentul ala? Nu ii gasesti puncte slabe? Nu crezi ca e super subred?
    Uite cateva probleme:
    -Se ia ca premisă că d-zeu răsplăteşte credinţa. Dar dacă de fapt răsplăteşte scepticismul şi gândirea onestă şi pedepseşte credinţa oarbă sau credinţa prefăcută?

    – Se ia ca premisă că d-zeul creştin pedepseşte oamenii care nu cred în El. Aici intervine problema credinţei greşite. Din Pariul lui Pascal se poate eventual deduce ca e bine să crezi în toţi d-zeii religiilor. Totuşi credinţele şi afirmaţiile diferitelor religii sunt mutual exclusive, acest lucru fiind folosit şi ca argument al revelaţiei inconsistente, rezultând că nu pot fi toate „unica religie adevărată”. Dacă de exemplu d-zeul real este cel din islam, atunci creştinul va fi pedepsit şi va ajunge in iadul islamic, deoarece nu a respectat poruncile lui Allah, revelate in Coran.

    – A crede în d-zeu doar pentru a-ti apăra pielea (doar ca să nu ajungi în Iad) sau doar pentru a primi recompensa de a ajunge în Rai, nu este o adevărată credinţă. Biblia spune că nu toţi ce spun Doamne-Doamen vor fi mântuiţi.

    – Se ia ca premisă că cineva poate alege să creadă. Raţiunea de a crede în acest caz ar trebui să vină în urma unor convingeri, a unor certitudini bazate pe evidenţe că d-zeu există cu adevărat. Dar dacă am avea aceste evidenţe nu ar mai fi necesar să mizăm pe cele spuse de Pascal în pariul său.

    – Se ia ca premisă că d-zeu este posibil, şi deci există o probabilitate pozitivă ca El să existe. Dar nu întotdeauna probabilitatea aşa cum este definită în matematică poate fi folosită pentru a justifica să se mizeze conform pariului, d-zeu fiind posibil nu înseamnă neapărat că totuşi are o probabilitate pozitivă de a exista.

    – Se ia ca premisă că recompensa sau pedeapsa divină este infinită. Mulţi cred că pedeapsa divină nu este infinită, eternă.

    – Se ignoră câştigurile/pierderile din timpul vieţii. Pariul lui Pascal se referă la o perspectivă eternă, ignoră timpul, banii şi efortul necesari pentru a practica credinţa în viaţa dinainte de moarte, şi care ar putea fi folosiţi pentru alte activităţi mai nobile.

    – Pariul Ateist: „Ar trebui să-şi trăieşti viaţa şi să încerci să faci lumea un loc mai bun pentru a trai în ea, indiferent dacă tu crezi sau nu în d-zeu. Dacă nu există d-zeu, nu vei avea nimic de pierdut şi vei fi pomenit cu dragoste şi respect de cei pe care i-ai lăsat în urmă. Dacă există un d-zeu binevoitor, probabil te va judeca pe baza meritelor şi angajamentelor tale şi nu doar pe baza faptului că ai crezut în el.”

    Cu multumiri celui care le-a facut in original.
    Sa fiti sanatosi, andij iti trimit cartile ;)

  16. „dumnezeueateu”..nu vreau nimic..intelegi?..nici un argument…nimic..si promit ca nam sati dau nici eu nici unul…un singur lucru team rugat sal faci..si te mai rog inca…..urmeazati inima…..daca esti fericit cu adevarat asha cum esti acum, stii numai tu..numai tu stii cei in inima ta…te rog frumuos…nu trece peste inima ta…fa macar o proba…nu stiu mai nimic despre tine..dar in momentele astea..imi doresc ceva..si mi se pare ciudat..dar imi doresc cu adevarat . . sa gasesti fericirea adevarata…..ma rog pentru tine…

  17. Înţeleg cum se poate uita cineva spre pământ şi să devină ateu, dar nu pricep cum poate cineva privi cerul şi să mai poată să creadă că nu există Dumnezeu!

  18. Claudia draga nu iti imagina ca sunt vreun adolescent suicidal pentru ca nu ma bucur de blissul asta dumnezeiesc al tau.
    Pentru mine e simplu: ce consideri tu inspiratie/bucurie/manifestare divina eu consider autosugestie.
    Si eu iti doresc sa gasesti fericirea adevarata si sa vezi ca fericirea depinde de tine si nu de fiinte imaginare.
    Cat despre al doilea comment, desi pare plin de o intelepciune metempsihotica e doar o banalitate. Eu ma uit atat spre pamant cat si spre cer, atat inainte cat si inapoi, atat in stanga cat si in dreapta si cat cuprinde privirea mea din lumea ingusta in care traim si spatiul infinit in care se intampla sa fim, privirea mea nu intalneste motiv de bucurie, de contemplare si de continua uimire mai mare decat Natura din care facem parte.
    Si nu sunt panteist, Universul e prea frumos ca sa-l murdarim cu concepte egoiste precum dumnezeu.

  19. Domnu’ ateu :D , se pare că v-aţi făcut o adevărată pasiune pentru blogul meu… consider subiectul închis şi terminat, pentru că nu are rost să ne mai convingem unul pe altul de ştiu eu ce chestii.
    Te invit să vizitezi şi să comentezi şi în continuare după bunul plac, dar nu te aştepta de la mine cel puţin de răspunsuri tip articol de lungi. Dacă ceilalţi o sa dorească asta, pot să o facă.
    Nu poţi să mă convingi de ceve ce deja eu ştiu că este adevărat, de nişte adevăruri elementare, dar vitale, în ce -L priveşte pe Dumnenzeu şi lucrarea Sa.
    Nu ai cum să combaţi cu cu inteligenţa ta sau a tuturor oamenilor la un loc, înţelepciunea lui Dumnezeu. Eşti singur contra tuturor pe acest blog, iar noi suntem pe o treapta puţin mai (mult) înaltă decît tine, pentru că Dumnezeu e de partea noastră.
    Fii sincer cu tine şi recunoaşte că simţi şi tu altceva undeva în adîncul tău. Oricum nu mă aştept să faci asta, şi aştept să fiu din nou atacat de tine, dar să ştii că îmi face plăcere să discut cu oamenii.
    Se pare că la această lucrare am fost chemat. De ceva, Biblia are toate răspunsurile. Există şi inimă, nu numai materie cenuşie, creier… ai voie să-şi foloseşti si inima. De fapt, e chiar indicat. Nu mai căuta să te baţi cu pumnul în vînt, că nu iese.

    Aici nu vei convinge pe nimeni, dacă acesta era scopul tău.

    Lectură plăcută, şi spor la polemizat, o sa încerc să îţi răspund în măsura în care este înţelept din partea mea să fac asta! :)

  20. ca sa raspund scurt, singurul pumn in vant… e cel in care spui ca il ai pe dumnezeu alaturi cand ai doar propria imaginatie.
    Iti ascunzi zeul intr-un God of the Gaps ceea ce e destul de trist.
    Asta e, te citesc ca dai indemnuri frumoase si sincer sa fiu exceptandu-le latura militanta sunt chiar ok.

  21. Va veni o zi cînd orice ureche Îl va auzi, şi orice ochi Îl va vedea :)
    În legătură cu partea militantă… fiecare citeşte ce doreşte şi face ce vrea deocamdată, deci poţi lua sau nu de bună ceea ce citeşti. Chiar îmi face plăcere să ascult şi alte opinii. E un exerciţiu perfect pentru creier, în sensul bun :)

  22. draga vizitatorule ateu,
    ma intreb de ce petreci atat de mult timp scriind despre lucrurile astea…noi stim de ce spunem celorlalti…tu ce interes ai sa convingi pe altii? simplul fapt k esti atat de interesat de blogul asta dovedeste k este si in tine dorinta pentru ceva mai mult decat asa o lume limitata si asa un om de trecator…iar argumentele tale sunt simple negari ale argumentelor biblice…gica contra nu e greu sa fii…crezi k esti fercit? ne vezi pe unul din noi cautand dovezi si investigand credinta ta? eu cred k ar trebui sa urmezi sfatul claudiei…aaa…si nu e nevoie sa-mi raspunzi!…Dumnezeu nu si-a propus sa-ti demonstreza tie k exista! dar a demonstrat deja k te iubeste

  23. În fiecare om a fost pusă nevoia de Dumnezeu.

    Problema este că ne vine greu să recunoaştem, iar tot timpul ne minţim pe noi. Ateismul lucrează, din cîte văd eu, numai cu mintea, raţiunea, dar după cum bine probabil se ştie, mintea omenească nu îl poate înţelege pe Dumnezeu, de aceea este nevoie şi de acea chestie numită „inimă”. Pînă nu o vei folosi, nu vei descoperi mai nimic. Dumnezeu lucrează cu inima, dragostea Sa este înţeleasă tot cu inima. Mintea e incapabilă să înţeleagă că exista Divinitate, Sfinţenie, Creator.
    De aceea dacă nu ar fi existat un „teos”(Dumnezeire, Dumnezeu) nu ar mai fi existat nici „a”-„teos”(împotriva lui Dummnezeu, care Îi neagă existenţa – mi se pare că a zis şi ascultareacredinţei ceva legat de asta).

  24. Zice, dar zice prost si am demonstrat. Eu zis sa nu mai folosesti argumentul ca e slab.
    @ ligia, ma plimb si eu pe bloguri si-mi dau cu parerea. Daca mi se raspunde urmaresc raspunsurile si-mi mai dau cu parerea.
    Nu trebuie sa conving pe nimeni, nu cred ca e asa usor, e un proces pe care trebuie sa-l faci singur. Eu am decis singur ca sunt ateu si doar am cautat sa aflu argumentele ce imi sustin pozitia.
    Acum ca le stiu pe majoritatea pot sa le spun si altora dar nu inseamna ca vreau sa ii „convertesc”
    „Convertitul” este o chestiune specific organizatiilor religioase.
    Argumentele mele au rareori de-a face doar cu biblia.
    Nu negu doar zeul crestin ci si pe toti ceilalti zei existenti sau expirati.
    Si e momentul sa pun intrebarea clasica:
    De ce nu crezi in Zeus, Thor, Wotan, Anubis, Amon-Ra, Vishnu, Buddha, Ganesh si crezi in zeul tau. cu ce e el mai cu mot si cum poti fi sigur ca nu te inseli?

    Raspunsul nu e simplu si necesita mai multa atentie decat o sa ii acordati.

    Ateismul nu e o credinta e o convingere rationala.
    Sunt fericit, ce-i cu crestino-fericito-centrismul asta?
    Crezi ca hindusii nu sunt fericiti langa vacile lor? Ei nu iti recunosc zeul la fel ca si mine. De ce ar fi fericirea mea diferita de a lor sau a ta?

  25. Cred in Dumnezeu asa cum cred in rasaritul soarelui. Nu pentru ca il vad ci pentru ca vad tot ce atinge. (C.S. Lewis)

  26. Andrei, e frumos ca esti un romantic si dai atata importanta inimii.
    Dar te asigur ca pana in momentul de fata ea nu are nici o legatura cu perceperea vreunui dumnezeu. Este doar un muschi, controlat de creier, ce isi mentine functia cat timp este ingrijit. E compus din 3 tipuri de muschi, patru camere separate de atrii si ventriculi si face o treaba foarte buna pompand sangele prin organism. Este un organ fascinant si exista o intreaga ramura a medicinei dedicata lui insa asta nu il face organ de receptat zeitati.
    Singurul organ care creeaza zei este creierul. Ca tu simti dragostea (umana sau dumnezeiasca) in inima e un efect dublu al creierului si al propriei convingeri ca inima e organ de simt.
    Nimic nu se compara cu maretia creierului si a miliardelor de procese interne pe care le controleaza.

    Claudia, rasaritul soarelui nu este o chestiune in care trebuie sa crezi contra evidentelor. Il VEZI in fiecare zi si VEZI ce lumineaza. De fapt vezi DATORITA lui. Ultima oara cand m-am uitat prin biblie cand l-a vazut cineva pe Dumnezeu a orbit. OUCH!

  27. tu chiar crezi ce scrie in Biblie?..interesant….nu crezi in Dumnezeu..ce te face sa crezi in Biblie?

  28. deci…despre diferenta dintre El si orice alta persoana, fie ea si imaginara, s-ar putea scrie…dar nu ar ajunge internetul!!! te asigur k nu ai sa-L poti cuprinde cu mintea ta! nici eu si niciun om! argumentele rationale sunt mai mult decat insuficiente…nu se poate compara cu ceilalti zei despre care ai putea afla totul de la oameni bine informati sau din carti…ei sunt produsul gandirii omenesti si de aceea se pot explica…El e infinit mai mult de atat…daca esti atent, ai sa observi k andrei vorbeste in fiecare zi despre El si nu va termina vreodata…in fiecare zi Il cunoastem cate putin…dar Il vom vedea in persoana! iar dak tu nu vrei sa folosesti nimic altceva decat ratiunea mi se pare si normal sa nu-L poti intelege…de fapt ai nevoie de ajutorul Lui k sa-L intelegi – Duhul Sfant. km atat…desi ar mai fi muulte ps: te cam contrazici knd combati ceea ce scrie in Biblie si apoi te folosesti de argumente tot de acolo (no offence dar logica ta nu prea se leaga…ceea ce e normal)

  29. oh vai, daca iau un fragment din biblie ca si real inseamna ca „cred” in biblie?
    Pai daca nu ma inseala memoria Irod a fost un rege real, evrei au fost sub ocupatie romana etc, exista cateva chestiuni din biblie care sunt corecte dpdv istoric. Unele, altele sunt pure aberatii.

    Faceam doar o comparatie, aveti impresia ca nu pot folosi amarata aia de biblie impotriva propriei persoane? Daca nu ati diviniza-o ati observa ce lucrare slaba e de fapt.

    Ligia, te rog scrie cu cuvinte din limba romana ok? Si inca ceva, ai impresia ca pentru vechii greci Zeus si Poseidon erau un produs literar sau zei seriosi in care credeau? Iti garantez ca ei chiar credeau ca Zeus sta in Olimp si ii pocneste cu fulgere. Ca apoi au fost crestinati… e alta poveste dar au inlocuit o fiinta imaginara cu alta fiinta imaginara.
    Toti zeii sunt creatii ale mintii umane, mintea asta e o binecuvantare si un blestem in acelasi timp, te poate transforma in cel mai mare om al timpurilor tale sau intr-un biet sclav auto-ales al unei entitati imaginare.
    Eu m-am lepadat de toti zeii antici si cand l-am intalnit pe asta new age am facut un pas inainte, l-am privit in ochi si i-am spus ca-i un fals.
    Am un zeu mai mult pe care il ignor. Care e diferenta?

  30. diferenta e ca zeii aceia erau surzi si orbi..si nu le raspundea la nici o rugaciune..si orice jerta era zadarnica..Zeul crestinilor raspunde..nu dupa cum vrea omul..dar raspunde de fiecare data….!!

  31. nu ai inteles…adica ai ales a ignori ce am scris eu acolo…din nou…zeii astia de care tot zici erau vazuti ca un fel de oameni cu puteri supranaturale si nimic mai mult.aveau vicii ca si oamenii de exemplu…deci recunosti ca Biblia e adevarata dpdv istoric…pai nu te gandesti si tu(tot esti obsedat de ratiune)cum se face ca aceasta carte a fost scrisa pe o perioada asa mare de ani si totusi toate se leaga si nu are nici macar o contradictie…pentru ca e inspirata de Dumnezeu!si toti de aici pot spune din experienta proprie cat e El de real…acum pentru incheiere…nu tin sa-ti demonstrez existenta Lui…esti liber sa crezi ce vrei…important e ca ai auzit adevarul…daca alegi sa-l ignori va fi raspunderea ta…o sa ma rog pentru tine…cred ca EL poate face o minune si in viata ta! (ps: am folosit doar litere ale alfabetului romanesc cum m-ai rugat)

  32. mai,Superman..ai şi commenturi pe măsură :) nu le mai citesc :D e 3 jumate A.M. :))
    un citat dau şi eu :D
    „Nu voi fi un om obişnuit pentru că am dreptul să fiu un om extraordinar” – Peter O’Toole
    şi mai completez şi eu..dreptul mi-l dă Tata :)

  33. Lasă că la mine dă cel mai mare randament IQ-ul la ore târzii :)

    Interesantă modalitate de a se manifesta insomnia la tine.

    anddij mulţumeşte! <

  34. domnu’ ateu (cum zicea andrei), tu nu te-ai indragostit niciodata?
    sa nu-mi spui ca te-ai indragostit cu mintea. eu cred ca inima e mai mult decat un muschi….

M-aș bucura să aud și de la tine...

