Te-am ales, am ales, şi tu alegi!

the_two_trails.jpg

Pe care şină alegi să mergi în viaţă? Pe ce potecă o să apuci?

Pentru că s-a terminat febra proiectelor la şcoală, am revenit cu un alt articol, aşa cum am zis. Bine, recunosc că nu numai febra proiectelor m-a împiedicat să scriu, dar şi o „febră” din aia, spirituală să zic aşa. De fapt, blogul e ca un fel de soliloquim, sau mai mult o modalitate pentru mine de a-mi lua pulsul, dar nu acesta e subiectul articolului pe care îl citeşti. O să revin asupra problemei cît de repede, poate chiar mîine, aşa că mai treci pe aici!

Bun, deci, în articol nu este vorba de alegerile electorale care se fac odată la 4, 5, 6, 7 sau mai ştiu eu cîţi ani în cine ştie cîte ţări… nu e vorba nici măcar de momentele acealea cînd îţi alegi pantofii din super-market sau chiar alegerea prietenilor.

De fapt, viaţa e plină de alegeri. Puţine lucruri sunt atît de prezente şi persistă între noi ca alegerile noastre. Poate nu suntem deplin conştienţi de acest lucru, dar aceste alegeri, opţiuni sau scrutine, influenţează cea mai mare parte a vieţii noastre. Bine, sunt şi alte lucruri care influenţează cursul vieţii, dar de aspectul alegerilor ce trebuie făcute mă ocup eu acum.

Cum mă influenţează, sau cum te influenţează pe tine alegerile? De fapt, în multe situaţii sunt factorul decisiv. Să vedem cum, şi o să le iau gradat:

  • Ziceam mai sus de alegerea pantofilor. Ei bine, dacă nu îi alegi pe cei potriviţi, ori o să trebuiască să te opreşti la farmacie după ce ieşi din market să îşi iei plasturi, ori rişti să nu se potrivească cu rochia sau costumul de seară;
  • Tot timpul alegem ce muzică vom asculta astăzi, şi e demonstrat că de tenta pe care o are muzica, suntem influenţaţi, de la dispoziţia de moment, şi în cazurile extreme pînă la caracter, dar din nou, zic că acest lucru este doar o alegere, şi din nou, este un alt subiect asupra căruia sper să revin;
  • Nu-i aşa că tot tu ţi-ai ales telefonul mobil? Bine, asta in funcţie de buzunar, dar l-ai ales, între doua rele, ai ales răul cel mai mic (doar trăim în România); :)
  • Cîteodată, alegem chiar dacă să fim fericiţi sau nu. E mult zis, fericit, dar măcar putem alunga tristeţea de pe faţa aia de copil, dacă chiar asta dorim. Până la urmă, totul ţine de atitudine. Chestia cu fericirea e mult mai complicată, dar eu am mai scris odată un articol, pe care te invit să-l scanezi măcar, dacă nu să-l citeşti. Alege să fii fericit!
  • Sunt în clasa a 12-a şi trebuie să aleg o profesie! Dificil! Poate în aceeaşi situaţie te găseşti şi tu, sau cel puţin ai fost pe aici vre-odată. Dacă nu, ai timp să treci!
  • Un alt lucru important pe care îl alegem sunt prietenii. Poate nu eşti neapărat de acord cu mine, şi pot intra în tot felul de discuţii şi polemici aprinse pe tema asta, pot chiar să o transform în referat la filosofie, dar nu acesta era scopul meu. Da, „prietenii sun modul minunat în care Dumnezeu a ales să aibă grijă de noi”, zicea cineva, şi pun pariu că Dumnezeu chiar ne-a lăsat să alegem, pe lîngă multe altele, şi prietenii pe care îi avem, chiar dacă sunt de la El. Poţi să zici cu aceeaşi uşurinţă „Nu!” cu care poţi zice „Da!”, aşa că tot de tine depinde. Asigură-te ca alegi ce trebuie!
  • Ar mai fi foarte multe alegeri posibile pe care aş putea să le înşirui aici, dar am lăsat-o pe cea mai importantă la urmă. Care crezi că este cea mai importantă decizie sau alegere pe care o poţi face? Există Alegerea nr.1 şi Alegerea nr.2 :)
    • Alegerea nr.1 : Mântuirea! Să Îl alegi pe Isus e cea mai importantă alegere pe care o poate face un om, şi în fond, singura de proporţii atât de mari încât să îţi întoarcă viaţa la 180 grade. Şi ia ghici! Nici nu îţi trebuie cine ştie ce IQ să îţi dai seama că aşa este. Nu trebuie să faci nimic decăt să crezi şi să îţi pară rău. De restul s-a ocupat Isus în locul tău pe cruce! O dragoste perfectă… Eu deja Lam ales pe El! Mai am de făcut şi Alegerea nr.2. Tu?
    • Alegerea nr.2 : Căsătoria! „Oh, da, fix! Cum să nu?”, poate vei zice. Dar, da, copiluţ, chiar aşa este (scuze pentru cei care nu mai sunt copiii sau nu se mai cred aşa :D ) ! În fond, se zice că eşti incomplet până te căsătoreşti, dar apoi, eşti terminat! Dacă nu vrei să fii temrinat, pe toate planurile, fă alegerea corectă în ceea ce priveşte partenerul de viaţă. Am 18 ani, şi nu vreau să mă ocup de consiliere premariaj acum, dar totuşi îmi dau seama că de buna funcţionare a unei vieţi, depinde de aceste 2 alegeri spuse de mine.

two_ways_by_unusualphoto.jpgCu timpul o să vină şi alte alegeri, la fel de cruciale poate, dar care oricum, nu o să le întreacă în importanţă pe cele 2 enumerate ultimele! Te asigur eu, chiar dacă nu prezint doza necesară de credibilitate. Oricum, tu alegi dacă să mă crezi sau nu, nu?! :)

O zi plină de alegeri „fructoase”! După cum ai observat, articolul meu este plin de „alegeri„!

P.S. Sugestii în ce priveşte alegerea meseriei mele pe viitor, facultate, sau orice? Sunt recunoscător… (mă gîndeam că pilot de vînătoare nu mi se potriveşte, aşa că fară asta, pentru că andrenalina mi-o iau din lucrul cu oameni ca tine! Mă simt cel puţin onorat, dacă nu mai mult!)

Acum ar fi timpul să termin cu pălăvrăgeala, tu să termini cu cititul şi să apuci pe o potecă!

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

11 gânduri despre „Te-am ales, am ales, şi tu alegi!”

  1. Right Zu , avem alegeri la oferta cu promotie sau fara chiar in cele mai minore situatii, de exmplu:
    1. am ales sa dau click pe link
    2.am ales sa citesc ultimul articol(puteam foarte usor sa inchid ferestra dupa ce am dat click pe link)
    3.am ales sa-ti scriu un comm in care sa te contrazik in ceea ce zici sau sa te sustin
    4.deci aleg s te sutin.dc? nu ca ai fi u Zu, dar pur si simplu pentru ca, daca ai dreptate ai si gata, ce mai?
    Oricum, intodeauna am vazut viata ca o continuua alegere, un labirint din care ai doar 2 posibilitati sa iesi, pe usa Raiului sau a Iadului, deci in toata bajbaiala asta a ta prin intunerik(care se numeste viata) tot alegi, treci prin usi, probe(folosesti arme pentru ati atinge scopul), insa scopul final conteaza, iesire ata din labirint…deci alege usa pe care vrei s iesi, cu fruntea sus, demn, mantuit sau…cu capul plekat, umilit, distrus….la urma urmei totul ii o alegere…bine punctat articolu;)

  2. in legatura cu profesia ta..parca tiam mai spus ca..Dumnezeu a pus in tine tot ceti trebuie pentru viata la care ai fost chemat..pentru profesia pe care El a gasito cea mai potrivita pentru tine..tu trebuie doar sa accepti voia Lui…si daca no stii..roagate….El a ales deja profesia ta..acum..doar trebuie sa alegi ori cea ales si El..ori ce vrei crede tu ca ti se potriveste…
    „Dumnezeu poate sa- si ascunda scopurile Sale pentru ca sa traim in baza fagaduintelor Sale”
    poate de asta nu stii ce va fi in viitor..

  3. eu zic ca nu trebuie sa uitam ca viata este de fapt o alegere in fiecare moment…desi de multe ori nu constientizam…aleg sa fac voia Lui sau a mea, sa-L slavesc pe El sau pe mine, sa-I slujesc Lui sau lui Satan…sa investesc in relatia mea cu El sau in viata mea trecatoare…sa-mi consum energia si darurile pentru El sau pentru scopurile mele rele…sa ma gandesc la El sau la mine…sa ma predau Lui si sa ascult de El sau sa-mi protejez imaginea, mandria, realizarile, visurile…slava Lui ca ne-a dat Duhul Sfant ca sa ne calauzeasca…singuri nu am putea face nici o alegere buna! fain articol :)

  4. Mulţumesc, ligia!

    Într-adevăr, dacă dorim să căutăm toate alegerile pe care le facem, ar trebui să umplem sute de pagini. De aceea nu îmi place mie când aleg teme din astea generale şi ample, pentru că rămân tot timpul încă incredibil de multe lucruri nespuse încă, şi câteodată sunt urmărit de fobia asta a „neîmplinirii” sau mai bine zis, ştiu ca ce scriu e mult perfectibil, exact cum zicea cineva cu care am discutat pe tema aceasta.

  5. Da, claudia, ai dreptate, ar trebui să mă las mai mult călăuzit de El. Ştiu că El deja ştie ce o să fac, dar încă aştept un răspuns de la El. Mulţumesc că mi-ai adus aminte!

    Deh, mai am 5 luni aproape, nu? :D

    Ce o să mă amuz peste jumătate de an dacă o să-mi citesc din nou comentariul sau articolul! :)

  6. Hmm… alegeri.
    In primul rand sunt mai multe tipuri de alegeri.
    Exista alegerile constiente si alegerile inconstiente.
    De exemplu ca ziceai de casatorie: cei mai multi barbati isi aleg partenera in functie de latimea soldurilor. Eh, nu, partenera se alege antropologic vorbind dupa ce subconstientul face o evaluare a numarului de copii pe care ii poate purta, daca e in stare sa le poarte de grija etc. Si asta nu se observa din atitudine ci exact dupa corp. De exemplu o tipa cu solduri late va putea duce o sarcina mult mai usor decat o modelina.
    La fel o tipa cu sani mari va putea hranii copii mai usor decat o sfrijita.
    D-asta idealurile feminine in lumea antica si in evul mediu erau tipele mai rotunjoare.
    Bine ca peste alegerea subconstientului vin straturi de chestiuni optionale gen muzica preferata a iubitei, ce face in timpul liber, ce carti a citit, cum reactioneaza la tine etc.

    Acum e bine sa te antrenezi ca tot mai multe dintre alegerile subconstientului sa fie de fapt alegeri constiente dar asta cere un control personal puternic.

  7. „In viata crestina apare multa confuzie datorita ignorarii adevarului simplu ca Dumnezeu este cu mult mai interesat de formarea caracterului tau decat de orice altceva. Ne ingrijoram cand ni se pare ca Dumnezeu tace cu privire la chestiuni specifice,cum ar fi:<>. Adevarul este ca exista MULTE cariere diferite, care ar putea fi voia lui Dumnezeu pentru viata ta.Ceea ce il intereseaza pe Dumnezeu cel mai mult este ca lucrarile pe care le faci sa le faci intr-o maniera crestina. Dumnezeu este mult mai interesat de ceea ce esti, decat de ceea ce faci. Noi suntem fiinte omenesti, nu lucrari omenesti. Dumnezeu este mult mai interesat de caracterul tau decat de cariera ta, pentru ca in vesnicie vei duce cu tine caracterul tau, nu cariera ta.” :)
    Cred ca fragmentul asta e potrivit cu discutia despre viitoarea meserie…e din Viata condusa de scopuri si m’am gandit sa ti’l amintesc:P mai ales ca in mintea mea era proaspat…citit :D:D:D
    aa, si mai am ceva de adaugat :-? e de la conferinta;)) „Alegerile cele mai importante pe care le avem de facut in viata sunt: bine sau rau (right or wrong) mai degraba decar dreapta sau stanga( right or left) :D Deci, curaj! Gandeste’te la ce te pricepi, ce iti place, in ce domenii ai abilitati, unde ai vrea sa ajungi, pune planurile tale inaintea Lui si El le va binecuvanta!:)

  8. Mulţumesc, Amelia, ai perfectă dreptate. Mulţumesc că mi-ai adus aminte! Chiar la asta mă gândeam şi eu astăzi pe bancă la biserică… Dumnezeu lucrează! Tot ce trebuie eu să fac, este să cred!

  9. am ales să citesc articolul..deci,un lucru bun :D
    îl şi comentez,două lucruri bune :D
    uite-l şi pe al treilea…cred ca Îl aleg pe El ca sfătuitor în faţa deciziilor cruciale..merg pe Mână sigură :)

M-aș bucura să aud și de la tine...

