Putere pentru a merge mai departe!

1.jpg

Un lucru e sigur: m-am trezit cu articolul ăsta în cap! Drept dovadă, e „deja” ora 7 şi eu tastez aici. Am fost îndemnat mai de mult să scriu despre putere, dar am fost destul de rezervat în această privinţă. Şi cum blogul nu e nici studiu de caz, nici documentar ştiinţific sau cine ştie ce lucrare de grad, o să vreau să îţi zic doar despre acele puţine cuvinte cu care m-am trezit azi (a propos, am prins răsăritul :) ).Ştii ce-mi place mie la oameni? Nu ştii. Îmi place că toţi oamenii sunt… oameni. Când mă gândesc că omul este capodopera lui Dumnezeu, parcă nu am altă alternativă. Aici abia încep să dovedesc „cât de prieten” sunt cu Isus, nu?!

Zilele aceastea am fost mai mult abătut şi bătut de vânt şi de boală. Gripa nu ia prizonieri. Mai rău e că nici boala asta spirituală din care m-am străduit serios să ies nu ia prizonieri. Dar cum „nu m-a ajuns nici o ispită care să nu fi fost potrivită cu puterea omenească” (oameni, ce fain…!), cum spune în 1 Corinteni 10:13, mulţumesc Lui că am primit iertarea de care aveam nevoie şi puterea de a merge mai departe!

De aici, începe feeria. Da, într-adevăr nu mă sfiesc deloc să scriu despre aceste lucruri şi nu mă ruşinez, pentru că ştiu că eşti om şi că şi ţie îţi place să bei cola deşi e cel mai rău lucru pe care îl poţi face pentru sănătatea ta, şi ţie îţi place să mai leneveşti dacă nu o oră, cel puţin 15 minute în pat dimineaţa, şi tu ai avut „fluturaşi” din ăia în stomac, cel puţin odată în viaţă, aşa că vorbesc cu tine de la acelşi nivel! :)

Putere!

Cred că ştii despre ce este vorba. Ştiinţa dă o definiţie cam abstractă termenului de „putere”, dar pentru că acesta este un blog unde lucrurile se percep în majoritar cu inima, nu o să încep să-ţi zic de cal-putere sau Watt.

Personal, cred că ficeare dintre noi este o persoană puternică. O persoană puternică este caracterizată prin faptul că este plină de putere, în mod logic. Nu cred că există oameni slabi, şi să-ţi zic şi de ce. Puterea este tot timpul în noi, numai că nu tot timpul o vedem. Cum eu am nevoie de lumină (ochii deja îi am) ca să-mi scriu tema după apus, tot aşa am nevoie de un factor care să îmi „activeze” puterea pe care deja o am.

Puterea a fost pusă în tine încă din momentul când Dumnezeu te-a creat, pentru că atunci când rosteşti Numele Creatorului, rosteşti şi cuvântul Atotputernic.

O să iau mai multe exemple. O maşină va avea tot timpul acei cai-putere de care ziceam mai sus, dar motorul nu va funcţiona ca să dezvolte această putere până nu i se dă combustibilul corect.

„Un băiat care juca baseball, abia dacă reuşea să lovească mingea să ajungă la jumătatea terenului. Nu era a bine. La un moment dat, o zăreşte în tribune pe fata pe care el o îndrăgea. Aceasta îi făcu din mână. După acest moment, a strâns tare în mână bâta de baseball, şi a lovit atât de tare, încât mingea nu numai că a trecut de jumătatea terenului, dar a şi ieşit în afara acestuia.” Oare nu avea acest băiat tot timpul puterea să lovească în acest fel? Ba da, dar a avut nevoie de ceva care să i-o activeze, a avut un motiv pentru care să lovească! (Se pare că toţi băieţii au o prinţesă de salvat :) ).

Mai departe:

„În filmul Gladiatorul, erou este un războinic din Spania, pe nume Maximus. Era îndrăgit de toţi, şi urma să fie succesorul la tronul regatului, până când, fratele său, Commodus, îi asasinează familia, şi încearcă să facă acelaşi lucru şi cu el, numai că Maximus reuşeşte să scape. Este prins de nişte negustori de sclavi, şi este vândut ca gladiator. Devine cel mai bun! La urmă, după o bătălie senzaţională, Commodus, fratele său care acum era rege, coboară în arenă şi îi cere lui Maximus să îşi dezvăluie adevărata identitate:

Commodus: Ai un nume?

Maximus: Numele meu este Gladiator. (Se întoarce şi pleacă.)

Commodus: Cum îndrăzneşti să te întorci cu spatele la mine?! Sclavule! Îţi vei da jos coiful şi îmi vei spune cum te cheamă.

Maximus: (Îşi dă jos casca, foarte încet şi se întoarce cu faţa la Commodus.) Numele meu este Maximul Decimus Meridius, Comandant al armatelor Nordului, General al legiunilor Felix, slujitor credincios al adevăratului împărat, Marcus Aurelius. Sunt tatăl unui fiu asasinat, bărbatul unei soţii ucise, şi îmi voi duce răzbunarea până la capăt, în viaţa aceasta sau în cealaltă.”

De unde a avut atâta putere acest om, Maximus? Era tot timpul în el! Dar a fost ceva care l-a determinat să lupte, un scop, o ţintă, un motiv clar. A fost ceva care i-a spus că este puternic şi a dovedit asta! L-a înfruntat pe împărat!

Nu trebuie acuma să pui mâna pe o sabie sau pe o bâtă de baseball ca îţi dovedeşti că eşti puternic, deşi uneori ar trebui, ştiu că eşti puternic şi ai acestă putere în tine, ai fost făcut şi înzestrat cu ea! Tot ce trebuie să faci este ca în toate împrejurările să îţi gaseşti acel factor care să îţi scoată puterea la suprafaţă. Dar până gaseşti tu ceva, o să-ţi dau eu mai întăi un motiv: Cerul.

Noi slujim împreună aceluiaşi Împărat, căruia trebuie să îi dăm slavă şi să îi onorăm Numele. Poţi să-ţi dai seama ce onoare ţi-a fost dată să lupţi în armata Cerului, în armata Regelui Regilor şi Domnul Dumnilor?! E fantastic! Ce oameni puternici trebuie să fi creat El pentru armata Sa…

Eu am făcut pământul, pe oameni, şi dobitoacele care sunt pe pământ, cu puterea Mea cea mare şi cu braţul Meu întins […]” Ieremia 27:5. Vezi? Nu numai că ai fost creat cu putere, dar şi cu… putere!

Mai ai îndoieli în ce priveşte puterea ta? Încă nu ştii că eşti puternic? Ba da, ştii! Tot timpul vei avea acestă putere de a merge mai departe. Găsindu-ţi un motiv, un scop, un ţel, o cauză, o prinţesă (grijă mare aici, nu vreau să pun bulină de 18 ani în colţul paginii :D ), vei găsi şi puterea din tine, pe care de fapt, deja o ai!

Dumnezeu este putere, dă putere, ţi-a dat putere şi îţi va da putere, pentru că este Atotputernic şi statornic în promisiunile sale. Tot ce ai de făcut este să crezi şi să te încrezi în El!

Îmi place de tine pentru că eşti un om puternic!

13 gânduri despre „Putere pentru a merge mai departe!

  1. foarte fain!! bravo! sa stii ca articolul in sine e un „stimulent” pentru a merge mai departe, intrucat acuma sunt si suntem constienti ca puterea nu e in noi..puterea e in Dumnezeu…Si sunt a Lui…Deci sunt puternica…great!!!

  2. În primul rând, mulţumesc.

    În al doilea rând, puterea chiar e în noi pentru că a fost pusă de El. Bineînţeles, El e puterea şi sursa ei, acuma depinde de cum priveşti :)

  3. ohohoo!;))se vede k te-ai trezit de dimineatza:P
    super fain articolul…te incurajeaza sa indraznesti mai mult…intr-adevar sunt doua perspective ale puterii…si…puterea adevarata nu trebuie confundata cu entuziasmul sau „fluturasii”:P(k tot ziceai de ei:P) deoarece astea se pierd km repede…puterea Lui nu se epuizeaza niciodata!iar partasia cu EL ne-o asigura in fiecare zi…trebuie doar sa o cerem!:)nu ca e super?

  4. deci tin si eo sa te felicit pt articolu asta, am avut o intarziere cu cititul , dar m-am bucurat sa dau peste un asa articol de revigorant. Domnul sa te binecuvinteze si sa te indrume in continuare! este o incurajare frumoasa din partea Lui prin tine, e un refresh pt inima >:D<

  5. Foarte fain punctat! Noi detinem puterea lui Dumnezeu care este cu mult mai mare decat cea a lui Maximus (din filmul Gladiatorul, puterea lui fiind hranita de razbunare, dupa parerea mea), este o putere cu mult mai mare si pozitiva care are sursa in Dumnezeu…… Cat de fain ca ne-ai adus aminte acest lucru!! Multumim!

  6. Multumim, foarte incurajator :) Pot adauga ceva? Ca o confirmare a puterii cu care-am fost inzestrati de cel Atotputernic:

    „Dumnezeul tau te-a facut puternic. Intareste, Dumnezeule, ce ai facut pentru noi in Templul Tau. (Ps.68:28) „

M-aș bucura să aud și de la tine...

