Identifică-te cu Hristosul!

Veresetul de astăzi mi-a dat multe bătăi de cap și m-a făcut să meditez și să mă gândesc la el mai mult decât oricare de până acum. A trebui să-L rog mult pe El să-mi zică ce anume să scriu din El.

Deci, Galateni 2:20 ”Am fost răstignit împreună cu Hristos, și trăiesc… dar nu mai trăiesc eu , ci Hristos trăiește în mine. Și viața , pe care o trăiesc acum în trup, o trăiesc în credința în Fiul lui Dumnezeu, care m-a iubit și S-a dat pe Sine însuș pentru mine.”

Dacă vrei să-l mai citești încă o dată, ca să-l înțelegi mai bine, o să-ți dai seama că este un verset mare, mare de tot. Pentru mine este.

Oricât de mult m-aș fi gândit la verset sau aș fi încercat să dau o explicație și o aplicație practică pentru ziua de astăzi, nu mă puteam despărți nicidecum de două întrebări care mi-au răsunat în cap toată ziua: ”Ce înseamnă că Hristos trăiește mine? Oare chiar trăiește în mine?”

Pentru ca să ai o viață asemenea Lui, cum ne cere Biblia de altfel, trebuie să te identifici în totalitate cu Isus. Asta implică o moarte, o înviere apoi urmează viața trăită ca El.

-O moarte față de păcat, o întoarcere la 180 de grade cu spatele față de tot ce înseamnă păcat. Paul Washer zicea că dacă nu ai o nouă relație cu păcatul nu ai cum să ai o nouă relație cu Dumnezeu. Dacă ești copilul Lui cu adevărat, devii sensibil la păcatul din viața ta. Dacă Ioan spune că cine este din Dumnezeu nu mai poate păcătui, asta înseamnă că nu poate ”să o țină păcătuind”, adică devii foarte alergic la păcat, și nu-l mai suporți deloc, așa cum ai făcut-o înainte, îl urăști cu desăvârșire.

-O înviere asemănătoare cu a Lui. Articolul acesta e scris de ieri, programat pentru astăzi. Ieri, Andrei a înviat. M-am purtat aspru și nesăbuit. Am greșit. Astăzi mi s-a mai dat o șansă.

-O viață ca a Lui. Lucrul acesta l-am învățat ieri. M-a cercetat mult. Oare cuvintele acelea le-ar fi folosit Domnul Isus dacă ar fi fost El să vorbească în locul meu? Cu siguranță, NU! Dar ce ar fi făcut? Ar fi răspuns cu dragoste, chiar dacă nu ar fi fost înțeles, pentru că El știa că este Calea, Adevărul și Viața, iar Tatăl Său este Lumină și Dragoste. Domnul Isus ar fi întors și celălat obraz. Domnul Isus ar fi sacrificat totul chiar și pentru un singur suflet. El ar fi stat la masă cu păcătoșii. Cu siguranță i-ar fi iubit. Îi iubește. Domnul Isus și-ar fi dat viața pentru ei, și a și făcut-o.

Simt și eu acum că fac puține pentru Cel care m-a mântuit, dar de aceea se numește ”Har”, pentru că îl primesc pe nemeritate, fără ca eu să pot face ceva vreodată…

Mai sunt multe de zis din acest verset, care pentru mine e un izvor din care pot să beau la nesfârșit, și setea-mi va fi potolită. Sorb Cuvântul Tău, Doamne, mi-e sete de Tine!

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

3 gânduri despre „Identifică-te cu Hristosul!”

  1. Uneori chiar mă întreb : „Unde mai încape,Doamne, atâta har ?” şii nu de puţine ori sunt copleşită de tot ce El pune în mine, de tot ce mi se oferă, şi la fel, am senzâtimentul că nu fac destule pentru El…
    Ce îmi răsună atunci în cap?
    Cuvintele unui Om :
    „Deşi nu pot face mult pentru Cel ce a făcut atât de mult pentru mine, mi-ar plăcea să fiu credincios Domnului Isus în lucrurile mărunte pe care le fac…”
    Acesta este harul :D
    Şi versetul de astăzi e o replică a versetului de ieri…Când te identifici cu Cel alături de care ai murit, ai înviat, şi alături de care trăieşti, nu poţi face decât acele lucruri care sunt pe placul Lui :)

  2. sentimentul*
    habar n’am cum de’o ieşit cuvântul ăla :D
    Şi cum la domnul nostru profesor „literat” nu se cuvine să utilizăm „dialecte”, scuzele mele :P

M-aș bucura să aud și de la tine...

