Anddij a plecat

Dacă în ultima vreme am scris destul de dur la adresa creștinilor actuali, dar o să-mi continuu Odiseea mea de articole furibunde și cu acesta.

De fapt, nu va fi un articol furibund, ci mai degrabă unul muribund, deoarece e ultimul pe care o să-l mai scriu. Plec la facultate și acolo nu am net.

Las aici niște gânduri.

Pentru cei care vor să priceapă, pentru cei care iubesc înțelepciunea și viața, le spun:
-Dumnezeu este Înțelepciunea, Dumnezeu este Viața.
-Dumnezeu nu are nevoie de tine, ci tu ai nevoie de Dumnezeu. (citește-mi articolul ”Dumnezeu nu are nevoie de nimic și de nimeni”)
-Nu te mai lua după pocăiții veacului acestuia, căci sunt mai rari decât ornitorincii pe cale de dipariție. Ghidează-ți viața după Hristos și după Cuvânt, după Adevăr, urmărind să stai doar în Lumină (Cătăline, te rog explică în câteva cuvinte cum e cu această… Lumină, tu știi cel mai bine). Nu te mai compara cu alți creștini, care se auto-denumesc creștini, care se iau după alți creștini care se auto-denumesc creștini. (Paul Washer)
-cineva zicea că dacă în această viață ai avut 2 prieteni adevărați, ești un om bogat. Eu zic că dacă ai întâlnit și ai avut ocazia să observi 20 de creștini adevărați, ești chiar și mai bogat.

În rest, ce să mai zic? Stau și mă întreb, până unde mai ține Harul cu noi, cu tine, cu mine? Stăm în biserici confortabile, nu ne deranjează nimeni, avem dreptul să ne manifestăm cum dorim, nu există oprire, prigonire pentru credința noastră (încă), totul e fain frumos. Viața e frumoasă. Joia sau vinerea nu se mai vine la rugăciune. Duminica dimineața dormim. Duminică seara venim să ne etalăm hainele, și ne deranjează dacă cineva ne-a ocupat locul pe bancă. Ne deranjează chiar să stăm prea în față, să nu fim văzuți, nu cumva să fim expuși. Dacă cumva nu ne convine poziția pe bancă acolo la tineret, ne ducem în adunare, neînțelegând că poate a cânta acolo în față e poate singura slujire pe care o facem deocamdată. Dăm cu piciorul și în asta. Nu fac aluzii, doar iluzii la faptul că odată va fi bine. Mediocritate și prostie. Nerecunoscători pentru ceea ce primim. Oh, suflete, nu vei ști niciodată ce ai avut până nu-ți va fi luat!

Spuneam pe aici, ieri, că nu ai cum să te simți mai singur decât între creștini. De ce? Nu pentru că nu sunt amabili și pentru că nu îți zâmbesc fals, și nu vor să stea cu tine! Ba da, chiar se practică și te simți și tu că ai avea valoare pentru ei! Un sentiment dureros de înșelător. De ce? Pentru că un creștin autentic a are și nevoie autentice. Când zic ”singurătate” zic singurătate spirituală. Când ești creștin autentic, pocăit pe bune, ai nevoie și de o părtășie autentică, pe bune. Fără ea, toate acele amabilități diplomatice cu care ești înconjurat și care te fac să simți că oamenii aceia chiar vor ceva spiritualitate de la tine, creștinul moare sugrumat de singurătate.

Scriu, vorbesc dur? Am văzut unde se ajunge și când o iei cu ușurelul. Totuși, dragostea nu lipsește din ce scriu. Dacă nu mi-ar păsa, n-aș mai scrie nu? Preferam să mănânc o înghețată sau să mă uit din nou la Left Behind.

Am scris puțin mai mult, tocmai pentru că este ultima mea postare. Mâine plec. Sau mă rog, poate (sigur) deja ”mâine” nu mai înseamnă 30 Septembrie.

Oricum ar fi, cu aceste gânduri am plecat la facultate. Vă las în urmă 141 aici și încă 54 articole pe http://everestul.blogspot.com, scrise din 21 august anul acesta. Sper că ai ce citi perioada cât nu o să am net. Sau cel puțin, o să ai de răsfoit. Până atunci, Everestul nu va mai fi proaspăt, și Primul Gând al zilei va înceta să mai vină.

Și un verset pentru tine: ”Căci voi onora pe cel ce Mă onorează.”, zice însuși Dumnezeu, Dragostea și Lumina noastră – 1 Samuel 2:30

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

16 gânduri despre „Anddij a plecat”

  1. VOI ONORA PE CEL CE MA ONOREAZA.
    O sa iau acest verset inca unul pentru acest an. Multumesc Andrei.
    Nu stiu cand o sa vezi tu ce scriu acum, dar DOmnul vede. Si Il rog sa te insoteasca si sa te onoreze.
    In toate domeniile si luptele din acest an de scoala.
    PACE. TARIE. HAR. BUCURIE. INTELEPCIUNE.
    Toate sa te insoteasca, din Duhul Sfant . Amin

  2. e atata de frumos si de trist totodata aticolul asta. anddij, daca tot nu o sa ai cand sa contesti comentariul, sa stii ca te apreciez foarte mult ca pe un crestin adevarat de la care am de invatat. imi vor lipsi mult articolele tale caci m-au ajutat sa cresc. Domnul sa iti rasplateasca si sa iti pui in continuare darul in slujba Lui chiar si fara net. ma rog sa ma molipsesc si eu de revolta ta. multe binecuvantari! propun ca toti cititorii care mai vor articole scrise de andrei sa se roage ca Domnul sa deschida o cale. poate EL ii va da net. sau poate are o alta idee ;)

  3. Acest mod de slujire de a fii autoritar este cu adevarat o sursa sigura care ne poate apropia de D-zeu.Impartasesc cu tine tot ce ai scris si totusi eu cred ca daca fiecare ne facem partea noastra ne putem bucura de o adevarata partasie cu Domnul.D-zeu va gasi intotdeauna mijloacele necesare ca sa ne zidim credinta.Succes in toate activitatile tale si te salut cu Deutoronom 18:13(Tu sa te tii in totul totului tot,numai de Domnul Dumnezeul tau).God bless you!!!;))

  4. anddij, ceea ce tu scrii e foarte adevarat, la fel cred si eu. Ma doare si pe mine singuratatea asta pe care fiecare crestin autentic trebuie sa o indure. Sa fii binecuvantat!!

  5. soricela, îți mulțumesc mult pentru ce mi-ai spus. Mulțumesc!

    AbigaL, am rămas cel puțin surprins de comentariul tău… și foarte mirat chiar. Nu așteptam cuvintele acestea atât de repede de la cineva. Mulțumesc, sincer! Ah, regret că încă nu există virusul ”revolta” :D Domnul, mi-a dat laptop, prin tata, bancherul meu, iar universitatea, wireless :) Rugăciune ascultată. Vezi dacă ceri cu credință? Ei bine, tot speechless sunt, deci… îți mulțumesc încă o dată pentru tot și apreciez mult inima ta pe care o ai pentru Domnul, și pentru schimbare.

    Mely, mulțumesc pentru verset. Îl iau mai mult ca pe o poruncă. Și ție binecuvântările trimise mie înmulțite cu 12!

    roseintheheart, mă bucur că ești în asentiment cu mine. Ce să zic, CRED că El lucrează, ȘTIU că El este viu și ne ne va lăsa niciodată singuri, doar ne-a promis, și Tatăl ăsta se cam ține de promisiuni!

    Binecuvântările Lui să vi se înnoiască în fiecare dimineață, tuturor!

  6. anddij:
    ma bucur ca ai spus ceva de laptop, wireless. Slava Domnului! Eu ma intrebam pe unde studiezi, ca daca erai prin Bucuresti, ma gandeam ca si eu sunt pe acolo si puteam gasi o solutie.

    Sa fi binecuvantat!

    Ma bucur de oamenii pe care ii incurajezi, si ca va tineti tare de Domnul.

  7. Mulțumesc mult, Florine! Apreciez mult.

    Studiez în Suceava, cam departe de capitală… și acum scriu de acasă, adică noua mea casă pentru următorii ani :)

  8. andi…ma bucur ca esti unul dintre cei 20 de crestini…cu oameni ca tine se face omenirea…uite ca o aparut si virusul – numit de tine – revolta ;)
    cat despre partea mea,ce sa iti spun ?…hmmm…nu crezi ca ar fi mai indicat sa te ocupi de gradina proprie – nu de a altcuiva caci”…ce-ti pasa tie? tu vino dupa MINE!”..te doare pe tine ca altul are in casa numai gunoaie?e problema lui!daca le place sa traiasca cu consecintele foarte bine…sunt consecintele lor : NU ALE TALE!!!TREABA TA-cred ca tot de prin Biblie e – ESTE SA II IUBESTI si daca tot vezi ca sunt „crestini” doar cu numele SA TE ROGI CU EL…HAR,PACE,IUBIRE

    si nu uita:

    Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate: dragostea nu pizmuieşte; dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie 1 Corinteni 13:4

  9. PS: am citit mai atent ce scrii tu acolo…se pare ca ai probleme serioase de personalitate …schimba biserica…fa o biserica unde sa fii tu pastor/prediactor si o sa fie altfel…o sa fie plina de crestini adevarati,asa cum ii vrei tu…
    mai dureros este faptul ca ai deja adepti…ma interb cat de sinceri sunteti voi in relatia cu DOMNUL DUMNEZEU si cu ISUS FIUL?
    PS la PS: eu merg la o biserica baptista desi nu sunt baptist – si ma simt excelent intre „zambetele false” – si mai mult simt slava DOMNULUI in casa LUI…ceea ce este vadit ca va lipseste…
    CREDINTA SI CREDINCIOSIA!!!!

  10. adi,

    Nici nu știu de unde să înceă să-ți răspund. O s-o iau sistematic, așa îmi place mie, am o personalitate puternică și nu vreau să omit ceva:

    1. Ai zis bine că ”se pare” că ai probleme de personalitate. Nu sunt pe deplin cum ar trebui să fiu. De acord. Ți se pare doar.

    2. Dacă ai citi și niște articole care au ieșit pe celălalt blog al meu, ți-ai da seama că m-am pocăit de atitudinea asta critică, și acum încerc nu numai să arăt cu degetul, ci să și dau o rezolvare, după înțelepciunea pe care El mi-a dat-o;

    3. Nu știu de unde ai dedus tu că sunt unul dintre acei 20 de creștini adevărați, nu am zis asta, pentru că nu, nu sunt, dar cel puțin mă chinui să ajung ca El, și voi ajunge cu siguranță :)

    4. Cum adică: ”ce-ți pasă ție? tu vino după MINE?” îmi pasă, pentru că am dragoste față de cei din jur. O dragoste palidă în comparație cu a Lui, însă. Dacă nu mi-ar păsa ar însemna că nu am dragoste: indiferența este opusul dragosteo. Da, adi, îi iubesc, de aceea îi critic.

    5. Acelaș lucru mă întreb și eu: cît de sincer suntem noi în relația cu Domnul? Ah, nu cumva să ne înșelăm singuri! Pomul se cunoaște după roadă iar omul după faptă, nu? Te întreb, ce fapte vrednice de pocăîință faci tu? … dacă tot zici că trebuie ca fiecare să-și vadă de grădina lui…

    6. Mi-ai citit cîteva articole, pe care le-ai criticat foarte diluat, fără să știi prea multe despre mine, și mi-ai sărit la gît cu a propos-uri care nu-și aveau locul. Cum îți permiți ca tu, un om, să-mi judeci mie credința în Dumnezeu, doar după atîta lucru? Și cum, după 1 comentariu citit al ”adepților mei”, care mai nou, se numesc cititori, prieteni, frați, cum ai reușit să concluzionezi că le lipsește credința și credincioșia? Ești Dumnezeu? Nu prea cred. Nu cu tine vorbesc eu în fiecare zi, asta e clar.

    7. Știai de existența cuvîntului ”părtășie”? Ei bine, e ceea ce se cheamă, cu alte cuvinte, cînd Dumnezeu a zis: ”Nu este bine ca omul să fie singur.” Cum adică să-mi văd de propria grădină și să nu-mi pese de cei din jur? Păi ce părtașie aș mai avea cu ei atunci? Dacă zici că Îl iubește pe Dumnezeu și nu îți iubești aproapele, ești un mincinos, și adevărul nu locuiește în tine. ”Cine zice că este în lumină (Dumnezeu este Lumină), și urăște pe fratele său (cu alte cuvinte, nu are dragote față de el, este indiferent), este încă în întuneric acum.” 1 Ioan 2:9. Cărțile lui Ioan sunt despre părtășie. Ți le recomand cu căldură, deoarece mă pripesc și eu să trag o conluzie, anume că îți sunt cam străine.

    Și adi, data viitoare nu te mai pripi să tragi ”confuziile” fără să înțelegi omul și contextul.

    Întrebare pentru tine: tu ce faci pentru Domnul, acolo la biserica aceea unde te simți minunat? Și, ești tu mîntuit? Întreb doar. Orice creștin ar trebui să poată să răspună imediat la aceste întrebări.

    El să te lumineze cu înțlepciune! :)

  11. 1.acum sunt sigur ca esti frustrat.acesta dispare cand esti in partasie-DAR MA REFER LA CEA CU DOMNUL DUMNEZEU…nu cu oamenii…cai acelasi Dumnezeu spune sa nu te increzi in oamnei(cu asta ti-am raspuns si la punctul 7).Si sa raman tot la 7 – din Ioan era ce iti spuneam la 4(dar eu sunt cel caruia ii sunt straine!!! :)) )
    2. deja imi pare rau ca ti-am acordat mai mult din timpul meu decat imi permit.
    3. iarasi ai dat dovada ca esti unul din cei 20,prin insusi raspunsul pe care l-ai dat
    5.dupa cum spuneam la 4 al tau.”nu e treaba ta” ce fapte de pocainta fac eu.tu vezi-ti de gradina ta!
    6.gresit.AM CITIT DOAR ACEST ARTICOL(care mi-o lasat un gust amar in suflet)si iarasi ai gresit…nici macar nu le-am criticat(eu imi vad de treaba mea si JUDEC PE NIMENI ASA CUM TE-AI PRIPIT SA CATALOGHEZI).cat despre „cum, după 1 comentariu citit al ”adepților mei”, care mai nou, se numesc cititori, prieteni, frați, cum ai reușit să concluzionezi că le lipsește credința și credincioșia? Ești Dumnezeu?” este iarasi o eroare de-a ta.eu m-am referit la lipsa SLAVEI- CUNOSTI ACEST SENTIMENT?

    PS:incearca sa traiesti viata de aici in UMBLARE CU DUMNEZEU CA O EXPERIENTA ZILNICA…si nu mai refula in posturile acestea…

  12. 1.acum sunt sigur ca esti frustrat.acesta dispare cand esti in partasie-DAR MA REFER LA CEA CU DOMNUL DUMNEZEU…nu cu oamenii…cai acelasi Dumnezeu spune sa nu te increzi in oamnei(cu asta ti-am raspuns si la punctul 7).Si sa raman tot la 7 – din Ioan era ce iti spuneam la 4(dar eu sunt cel caruia ii sunt straine!!! :)) )
    2. deja imi pare rau ca ti-am acordat mai mult din timpul meu decat imi permit.
    3. iarasi ai dat dovada ca esti unul din cei 20,prin insusi raspunsul pe care l-ai dat
    5.dupa cum spuneam la 4 al tau.”nu e treaba ta” ce fapte de pocainta fac eu.tu vezi-ti de gradina ta!
    6.gresit.AM CITIT DOAR ACEST ARTICOL(care mi-o lasat un gust amar in suflet)si iarasi ai gresit…nici macar nu le-am criticat(eu imi vad de treaba mea si JUDEC PE NIMENI ASA CUM TE-AI PRIPIT SA CATALOGHEZI).cat despre „cum, după 1 comentariu citit al ”adepților mei”, care mai nou, se numesc cititori, prieteni, frați, cum ai reușit să concluzionezi că le lipsește credința și credincioșia? Ești Dumnezeu?” este iarasi o eroare de-a ta.eu m-am referit la lipsa SLAVEI- CUNOSTI ACEST SENTIMENT?

    PS:incearca sa traiesti viata de aici in UMBLARE CU DUMNEZEU CA O EXPERIENTA ZILNICA…si nu mai refula in posturile acestea…uite aici o maxima de la o prietena „Nu te enerva că nu-i poţi face pe alţii aşa cum îţi place ţie! La urma urmei, nici tu nu eşti chiar aşa cum ţi-ai dori.”

    si nu uita

    Vorbirea voastră să fie totdeauna cu har, dreasă cu sare, ca să ştiţi cum trebuie să răspundeţi fiecăruia.

    Coloseni 4:6

    Har,Pace,Indurare

  13. Nu există părtășie cu Dummnezeu și să nu ai părtășie cu frații, și invers.

    Mulțumesc pentru intervenție.

    Binecuvîntări îți doresc!

  14. erata:
    in loc de „si JUDEC PE NIMENI”
    se va citi
    „si NU JUDEC”

    Pacea Domnului sa fie cu noi!!!

  15. cred ca asta ai vrut sa spui tinere,nu?
    caci ai scris ca judeci!si asta nu e crestineste.

    Pacea Domnului sa fie cu noi!!!

  16. E o diferență între a judeca și de scoate la iveală, diferență lexicală, fonetică, fonologică, etimologică și cel mai important: semantică.

    Și, să-ți mai spun cîteceva, dacă văd că tot ai făcut o pasiune pentru blogul meu:

    -nu că ar fi treaba mea ce fapte de pocăință faci, dar la întrebărilea alea trebuia să-ți răspunzi ție;

    -bineînțeles că articolul îți lasă un gust amar: adevărul doare de cele mai multe ori. Și eu aveam un gust amar în momentul în care l-am scris. Se pare că am reușit să-mi transmit trăirile. Și pentru că tot ai citit DOAR acest articol, asta mă liniștește, deoarece nu ai cum să știi mai nimic despre mine doar cu atît. Mai am cam 200 de articole, citește-le măcar pe un sfert, apoi îți dau voie să mă descrii cum dorești.

    -luna are o parte întunecată și un luminoasă. De ce vezi în om doar partea întunecată, și uiți că El e Soarele? Oare acea lună în care arunci cu tot noroiul strîns în buzunare, nu va deveni și ea, un soare?

    -lipsa slavei nu este un sentiment… dar dacă ai fi știut ce e aceea slavă, ai fi cunoscut cu siguranță și acest lucru, deloc nou;

    -tu mi-ai privit articolul doar, nu l-ai și văzut. Pricepi? Dar verbul ”a empatiza” îți este familiar?

    Lumină dulce,
    Viața-mi să cuprindă,
    Inima-mi să se-aprindă
    De iubirea de sus.

    Te salut cu acest refren, și îmi cer iertare dacă te-am ofensat sau ți-am produs stări nefaste ori ”aprinzătoare”.

M-aș bucura să aud și de la tine...

