părerea mea

A propos, avem muzică creştină sau creştini care cîntă muzică? Şi, cei care cîntă muzica asta pe care o poţi asculta şi cu ficatul, sunt ei creştini… oare?

Ei bine, îţi trebuie mai mult decît timpan şi ciocănel ca să „vezi” o muzică, să o înţelegi şi să-ţi inducă o stare de linişte, bucurie, entuziasm şi… alte stări care să te apropie de Dumnezeu. Şi pentru că tot s-a descoperit că inima poate gîndi, la propriu: are neuroni – te sfătuiesc ca data viitoare să-ţi faci curăţenie printre cd-uri, hard-disk, mp3, i-pod, sau alte găselniţe ale ştiinţei şi să gîndeşti cu inima, la figurat de data asta.

Ce „vezi” tu în muzica pe care o asculţi, ce versuri vezi, ce dumnzeu „vezi” tu acolo? Nu pot decît să cred că vedeţi cu toţii pe Dumnezeul care trebuie văzut în toate lucrurile… pentru că la urma urmei, El a inventat muzica; nu poţi să deparţi invenţia de Inventatorul ei, creaţia de Creator, cartea de Autor.

Categorii 300

5 gânduri despre „părerea mea

  1. ” pentru mine, o cantare face mai mult decat o predica”, e fraza rostita de un baiat pe mess. si sunt de acord.
    Sa ne amintim cantarea:” canta , canta ca David”!

  2. Şi cîntarea şi predica îşi au rostul lor… El le-a orchestrat să lucreze împreună.

    Depinde acum de cine cîntă, de cine predică şi în special… de cine ascultă.

  3. Experiment reuşit!

    Acum 2 săptămâni mi-am pus pe mp3 cred că ultimul album al băieţilor de la Linkin Park… Ce am încercat să fac: să acult cu atenţie cuvintele şi melodia ! R: „the world is in grey” sau „i have lost my control” … Diferenţa între newsboys, jars of clay, Hillsong şi linkin sunt doar cuvintele !

    Ce să înţeleg de aici? Încă o chestie… 9 din 10 piese de pe un album sunt 4/4 in Sol sau Do… piese care se nasc peste noapte !

    Mai nou imi selectez din toate albumele piese care au fost gandite si bine conturate in framantare si duh.

  4. Exact, diferenţa dintre Linkin Park şi Jars of claz sau Hillsong – fie el united sau nu… este una singură: versurile. În rest, tot rock rămîne. I-au zis rock creştin, ca să ne mai îndulcească puţin, sau ca să ne minţim frumos.

    Cred că şi ritmul, şi linia melodică şi măsura ar trebui să fie totuşi diferite la noi, creştinii decît la ceilalţi; pînă la urmă şi la coadă, suntem chemaţi să ne „mişcăm” alfel decît lumea de afară, nu? În alte ritmuri, în alte cadenţe.

    Aş avea multe de zis… aş analiza chiar textul melodiilor astea noi faţă de cele vechi, dar nu am spaţiu aici, poate într-o postare viitoare. Mi-am notat.

    În legătura cu thema – ai grijă ce-ţi alegi, gîndeşte-te ce vrei să faci cu blogul, cum vrei să fie citit. E axat pe mesajul articolelor sau… abundă în reclame şi links? Eu mi-am pus ceva simplu. Am căutat să fie centrat pe articole, ca cititorul să aibă în vedere doar ce e scris, nu zecile de link-uri. În plus, cred că e mai odihnitor aşa.

M-aș bucura să aud și de la tine...

