Blogosloveală

Ce-mi place mie la blogosfera asta scintilantă de idei, este adevărata e-luminare a oamenilor ce se cred iluştri pentru că au trecut o dată (sau poate odată?) prin anumite pasaje din Biblie, şi apoi se se cred doctori în teologie şi mare interpretatori şi cunoscători de voia Lui. Ei bine, ce ziceţi de… apostoli? Da. Ce-ar fi, cum ar fi? Cine-s ei? Unii cred că ştiu totul despre ei. Alţii cred că ştiu ce au fost ei şi încă îi aşteaptă să-i vadă printre noi, pentru că aşa zice Biblia, aminteşte de ei, şi gata, apostolii, voila! -printre noi?!

Narrowminded, ar fi adjectivul englezesc care i-ar caracteriza, şi „tari la cerbice”, calificativul Bibliei pentru cei care nu se lasă învăţaţi, sau chiar „nebuni”.

Şi pentru că a fi îngăduitor cum cere Biblie, nu e tot una cu a fi tolerant şi a fi blînd, sub nicio formă nu e sinonim biblic cu a fi bleg, am scris acest articol. Fierul ascute fierul. Simplu.

Unii pun întrebarea: De ce nu mai există apostoli în ziua de azi? că doar Biblia zice de ei. Întrebarea este mai mult decît copilărească. Dacă pe blog la alţii nu-mi sunt tolerate ideile, mă gîndeam că măcar la mine să-mi fie tolerate. Din nou, ironia, bat-o vina, că doar e responsabilă de mult prost gust cînd nu ştii ce e aia figură de stil.

Ce sunt apostolii? Mai există ei? Nu. De ce? De aia.

Calificativele unui apostol sunt:

1. să-L fi văzut pe Domnul după înviere (martor ocular al învierii, al Domnului Isus înviat)

2. să fi fost mandatat de Christos ca şi apostol al Lui

La care se adaugă

3. să fi manifestat semne miraculoase (vindecari, limbi, etc.) (Evrei 2:3-4)

Cu mulţumiri, verişorului de la Oradea.


Vă blogoslovesc pe toţi!

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

2 gânduri despre „Blogosloveală”

  1. daca tot pui la indoiala existenta apostolilor, atunci de ce nu negi si alte lucruri din Biblie. Azi scoatem o invatatura, maine, alta, si, incetul cu incetul, raman doar copertile acestei carti pe care ne place s-o numim „CARTEA CARTILOR”.
    Pe mine nu ma deranjeaza daca mai exista sau nu, apostoli, ma preocupa sa pot implini macar in parte preceptele Bibliei.

  2. Nu pun la îndoială existenţa lor. Ei au existat pe vremea Domnului Isus. Asta e cît se poate de adevărat.

    Ce încercam să zic este că nu mai există apostoli în ziua de astăzi, aşa cum zic alţii. Ştii de ce? Pentru că nu ştiu pe nimeni care să fi văzut pe Christos după înviere, să fi fost martor ocular şi alte atribute care să le îndeplinească, pe care le-am amintit mai sus. Acestea nu sunt zisele mele, ci sunt ceea ce orice creştin ar trebui să ştie: ce e ăla un apostol. Ah, şi dacă vrei să conteşti veridicitatea a celor mai sus prezentate, eu zic să întrebi de persoane avizate să-ţi răspundă. Eu asta am făcut.

    Nu scot nimic din Biblie. Ce am scos eu? Chiar te rog mult să-mi spui.

    Şi ar trebui să te preocupe să poţi împlini TOT ceea ce scrie în Biblie, spre sfinţirea ta. Mediocritatea nu caracterizează pe niciun creştin.

    Şi eu am fost, şi încă sunt un mediocru şi asta mă enervează… dar se pare că generaţiei noastre i s-a alterat tot mai mult simţul alterităţii, spre nefericirea ei.

M-aș bucura să aud și de la tine...

