Carele de foc

Readuc în atenţia ta un articol mai vechi. De ce asta? Pentru că acum am reuşit să văd şi filmul, din care am scris atunci cîteva idei.
Este vorba de „Carele de foc”, un film inspirat din realitatea anilor 1980. Un film reuşit şi accesibil pentru toţi.

În film, Eric Liddell este actorul principal, un atlel înnăscut, care a decis să alerge pentru Dumnezeu. A decis ca prin atletism să-I dea slava Împăratului.

Înainte de cursă:

„Jenny, Jenny, Jenny, Domnul m-a făcut pentru un scop, dar de asemenea m-a facut rapid! Şi atunci cînd fug, Îi simt plăcerea!”

Înainte de a pleca în cursă a primit o foaie cu versetul „Căci voi onora pe cel ce Mă onorează„. A strîns foaia în mînă, şi a plecat într-o cursă unde nimeni nu-i dădea şanse de reuşită datorită adversarului său, un atlet foarte bun, de asemenea. Rezultatul? Poţi savura clipele din următorul film, care este doar secvenţa cursei finale:

Îi simţea plăcerea.

Ai observat cum s-au prăbuşit următorii în spatele lui? Eu cred că aşa face şi Domnul celor care-L onorează şi celora care Îi simt plăcerea în ceea ce El i-a pus să facă – le prăbuşeşte duşmanii, iar tu stabileşti noi recorduri.

Filmul nu e o invenţie, doarece Eric Liddell chiar a alergat în 1981 şi a cîştigat. Nu mai dau aici alte date plictisitoare. Pentru cei interesaţi consultaţi Google, nu?

Simte-I plăcere în ceea ce El te-a pus să faci, onorează-L prin asta, şi El te va onora la rîndul Său!

12 gânduri despre „Carele de foc

  1. Imi aduc aminte ca am vazut filmul cand eram prin scoala generala. Nu imi mai aduc aminte de el prea bine insa in schimb am citit o carte despre el (despre Eric). Nu imi mai aduc aminte nici titlul cartii :D insa daca va cade in mana o carte deespre viata lui Eric Liddell cititi-o, se merita.. daca gasiti filmul.. dati-mi-l si mie :)

    mi-a placut ideea dupa care alerga Eric. Spunea el la un momentdat in carte aceea, geva de genu: alerg cat de repede pot eu in prima jumatare a cursai iar in a doua jumatate il rog pe Dumnezeu sa ma ajute sa alerg si mai repede. parea o nebunie ca sa alegi cat de repede poti in prima parte a cursei.. dar atunci cand faci echipa cu Dumnezeu esti nevoit sa faci lucruri pentru care altii te vor numi drept nebun

  2. Stii la ce ma duce cu gandul stadionul pe care a fost turnat filmul, Colombes?
    La un alt film foarte bun, din punctul meu de vedere, desi necrestin prin definitie, dar care reda solidaritatea omului in vreme de razboi: DRUMUL SPRE VICTORIE / ESCAPE TO VICTORY.

  3. lui_eduard, imi place mult citatul tau, pe care l-ai ales, si multumesc ca l-ai impartasit si cu noi! Totul cu Dumnezeu pare nebunie. In toata istoria lumii oamenii ne-au facut, pe noi, crestinii, nebuni. Si asa si trebuie sa fim: nebuni dupa Hristos! Oh, cit doresc sa ajung asa!

    draga Violeta, cind o sa ma intorc de la Oradea si daca cei 2 metri cubi de carte pe care trebuie sa-i invat pentru examen imi vor permite, promit sa arunc o privire peste filmul propus de tine!

    El sa va fie desfatarea in alergarea voastra nebuna dupa cer!

  4. Nu o sa poti vedea filmul, ca incepe sesiunea, mie-mi spui…
    Dar 10 minute pentru cele doua articole care vor aparea maine si poimaine poti sa aloci… cred :)

  5. cu siguranta, insa n-am zis ca nu o sa-l pot vedea, am zis ca `daca imi va permite timpul il voi vedea` :) daca nu acum, poate peste o luna cind totul va fi gata

  6. Pingback: Obiectiv 2009

M-aș bucura să aud și de la tine...

