Femeia cu buchetele

Îmi pară rău că nu am cu ce să îi fac o poză. Ați fi văzut o femeie frumoasă, chiar dacă este în vîrstă. O întîlnesc aproape zilnic, în drumul meu spre școală. O găsesc tot timpul cu o găleată în care are puse buchete de flori, cîte încap. Seara o găsesc uneori cu doar cîteva buchete în mînă rămase, sau cîteodată îi mai rămîn și cîteva în găleată nevîndute.

Le dă cu 2 lei buchetul. Stă toată ziua în frig, în picioare și vinde cîte un buchet cu 2 lei. Sunt florile ei din grădina casei de la țară. De unde știu? Pentru că în fiecare zi trec pe lîngă ea și aud cum povestește cu trecătorii care se opresc pentru a întreba de flori. În toată sărăcia ei, nu vrea decît 2 lei pentru un buchet. Oamenii negociază cu ea, dar pînă acum n-am văzut-o să cedeze. Are aerul unui învingător, chiar dacă pentru mulți seamănă cu un învins al vieții, un cerșetor la colțul străzii. Dar nu, eu nu cerșește, ea muncește!

Cît poate să cîștige într-o zi? 8 lei? 12 lei? E mult și optimist ce am zis. Poate ei îi ajunge, nu știu, nu îmi imaginez.

Mă gîndeam la văduva care a dat cei doi bănuți la Templu: a dat mai mult de cît toți, pentru că a dat tot ce avea. Această femeie cîștigă 2 lei la un buchet. Cred că ea cîștigă mai mult decît majoritatea oamenilor de afaceri. De ce? De ce nu? Ei îi ajung cei 2 lei. Lor nu le ajunge. Ei adaugă taxe peste taxe ca să cîștige cît mai mult. Avarism.

Mă mai gîndeam la valoarea celor 2 lei. Poate pentru tine nu e o pierdere a te lipsi de 2 lei. Dar pentru ea, ce pierdere ar fi? Ar fi munca pe toată ziua, poate. Mare pierdere. Oare cu 2 lei, nu cumpăr și eu, și ea, 2 pîini? Oare nu tot 1 litru de lapte o să cumpărăm cu acești 2 lei? Ba da, dar ea știe ce înseamnă 2 lei, eu nu prea știu ce înseamnă doi lei. Pentru mine e doar o sticlă de lapte, pentru ea e o sticlă de lapte și munca pe toată ziua. A adunat cîte o picătură.

Tot așa, mă gîndeam că acel buchet colorat face mai mult decît 2 lei, iar eu… eu am niște flori de plastic în vază. Mîine mă duc să răscumpăr niște flori adevărate, care aduc miros în cameră. Cînd se vor ofili, nu va fi o problemă. Femeia cu buchetele de flori va fi tot acolo, înghețînd de frig, cu nasul și obrajii îmbujorați ca florile ei, strîngînd picături pentru sticla de lapte. Dacă nu o s-o mai văd, o să-mi lipsească cu siguranță. Cel puțin m-a învățat ce înseamnă 2 lei, și a adus miros parfumat și plăcut în camera mea de student.

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

5 gânduri despre „Femeia cu buchetele”

  1. E reala persoana respectiva?
    Daca este, ai putea sa-mi faci rost de o adresa si numele ei? Poate as putea sa-i trimit ceva?
    Daca da, scrie-mi te rog pe e-mail [moderat] si apoi sterge adresa de pe comment. Multumesc.

  2. scumpa ta are dreptate, Alexander – chiar este o scumpă :) dar ce se face cu banii puțini și munciți? ia să ne gîndim… ne fac ei oare mai înțelepți? cred că da; cel puțin ne fac mai chibzuiți și niște mai buni evaluatori a valorii. Să-i dorim?

    Rodica Botan, mulțumesc pentru bunăvoința și inima dv. care este mare… cred că Domnul se bucură mai mult decît mine de dv. Așa e El. Sigur că e reală persoana.

  3. merci ptr trezirea la realitate…pacat ca in drumul meu spre facultate nu gasesc doamne care sa vanda flori…doar tigari ilegal:(…bucura-te caci esti binecuvantat!

  4. și eu îți mulțumesc, 7blesess, pentru tot

    și tu ești binecuvîntat, sunt sigur de asta! Dacă nu trebuie să stai toată ziua pe frig, pentru 2 lei…

M-aș bucura să aud și de la tine...

