Dragoste sfîntă

Mă trezesc din nou scriind… despre dragoste. Îmi place să scriu despre dragoste. De ce îmi place să fac acest lucru? Cred că răspunsul este ori foarte simplu ori foarte complicat. Să vedem de ce, mai departe.

Dragostea… este… ,mă pierd, nu prea are definiţie, din moment ce Dumnezeu este dragoste iar El este de nedescris, dar poţi da nişte jaloane cu ajutorul cărora, de la distanţă privind, poţi zări un contur timid şi pictat dintr-o bucată.

Cea mai mare confuzie şi greşeală car se face cînd vine vorba de dragoste este aceea că ea este confundată cu un sentiment. Ai tot citit probabil că dragoste nu este un sentiment, ci este o atitudine. E adevărat, dar dragostea nu este doar atitudine. Dacă spui despre dragoste că este doar o atitudine, îi ştirbeşti din înţeles. Şi indiferenţa este o atitudine.

În ciuda faptului că dragostea, cum am precizat 2 paragrafe mai sus, nu poate definită, hai totuşi să ne suflecăm mînecile împreună şi să-i punem acele jaloane. Deci, ce este dragostea?

În primul rînd ca să poţi vorbi despre dragoste, trebuie să-L cunoşti pe Dumnezeu, măcar avînd o vagă idee despre El. „Cine nu iubeşte, n-a cunoscut pe Dumnezeu; pentru că Dumnezeu este dragoste.„, 1 Ioan 4-8, cu alte cuvinte, exact ce am spus. Deci, cine vrea să iubească, să-L cunoască pe Dumnezeu, care este dragoste!

Dragoste este o atitudine. Am mai spus-o pe blog de nenumărate ori. Ştii şi tu că este o atitudine. Trec repede, să nu plictisesc, şi piperez articolul cu un exemplu. Deci, exempli gratia: de ce un băiat iubeşte o fată? Sunt multe motive ce pot fi invocate aici: pentru că e atras de ea, pentru că este frumoasă, pentru că îi face plăcere să vorbească şi să stea în preajma ei, pentru că… pentru că şi mă opresc tot aici. Totuşi, care ar trebui să fie motivul pentru care el ar trebui să o iubească pe ea, sau ea pe el? Stai aşa! Cum adică „care este MOTIVUL”?! Adică e nevoie de motiv pentru ca să iubeşti? E nevoie de motiv ca să ALEGI să ai dragoste? Nu, categoric! De ce? Din nou, ne ducem la Învăţătorul nostru, Dumnezeu. Care este motivul pentru care El te-a creat, s-a jertfit pentru tine şi acum te vrea cu gelozie pentru El? Cu alte cuvinte, care este motivul pentru care El a ales să îţi arate dragoste, ţie, ucigaşul, curvarul, destrăbălatul, cel uitat de lume, păcătosul? Nu vei găsi nici măcar un singur motiv, te asigur… Te iubeşte, şi atît!

Acum merg mai departe cu exemplul: dacă el o iubeşte pentru un motiv anume, să zicem pentru că e roşcată, iar ea se va vopsi peste 2 luni în brunetă, asta înseamnă că el n-o să mai aibă motiv să o iubescă. Şi crede-mă că oricît de infantil al suna exemplul, el se aplică, şi e tragic că se ajung la lucruri urîte în relaţii şi căsnicii. Mă refer la relaţii de prietenie, de amiciţie, dar şi cele romantice. Dragoste este prezentă peste tot, dragostea este realitatea noastră.

Cînd zici că ai dragoste faţă de cineva, atunci dispar toate motivele pentru care iubeşti. Nu ai nevoie (cel puţin nu ar trebui) să ai motive atunci cînd ai dragoste. Dragostea este suficientă, ce-ţi mai trebuie şi motive? Ce se întîmplă dacă o iubeai pentru că era frumoasă, iar acum, printr-un accident, i-a fost arsă o parte din faţă? Asta înseamnă că nu mai iubeşti? Nicidecum! Dimpotrivă, se cere mai multă dragoste, cu fiecare clipă, mai multă. Ce s-ar întîmpla dacă El nu te-ar mai iubi de fiecare dată cînd faci o prostioară, cazi în păcat? Ai muri. Dar El nu face asta. Învaţă de la El!

Dragostea… un sentiment? Da şi nu. Sentimentele se bazează în special, predominant pe ce simţi. Pasiunea este un sentiment. Pasiunea o simţi puternic li vine cu fluturaşi în stomac, vine şi trece. Dragostea o simţi puternic, însă dragostea adevărată vine şi nu mai trece. Odată contaminat de dragoste, nu mai poţi scăpa de boală. O simţi, o arăţi, prin ceea ce faci şi ceilalţi se încălzesc la focul ei. Se vede pe faţa ta şi este foarte contagioasă, poate singura boală dorită de omenire.

Dacă dragostea ar fi în primul rînd un sentiment, viaţa ar fi o greşeală.

Recapitulare: dragostea este o atitudine pentru că alegi să iubeşti şi nu ai nevoie de motive să faci lucrul acesta, iar în plan secundar, dragostea este şi un sentiment. Doar în plan secundar.

Dragostea mai poate însemna multe. Defineşte-o ca pe cea mai puternică legătură, ca pe cel mai rezistent pod între oameni, ca pe singurul mod în care viaţa se poate numi cu adevărat, viaţă.

Gîndeşte-te că dragostea există chiar dinainte ca să existe viaţa pe care o ştim noi acum. Geneza 1:1 spune „La început, Dumnezeu […]” cu alte cuvinte, îndrăznesc să spun: „La început, Dragostea […]” Există dinaintea vieţii, şi va co-exista cu viaţa pururi în veşnicie.

Am cam scris destul astăzi despre dragoste, dar sînt sigur că subiectul va tot reveni pe aceste pagini. Prea îmi place. Am şi de ce să îmi placă… la ce declaraţie de dragoste mi-a fost făcută… Uite aici: „Te iubesc cu o iubire veşnică; de aceea îţi păstrez bunătatea Mea!„, Ieremia 31-3 şi „Pot să se mute munţii, pot să se clatine dealurile, dar dragostea Mea nu se va muta de la tine, şi legământul Meu de pace nu se va clătina, zice Domnul, care are milă de tine.„, Isaia 54-10. Cum să nu scriu despre Dragoste, adică despre Dumnezeu?

Mi se pare amuzant că după acest articol mi se va spune iar că sînt îndrăgostit. Fac pe Mithbusters şi vă zic că v-aţi putea înşela. Ok, era doar o precizare „în caz de…”. Multă dragoste!

8 gânduri despre „Dragoste sfîntă

  1. Eu chiar cred că eşti îndrăgostit. Îndrăgostit de dragostea Lui.
    Cine nu ar fi, numai citind despre ea, darămite să o simtă, din plin?
    Eu sunt îndrăgostită şi…nu mi se pare amuzant :”>
    Da, pot să strig din nou, ca în alte nenumărate rânduri..”Cât Te iubesc de mult, Doamne!!”

  2. Frumos, Bia… El să te binecuvînteze în continuare cu dragostea Lui :)

    Ai dreptate, sînt îndrăgostit de dragostea Lui, care e incredibil de minunată cu mine… Acu’ un an, cînd mi-am făcut profilul pe wordpress am scris la descriere: „Andrei, 18 ani, îndrăgostit de Dumnezeu”…

  3. :)cel mai frumos subiect!
    stii,cei mai romantici, se declara indragostiti de dragoste!indraznesc sa spun ca este egal cu zero,daca nu esti indragostit de Dragoste ( cu majuscula:D ) nu pot sa-ti urez decat sa ramai vesnic indragostit de El,prin Harul Lui!

  4. si atunci vor iesi cu maiestrie din ” tastatura” ta, (penita e de domeniul trecutului:D) cele mai frumoase articole-declaratii de dragoste. spor!

  5. Addsalu, cum am mai spus, da, sînt, sînt, sînt îndrăgostit!

    Dragă emma, într-adevăr, este egal cu 0 barat, vid total dacă nu eşti îndrăgostit de Dragoste :) Mulţumesc de gîndurile şi urările frumoase! Să ştii totuşi că încă îmi place să trimit scrisori în loc de e-mail şi prefer să sun pe cineva în loc să-i scriu mesaj, tot adeptul „între 4 ochi” rămîn :)

    Poate cînd o sa fiu capabil o să scriu o carte… de mînă :) şi-o să o dau copiilor mei să o scrie pe calculator, o să le promit bombonele :D

M-aș bucura să aud și de la tine...

