Ca un copilaş (1)

ca-un-copilas1

Adevărat vă spun că, oricine nu va primi Împărăţia lui Dumnezeu ca un copilaş, cu nici un chip nu va intra în ea!” Marcu 10:15

Ce înseamnă asta? Chiar vreau să intru în Împărăţie!

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

8 gânduri despre „Ca un copilaş (1)”

  1. Ai simtit vreodata ca te prefaci? Ai ascuns vreodata ceea ce gandeai cu adevarat? Poate chiar si in ce priveste credinta? Eu da. Copiii nu pot sa se prefaca. Daca sunt tristi se vede pe fata lor, daca se bucura se vede pe fata lor, daca sunt nervosi se vede pe fata lor. Dar cand crestem invatam sa disimulam, sa ne ascundem adevaratele sentimente. Dumnezeu doreste sa nu ne mai prefacem, ne doreste autentici si deschisi in credinta noastra. Asemenea copilasilor Domnul Isus nu s-a prefacut niciodata, iar scopul nostru ca si crestini este asemanarea cu Domnul Isus. Unul dintre pacatele de care trebuie sa ne pocaim este prefacatoria.

  2. Eva, mulţumesc pentru răspunsul tău. Mi-am plăcut. Într-adevăr, odată cu vîrsta, ne prefacem tot mai mult, riscăm să devenim făţarnici. Ba da, m-am prefăcut şi eu de multe ori. Cineva scria odată despre asta şi spunea că copiii sînt creativi, şi aşa trebuie să fim şi noi, creştinii. Şi cu aceasta sînt de acord. Hai să mai căutăm ce înseamnă „ca un copilaş”, cred că putem descoperi multe alte lucruri.

    Ioan Grosanu, bine ai venit! Dacă nu e un copilaş, atunci ce e? De unde ştii la cine se referea Domnul Isus, la ce categorie de vîrstă? Ce pare a fi, dacă e altceva? Un copilaş, îţi zic eu, cu tot respectul. În plus, nu crezi că eşti puţin off-topic cu răspunsul? Întrebarea era alta :)

  3. Nu cred că sunt off-topic cu comentariul meu.
    Şi nu am făcut nicidecum referire la vârstă atunci când mi-am exprimat nedumerirea faţă de fotografia care socotesc că nu reflectă ceea ce Domnul a avut în vedere când a vorbit despre copilaşul model.
    Să nu uităm că atunci când Domnul a făcut afirmaţia la care faci referire tocmai luase un copilaş pe care l-a pus în mijlocul ucenicilor. Cred că era unul care nu avea limba scoasă. Tu ce părere ai?
    Afirmaţia Domnului Isus voia să scoată în evidenţă cu totul alte caracteristici ale copilului decât cele pe care le lasă fotografia postată să iasă în evidenţă. Spun asta ţinând cont de contextul general al învăţăturilor Scripturii.
    Mie personal, fotografia de mai sus îmi sugerează obrăznicie, răutate şi batjocură. Iertată să-mi fie imaginaţia, poate prea săracă. Sunt sigur că în Împărăţia lui Dumnezeu nu ne va fi dat să vedem nici una dintre cele enumerate mai sus, deoarece nimic întinat şi spurcat nu va intra acolo.
    Cu modestie cred că moştenitorii împărăţiei sunt cei care seamănă cu copilaşii în dependenţa faţă de cei mari, în încrederea lor, în sinceritatea lor…
    Or, aceste caracteristici ale copiilor, implementate în viaţa celor mari şi mai ales în relaţia lor cu Domnul, oferă compatibilitate cu Împărăţia (conform învăţăturilor din Scriptură)

  4. Şi pentru că văd că versetul pe care l-ai preluat este din Marcu 10, ca să-mi justific afirmaţia de mai sus aş vrea să adaug şi referinţa din Matei 18:2-3
    Fii binecuvântat de Domnul!

  5. Ioan, în primul rînd, mulţumesc pentru completarea din Matei, cît şi pentru cuvintele frumoase.

    Din cîte îmi dau seama, pe tine te deranjează poza pentru că are limba scoasă acel copil, nu? Iar ţie limba scoasă îţi inspiră batjocoră şi obrăznicie, nu? Te-ai gîndit că o limbă scoasă de un copil poate semnifica şi altceva? Sîntem diferiţi, prin urmare avem percepţii diferite. Mie îmi inspiră o doză de voioşie, faptul că e sănătos, plin de viaţă, jucăuş şi creativ cu expresia feţei.

    După ce ai criticat aşa dur limba aceea scoasă, încep să-mi dau seama de ce Iacov critică şi el limba, la rîndu-i.

    Nu ştiu dacă avea limba scoasă sau nu copilul adus în mijlocul ucenicilor, cum nici tu nu ai de unde şti. Şi chiar de nu avea limba scoasă, cu ce am greşit cînd am pus o imagine cu un copilaş cu limba scoasă? Este un copilaş, şi atît, nu contează în ce ipostază e suprins, nu? N-ai idee cît de răi şi făţarnici, manipulatori şi perverşi pot deveni copiii. Sînt răi, chiar foarte răi. Copii nu iartă repede, copii pot ascunde multe, copiii sînt posesivi. Oare la acestea s-a referit El? Ia mai gîndeşte-te la asta. Gîndeşte-te că Isus nu s-a referit la fizicul unui copil, ci s-a referit la ce are el în interior, pentru că nouă sufletul ne este contabilizat. Dacă nu aceste „calităţi” ale pruncilor ne sînt date spre exemplu şi îndemnaţi să fim ca ei, atunci ce trebuie să luăm de la ei?

    Aceasta este întrebarea, acesta este lucrul pe care vreau să-l descopăr. Ce anume de la un copul trebuie să învăţ, să preiau?! Ce?

    Fii binecuvîntat, asemenea!

  6. Andrei, se pare că ne uităm la aceeaşi fotografie şi vedem lucruri cu totul diferite. E dreptul fiecăruia dintre noi să vadă ceea ce vrea să vadă.
    Cât despre moştenitorii Împărăţiei, care au caracteristicile unui copil ei nu mai pot fi priviţi subiectiv. Avem măsura tuturor lucrurilor, adică Scriptura şi un pic de aplecare asupra ei ne va ajuta să vedem la ce se referea Domnul, atunci când arăta spre un copil ca spre modelul celor ce vor moşteni Împărăţia.
    Am pe cineva foarte apropiat mie, şi în acelaşi timp foarte drag mie care are Sindromul Down, şi fără teama de a greşi spun în termeni foarte superficiali că este un sindrom al copilăriei perpetue. Ce vreau să spun prin asta? Copilul acesta păstrează o mireasmă edenică prin faptul că-i poţi citi sufletul până în adâncimi. Nu poţi vedea nimic pervers în el, nimic manipulator, nimic viclean. Sigur că noi oamenii, ne-am grăbit să calificăm asta drept retardare, însă mă tem oarecum de normalitatea noastră. Cred că copilul pe care Domnul îl aşează ca reper este tocmai făptura care păstrează starea aceea edenică de la început, care nu ascunde nimic, care iubeşte fără prefăcătorie, şi care pare adesea naiv prin credinţa(încrederea)pe care o manifestă.
    Vorbeşti despre copii care manipulează, care sunt făţarnici sau perverşi. Mă tem că te va dezamăgi părerea mea. Aceştia cred că au cam încetat să fie copii, chiar dacă vârsta lor încă îi îndreptăţeşte să fie numiţi ca atare. Ne naştem contaminaţi de păcat, dar gradul de contaminare a omului fără Dumnezeu este mereu într-o curbă ascendentă. Or copiii despre care vorbeşti s-ar putea să fi fost prea mult şi prea devreme contaminaţi.
    Şi eu sunt de părere că Domnul s-a referit la ceea ce copilul are în interior, dar în acelaşi timp cred că trebuie să existe concordanţă între învăţătura generală a bibliei şi acest caz specific. Copil, copil, dar nu unul care a pierdut copilăria, adică starea edenică despre care am amintit. Privind cu discernământ lucrurile, vom înţelege că numai anumite lucruri din viaţa copilului sunt demne de a fi privite ca modele pentru cei ce vor să intre în Împărăţie. O limbă scoasă…?!? It seems to be something else!

  7. Dragă Ioane, hai să nu lăsăm o simplă fotografie să degenereze înntr-o dispută :)

    Îmi pare rău pentru copilul acela apropiat diagnosticat cu sindtromul Dawn. Am şi eu pe cineva apropiat cu acelaşi sindrom, şi ştiu cum e, crede-mă.

    Vorbeam de copii făţarnici, manipulatori… ei bine, doar dacă ai crescut copii îţi poţi da seama că am dreptate. În plus, e vina lor că sînt aşa cum sînt? Nu. Tu ai în minte un prototip ideal de copil, ceea ce nu există. Copiii şantajează şi de la un an, crede-mă. Ţipă şi urlă pînă primesc ce doresc. O limbă scoasă a făcut să ajungem destul de departe cu discuţia.

    Mulţumesc pentru părerea ta, am înţeles şi îmi cer scuze dacă te-a deranjat. Te aştept pe aici şi în continuare, cu cel mai mare drag, şi aştept noi provocări de la tine!

    Multe binecuvîntări în noul an! :)

M-aș bucura să aud și de la tine...

