Impresia mea asupra Psalmului 23 (v4)

4.”Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de nici un rău, căci Tu eşti cu mine. Toiagul şi nuiaua Ta mă mîngîie.

Cînd mă gîndesc cînd David spune „Chiar dacă ar fi să[…]” mă gîndesc că spune „Chiar şi cînd ajung să nu mai am ce alege, cînd sînt terminat sau cînd sînt nu mai am ce face, chiar şi atunci…”.

Valea umbrei morţii este o secţiune din drumul care lega Ierusalimul de Ierihon, foarte periculoasă, frecventată de hoţi şi tîlhari. Îţi aminteşti de cel căzut la marginea drumului prădat de tîlhari, din pilda Samariteanului milostiv, nu? Ei bine, era pe acea porţiune de drum, numită „valea umbrei moţii”.

„Chiar dacă nu aş avea ce alege, chiar dacă drumul vieţii mă va trece prin văi ale umbrei morţii, totuşi nu mă tem că mi se  va face rău, pentru că Însuşi Domnul Dumnezeu este lîngă mine.” Aceasta ar fi o altă interpretare a versetului 4 pînă în acest punct, dacă ar fi să dau una…

Cum adică „Toiagul şi nuiaua Ta mă mîngîie.” ? Nu-s as în ale păstoririi oilor, dar bănuiesc că pentru a ţine oile în frîu, pentru a le controla şi pentru a le duce pe cărările acelea drepte despre care am vorbit ieri, este nevoie de un toiag sau o nuia care”să le mîngîie”. Atunci cînd se atinge Domnul de tine, prin boală, suferinţă, tragedie, cu siguranţă aceea este mîngîierea Sa pentru tine. Dacă Domnul nu te pedepseşte şi nu mustră, probabil că relaţia ta cu El e cam şubredă.

E o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mîna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

Dacă ar fi să reformulez versetul: 4.”Chiar dacă nu aş avea pe unde să mă duc iar drumul vieţii mă poartă prin vaile umbrei morţii, nu mă tem că mi se va face rău, pentru că Însuşi Domnul Dumnezeu este cu mine. Îmi place zdrobirea mîinii Tale, pentru că doar aşa pot fi sfinţit.”

M-aș bucura să aud și de la tine...

