Impresia mea asupra Psalmului 23 (v6)

6. „Da, fericirea şi îndurarea mă vor însoţi în toate zilele vieţii mele, şi voi locui în Casa Domnului pînă la sfîrşitul zilelor mele.

O să locuiesc alături de Dumnezeu, în Casa Lui… deja e prea mult pentru un păcătos…

Azi nu pot lega cuvinte frumoase. Poate nici nu trebuie. 

Fericirea şi îndurarea… dintre acestea două, pentru mine cea mai importantă este îndurarea. Fără ea, aş fi fost mort de mult.

Dacă ar fi să-l parafrazez pe Jonathan Edwards, aş spune că diavolul stă cu colţii şi ghiarele şi abia aşteaptă să înşface oiţele din turma Păstorului cel bun… diavolul abia aşteaptă ca Domnul să-Şi retragă mînă protectoare şi să ne sfîşie… diavolul aşteaptă doar o singură clipă… o singură clipă fără mîna Lui asupra noastră, şi pierim cu toţii… asta înseamnă că îndurarea mă va însoţi în toate zilele vieţii mele…

1 Domnul este Păstorul meu: nu voi duce lipsă de nimic.
2 El mă paşte în păşuni verzi, şi mă duce la ape de odihnă;
3 îmi înviorează sufletul, şi mă povăţuieşte pe cărări drepte, din pricina Numelui Său.
4 Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de nici un rău, căci Tu eşti cu mine. Toiagul şi nuiaua Ta mă mângâie.
5 Tu îmi întinzi masa în faţa potrivnicilor mei; îmi ungi capul cu untdelemn, şi paharul meu este plin de dă peste el.
6 Da, fericirea şi îndurarea mă vor însoţi în toate zilele vieţii mele, şi voi locui în Casa Domnului până la sfârşitul zilelor mele.
Acum, ce mi-a mai plăcut:
„Domnul este liniştea mea: nu voi şti ce-I neliniştea.
El mă ocroteşte cu aripa Sa ocrotitoare şi îmi linişteste sufletul. El ia asupra Lui toate îngrijorările mele şi mă ajută să privesc la El.
Chiar dacă ar fi să cunosc vremuri de nesiguranţă sumbră şi de crute îngrijorări, nu mă voi nelinişti, căci Tu eşti pacea mea. Cuvîntul şi prezenţa Ta mă mîngîie.
Tu ţii nesiguranţa mea în palma mîinii Tale, îmi linişteşti gîndurile temătoare şi îmi înseninezi faţa.
Da, seninătatea şi încrederea în Tine mă vor însoţi în toate zilele vieţii mele şi gîndurile mele se vor îndrepta numai spre Tine pînă la sfîrşitul zilelor mele.” parafrazare Judy Booth, din Linişteşte-mi inima îngrijorată, Linda Dillow – trimis de AbigaiL, căreia îi mulţumesc mult.
Iar la final, o traducere academică, găsită cam acum un an, pe blogul lui Marius Cruceru, cînd era ceva mai pătrăţos:

Domnul şi cu mine sîntem într-o relaţie de păstor-fiinţă păstorită şi asta mă plasează într-o poziţie cu o excelentă prognoză de zero negativ.

El mă alimentează cu verdeaţa suculentă a spaţiilor verzi şi mă conduce în proximitatea laterală a acumulărilor acvative non-torenţiale.

El îmi restaurează nivelele iniţiale de satisfacere ale alcătuirii mele psihologice.

În ciuda unui progres ambulatoriu prin intersecţia slab iluminată cu incidenţa mortalităţii, în mine nu se vor manifesta senzaţii de teroare anxioasă datorită tangenţialei mele atingeri cu Atotputernicia Lui.

Proteza care-I înlesneşte mersul şi dispozitivul de constrîngere pe care-l foloseşte îmi induc o stare de comfort personal.

Tu proiectezi şi produci o structură portantă de nutrienţi chiar şi în contextul prezenţei unor elemente ostile şi necooperante.

Iniţiezi un ritual folcloric care implică extracte vegetale infuzate asupra capului meu, iar containerul desemnat alimentării mele exchibiţionează constant o totală depăşire a parametrilor volumetrici.

Da, factorul ne-deductibil de intensitate emoţională şi atributul de nonviolentă amabilitate mă vor însoţi pe toată durata nemortalităţii mele.

Şi voi avea drept de rezidenţă permanentă în spaţiile de habitat aflate în proprietatea Domnului pe o durată nedefinită cu acces pozitiv spre axa infinită a timpului.

Autor necunoscut

Un sfîrşit de săptămînă în proximitatea Domnului, în care să te apropii de El mai mult decît tangenţial!

Binecuvîntari!

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

2 gânduri despre „Impresia mea asupra Psalmului 23 (v6)”

  1. Ai interpretat foarte frumos toate versetele Psalmului şi chiar am avut de învăţat ceva. ‘Înainte ca să Mă cheme, le voi răspunde; înainte ca să isprăvească vorba, îi voi asculta!’ Isaia 65.24 Domnul fie cu tine în tot! Succes în sesiune…

  2. Mulţumesc frumos, Anamaria!

    Chiar mă bucur că aud de la oameni că le-am fost de folos :)

    Domnul să fie şi cu tine şi cu familia ta, pentru că mare nevoie este de El!

M-aș bucura să aud și de la tine...

