De unde ştii că mîine o să te trezeşti creştin?

John Piper m-a inspirat cînd am scris acest articol. Mă uitam la un film cu predică de-a lui, cînd de-odată pune această întrebare, din titlu.

E o întrebare pe care nu mi-am pus-o niciodată, şi cred că nici tu nu ţi-au pus-o. Oare de ce în fiecare dimineaţă mă trezesc un credincios, care crede în Isus, şi nu un necredincios? Ce anume mă determină pe mine ca de seara pînă dimineaţă să-mi păstrez credinţa? Ce anume face ca eu, în clipa următoare să-L aleg tot pe Isus, şi nu pe altcineva sau altceva? Oare mă pot baza pe voinţa mea înşelătoare? Oare mă pot baza pe inima mea, despre care Domnul spune în Ieremia este nespus de înşelătoare şi deznădăjduit de rea? Pe ea să mă bazez în alegerea mea? Ce anume ne face ca mîine dimineaţă să-L alegem tot pe Isus Hristos?

Răspunsul este tot în Ieremia, capitolul 33 cu versetul 40: „Voi încheia cu ei un legămînt veşnic, că nu Mă voi întoarce de la ei, ci le voi face bine, şi le voi pune în inimă frica de Mine, ca să nu se depărteze de Mine.

Este cu siguranţa una dintre cele mai minunate promisiuni ale Domnului nostru incredibil. Deci, dacă citim mai cu atenţie versetul, observăm răspunsul la întrebările de mai sus, şi în acelaşi timp învăţăm o lecţie crucială în viaţa de creştin. De ce mîine o să mă trezesc tot creştin? Nu din cauză că inima mea l-ar alege tot pe El, ci din cauză că Dumnezeu a făcut un legămînt veşnic cu mine, îmi pune frica Lui în mine [de ce?] ca să nu mă depărtez de El! E incredibil… cu alte cuvinte, Domnul spune: „Eu sînt acela care te face şi-ţi dă credinţă suficientă ca şi în clipa sau dimineaţa următoare să Mă alegi tot pe Mine. Asta nici măcar nu ţine de voinţa ta, tot Eu te fac să mă alegi şi-ţi dau credinţă în Mine, din cauza legămîntului pe care L-am făcut cu tine, şi pe care-l respect pentru că sînt un Dumnezeu credincios şi drept.” N-am înflorit şi n-am pus nimic de la mine, ci o spun cu toată autoritate Cuvîntului Său. Cercetaţi Scripturile!

Aşa-i că ne rugăm în felul următor: „Ajută-mă, Doamne ca eu să scap de obsesia asta, Te rog!” sau „da-mi putere mie ca eu să pot să port ca un creştin!”? Ai observat ceva aici? Nu e deloc greşit să ne rugăm aşa, însă orcît de sprinţară ar fi ideea mea, spun că cel mai corect ar fi să spunem: „Doamne, scapă-mă Tu de obsesia aceasta, ajută-mi, Te rog!” Chestia frumoasă este că nicăieri în lumea aceasta nu e vorba despre noi. Peste tot e vorba de El. Nu-i aşa că-i interesantă gramatica lui Dumnezeu? Noi începem conjugarea cu eu, tu, el, ea, noi…. dar Domnul vrea să începem conjugarea altfel: Tu Doamne, El Domnul, eu păcătosul. Aceasta e gramatica Lui.

Încă o lecţie de gramatică o găsim în Ezechiel 36:23-27: „Căci [Eu] vă voi scoate dintre neamuri, [Eu] vă voi strânge din toate ţările, şi [Eu] vă voi aduce iarăşi în ţara voastră. [Eu] Vă voi stropi cu apă curată, şi veţi fi curăţiţi; [Eu] vă voi curăţi de toate spurcăciunile voastre şi de toţi idolii voştri. [Eu] Vă voi da o inimă nouă, şi voi pune în voi un duh nou; [Eu] voi scoate din trupul vostru inima de piatră, şi [Eu] vă voi da o inimă de carne. [Eu] Voi pune Duhul Meu în voi, şi [Eu] vă voi face să urmaţi poruncile Mele şi să păziţi şi să împliniţi legile Mele.

Observi ceva aici? Dacă ne-am obişnuit să ne adresăm în rugăciunile noastre, sau generalizînd, în vieţile noastre începînd cu gramatica firească, anume „eu”, atunci află că nicăieri nu e vorba de tine ci peste tot e vorba de Dumnezeu. Toate cîte s-au creat au fost create pentru slava şi gloria Lui, ca să se arate puterea şi măreţia Dumnezeului nostru, pentru că El este vrednic, pentru că El este de trei ori sfînt… de asta. Pînă şi credinţa pe care credeai că o ai, şi aceea şi-a fost dăruită de Dumnezeu şi nu-ţi este luată, pentru că clipă de clipă El ţine Mîna Sa asupra ta, şi pentru că El a promis asta. De aia mîine dimineaţă te vei trezi tot un credincios, pentru că El a făcut legămînt cu tine, şi El este un Dumnezeu credincios şi îndurător.

Gîndeşte-te puţin: El te-a creat din dragoste, ca să-I dai slavă şi să te bucuri de minunăţia Sa, tot El este Cel care îţi dă credinţă în El clipă de clipă, El te ţine, El a murit pentru tine, şi El te numeşte acum „prieten” şi doreşte să stai la dreapta Sa, să te bucuri o veşnicie de splendoare. De ce ai apărut pe lume, nici tu nu ştii, însă din senin Cineva vrea să-ţi ofere toată dragostea Sa perfectă… nu e minunat?

Ei bine, acum cred că poţi răspunde uşor la întrebarea „De unde ştii că mîine dimineaţă o să te trezeşti tot creştin?”
-Pentru că Domnul îmi promite că-mi va da această credinţă în El, printr-un legămînt veşnic, nu din cauză că inima mea L-ar fi ales tot pe El mîine dimineaţă.

Da, de aia!

8 gânduri despre „De unde ştii că mîine o să te trezeşti creştin?

  1. Chestia frumoasă este că nicăieri în lumea aceasta nu e vorba despre noi. Peste tot e vorba de El. Nu-i aşa că-i interesantă gramatica lui Dumnezeu? Noi începem conjugarea cu eu, tu, el, ea, noi…. dar Domnul vrea să începem conjugarea altfel: Tu Doamne, El Domnul, eu păcătosul. Aceasta e gramatica Lui.

    Mi-a placut mult.

    Viata asta pe pamant nu este despre mine, despre noi..ci despre El.cat de fain.:) Am descoperit si eu ca hrană spirituala din Cuvant ..Ieremia 32:39 ” Le voi da o inima si o cale, ca sa se teama de Mine totdeauna spre fericirea lor”. E asa de intelept Domnul nostru. El ne ajuta, si pune in noi aceste lucruri, teama sfanta de EL, o frica sanatoasa, curata .spre bucuria si fericirea noastra.

    Glorie Lui Dumnezeu caci de la El avem Evanghelia, ( care este a Lui,) mantuirea si credinta. Toate daruri scumpe.
    Bucuria si Fericirea noastra este in Domnul Isus Christos.

    Suntem intr-o vesnica partasie cu Dumnezeu.
    Sa nu cadem in capcana activismului si sa ne lipseasca partasia intima si sfanta cu Tatal nostru.

    [El]..da [El] ( imi place cum L-ai evidentiat in paranteza).
    EL…E un Domn care vrea sa fie in partasie cu noi.
    CE ar fi vrut sa aibă David Isaia, Ieremia, Moise – aceasta părtăşie cu Fiul Tatălui nostru Isus Christos.

    Si noi avem Acest har.
    Suntem o generatie onorată de Prezenta Lui.
    Mă bucur ca esti unul din oamenii( tinerii) atinşi de Puterea Transformatoare a lui Dumnezeu.

  2. De fapt, textul din Ezechiel nu spune nimic altceva decât că Dumnezeu îţi dă o altă inimă, o inimă care e diferită de cea pe care ai avut-o până atunci. Îm cazul acesta e normal ca dorinţele, simţămintele, gândurile tale să fie altele. Dumnezeu îţi dă o inimă regenerată. Asta înseamnă că Dumnezeu face ceva întâi, o face pentru gloria Lui şi o face înainte ca să ştii tu ceva. Aşa cred oamenii

  3. Mă bucur ţi-a plăcut şi sper să-ţi şi fi folosit. Mulţumesc !

    Îmi place versetul din Ieremia 32:39 pe care l-ai dat, dacă-l găseam şi eu cînd scriam, cu siguranţă îl încludeam :) Dar, mulţumesc că ai completat tu, se potriveşte de minune. Mă bucur că articolele au şi secţiune de comentarii, tocmai de asta.

    Slavă lui pe veci că peste tot e vorba numai de El, şi al atinge şi transformă totul cu sfinţenia Sa!

  4. Sînt de acord cu zici, Un fir, însă recunosc că acel „Aşa cred oamenii” de la sfîrţitul comentariului tău m-a debusolat, nu m-am prins. Poţi explica puţin, te rog? Mulţumesc!

  5. este o vb pe la noi emisa de germani ce suna cam asa: cum se poate ca seara, respectivul mancat bine, culcat bine, iar dimineata trezit mort?!?!

  6. da, Filip, mi se pare că acest lucru ascunde un adevăr: „cum se poate ca acu’ cîtva timp venit la biserică, slujit la tineret, hrănit bine spiritual şi dimineaţă trezit mort… spiritual?!”

M-aș bucura să aud și de la tine...

