Asediu pentru Împărăţie

Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum, Împărăţia cerurilor se ia cu năvală, şi cei ce dau năvală, pun mâna pe ea.” Matei 11:12
Legea şi proorocii au ţinut până la Ioan; de atunci încoace, Evanghelia Împărăţiei lui Dumnezeu se propovăduieşte: şi fiecare, ca să intre în ea, dă năvală.” Luca 16:16

Ce înseamnă a năvăli?

NĂVĂLÍ vb. 1. v. năpusti. 2. a veni, (pop.) a da. 3. v. îmbulzi. 4. a erupe, a irupe, a izbucni, a răbufni, a ţâşni;

Dacă Împărăția cerurilor se ia cu năvală, atunci înseamnă că se ia cu toate aceste sinonime pe care ni le dă dicționarul, nu? Pare-mi-se doar, ori toate verbele de mai sus desemnează verbe de mișcare, ce descriu o acțiune, o consumare de energie? Din cîte înțeleg eu aici, avem de a face cu o explozie de energie pentru fiecare dintre acțiunile ce definesc verbul „a năvăli”.

Cam aceasta înseamnă să năvălești: să depui efort pe de-o parte și pe cealaltă mai înseamnă să bagi treapta a 5-a și să treci peste orice groapă, obstacol, în mare viteză urmărind ținta: Împărăția cerurilor.

Năvălim noi în viață așa cum ar trebui?

Nu prea și nu toți. Doar unii sînt dornici de a depune efort și de a consuma energie pentru Împărăție. Nicăieri în Biblie nu am găsit că poți ajunge să pui mîna pe Împărăție stînd degeaba ori făcînd prea puține. Alții nu au idee unde ar trebui să năvălească deoarece primesc învățături greșite, insuficiente sau date din prea puțin efort și interes de unii care nu-s dornici să depună efort și de a consuma prea multă energie. Vezi cum se leagă toate?

Destul de mulți încep bine, dar nu mai au putere să-și termine năvala. Aceștia au nevoie de oameni care să îi susțină, să-i crească spiritual, de oameni care să fie dispuși să depună efort și să consume energie. Măi, da’ ce se leagă toate…

În toată lumea există încă milioane de oameni care poate ar dori să dea năvală pentru a pune mîna pe Împărăție, dar din nefericire nu există nimeni pentru ca să se ducă la ei să le spună că există un Dumnezeu care îi iubește și care îi vrea pe toți sus în ceruri. Lucrarea de misiune este una dintre cele mai importante, deoarece Domnul Isus a dat directive clare în această privință: „Apoi Isus le-a zis: “Duceţi-vă în toată lumea, şi propovăduiţi Evanghelia la orice făptură.” Marcu 16:15. Este nevoie de oameni care să dorească să depună efort și să consume energie pentru această lucrare, pentru ca oamenii aceia să-L cunoască într-un mod personal pe Mîntuitor. Despre lucrarea de misiune transculturală poți afla mai multe vizitînd Agenția Kairos.

Ce putem face pentru a putea năvăli bine, pentru a ne putea lupta lupta cea dreaptă?

Aici îs multe de zis, romane, cărți întregi, studii detaliate, însă mă gîndesc și o să punctez cîteva aspecte vitale, zic eu, după măsura cunoașterii și înțelepciunii pe care Domnul mi-a dăruit-o:

<><Domnul Isus spune așa: „Eu sunt Viţa, voi sunteţi mlădiţele. Cine rămâne în Mine, şi în cine rămân Eu, aduce mult rod; căci despărţiţi de Mine, nu puteţi face nimic.”, Ioan 15-5. Pentru a trăi, orice mlădiță, ramură trebuie să se țină de viță, de rădăcină, de sursă. Dumnezeu este Sursa noastră, fără de care nu putem avea viață și cu ajutorul căruia aducem mult rod.

<><O alte cheie spre izbîndă stă scrisă în Iosua 1:8 „Cartea aceasta a legii să nu se depărteze de gura ta; cugetă asupra ei zi şi noapte, căutând să faci tot ce este scris în ea; căci atunci vei izbândi în toate lucrările tale, şi atunci vei lucra cu înţelepciune.” Ai observat pronumele „toate”? Da, în toate lucrările tale vei izbîndi, chiar și în cea în care trebuie să dai năvală, însăși viața ta de ostaș ce dă năvală, tăbărăște spre victorie.

<><Ultimul aspect este în motto-ul pe care l-am luat eu pentru 2009: „Căci voi onora pe cel ce Mă onorează.” 1 Samuel 2:30. Onorează-L pe Dumnezeu și-ai să vezi ce înseamnă să primești onoare de la El. Cum îl putem onora pe Dumnezeu? sau… îl putem noi onora pe Dumnezeu? Aici este un alt subiect, ce poate fi discutat într-un alt articol, dacă se va vrea lucrul acesta. Onorează-L printr-o viață de sfințenie dreasă cu dragoste ca a Lui, cam asta poți face tu și cam așa rezum eu „a onora pe Dumnezeu.” Cum ne onorează El pe noi? Ehe, aici rămîn mut de uimire de fiecare dată, pentru că nu poate fi așternut pe litere această onoare pe care ne-o dă Dumnezeul nostru minunat. Experimentează-I puterea, deoarece El ți-a promis ajutor, iar Dumnezeu nu Își ia cuvîntul înapoi ci rămîne veșnic credincios, cu o credință statornică și de nezguduit.

La sfîrșit o să rezum repede o întîmplare reală pe care am auzit-o într-un dintre predicile fratelui Richard Wurmbrand (anul acesta, 2009, este anul Richard Wurmbrand – 100 de ani de la nașterea sa):

O fată creștină, care făcea închisoare comunistă, care primea bătaie zilnic, la program, hotărăște să rămînă demnă de Domnul ei și să-L mărturisească în orice împrejurare, chiar și în acea închisoare. La o ședință de primit bătaie, fata îi spune comandantului: „Domnule comandant, eu vă iubesc. Mă uitam la mîna dv. și văd că este foarte frumoasă. Oare nu este mai bine să mîngîi cu ea decît să mă loviți? Sînt sigură că acasă soția dv. se bucură de mîngîieri de la dv.” enervat, comandatul continuă să o bată, înjurînd. Fata i se adresează din nou: „Domnule comandant, aveți niște buze tare frumoase. Oare nu e mai bine să sărutați cu ele decît să înjurați? Sînt sigură că acasă soția se bucură de sărutările dv. și îi fac bine.” Acum, comandantul foarte înfuriat o bate așa de tare că o lasă inconștientă pe fată. După ce se trezește din starea acea de inconștiență, fata îl vede pe gînduri pe comandant, care se adresează fetei: „Măi fato, tu ai dreptate. Normal că e mai bine să mîngîi decît să bat și e mai bine să dau sărutări decît să înjur. Pe tine cine te-a învățat să iubești așa?” – „Domnule comandant, am învățat să iubesc așa de la iubitul meu.” -„Și cum îl cheamă pe acest iubit al tău, că vreau să mă învețe și pe mine.” -„Domnul comandant, Îl cheamă Isus.” Atunci comandantul scoate arma, i-o pune la cap fetei și îi spune: „Du-mă la acest Isus, iubitul tău, altfel te omor.” Fata îi explică Cine este Isus de fapt, după care comandantul înțelege și cere să fie botezat. Se duc la un bazin din închisoare, și fata îl botează pe comandant. Apoi, cu ajutorul acestuia, fata este eliberată din închisoare și pusă în libertate.

Nu doar o lecție de iubire, ci și o lecție de „cum să dai năvală”. Comandatul acela a știut să dea năvală pentru Împărăție, a luat cu năvală cele zise de fată și a vrut din toată inima să-L cunoască pe Isus, în urma mărturiei pe care fata a depus-o, el fiind fascinat de o așa mare dragoste pe care și-o dorea și el s-o aibă.

Nu uita că este nevoie de energie, de dăruire, pasiune și mult disconfort pentru da năvală, dar se merită din plin, și este singura modalitate de a-ți atinge ținta: Împărăția cerurilor. Știi, noi ne rugăm: „…Doamne, păzește-mă!” și El zice: „… de ce anume să te păzesc și să te feresc, crezi că dacă în stai în fotoliu tot timpul o să ți se întîmple ceva?”

Hai să renunțăm la confortul nostru și să năvălim spre Împărăției fiind gata să cedăm energia noastră toată sub formă de explozie direcționată acolo unde trebuie și unde este nevoie, pentru ca atunci cînd Domnul va hotărî să rupă firul vieții noastre să putem spune și noi cum a spus apostolul Pavel: „M-am luptat lupta cea bună, mi-am isprăvit alergarea, am păzit credinţa. De acum mă aşteaptă cununa neprihănirii […]” 2 Timotei 4:7-8.

8 gânduri despre „Asediu pentru Împărăţie

  1. „Știi, noi ne rugăm: „…Doamne, păzește-ne!” și El zice: „… de ce anume să te păzesc și să te feresc, crezi că dacă în stai în fotoliu tot timpul o să ți se întîmple ceva?””

    Foarte adevarat, din pacate. Cred ca ai pus punctul pe i, Imparatia se ia cu navala si trebuie sa indraznim, nu sa ne resemnam sa fim niste crestini caldicei.

  2. Eu am pus de mult puntul și pe i și pe j (doar blogul se numește La Anddij, nu? :)

    M-am gîndit pentru săptămîna ce urmează la cel puțin 2 articole, atunci cînd ți-am analizat comentariul. Acum văd de ce e bine ca dimineața să te ocpi de blog, și nu cînd ești obosit :)

    Mulțumesc pentru aceasta, și pentru aprecirea ta sinceră, unblogcreștin!

  3. În prima jumătate a planului spiritual trei lucuri aș dori să nu mă părăsească niciodată: dragostea, înțelepciunea și umorul … dar cum zice 1 Corinteni 13.13: „[…] dar cea mai mare dintre toate este dragostea.” :) iar pe cealaltă jumătate mai mare a planului spiritual, punem ce-a mai rămas: roada Duhului

  4. Referitor la:

    „Ultimul aspect este în motto-ul pe care l-ai luat eu pentru 2009: „Căci voi onora pe cel ce Mă onorează.” 1 Samuel 2:30.”

    a se vedea un detaliu care ţi-a scăpat din Luca, capitolul 6:

    „32. Şi dacă iubiţi pe cei ce vă iubesc, ce răsplată puteţi avea? Căci şi păcătoşii iubesc pe cei ce îi iubesc pe ei.
    33. Şi dacă faceţi bine celor ce vă fac vouă bine, ce mulţumire puteţi avea? Că şi păcătoşii acelaşi lucru fac.
    34. Şi dacă daţi împrumut celor de la care nădăjduiţi să luaţi înapoi, ce mulţumire puteţi avea? Că şi păcătoşii dau cu împrumut păcătoşilor, ca să primească înapoi întocmai.
    35. Ci iubiţi pe vrăjmaşii voştri şi faceţi bine şi daţi cu împrumut, fără să nădăjduiţi nimic în schimb, şi răsplata voastră va fi multă şi veţi fi fiii Celui Preaînalt, că El este bun cu cei nemulţumitori şi răi.”

    Nu Îl onorezi pe Dumnezeu ca şi El să te onoreze!

M-aș bucura să aud și de la tine...

