Cum să învăț la potențialul meu maxim în sesiune

Voi scrie aici ceea ce cred eu că este bine și util pentru tine și ceea ce fac și eu în timpul sesiunii pentru a învăța și a mă pregăti cum trebuie pentru examene. Fiecare poate face adaptări personale, fiecare în funcție de stilul propriu și de organismul său.

Între orele 8-13 și 16:30-21:30 sînt perioadele optime de învățare dintr-o zi, așa că organizați-vă activitățile în așa fel încît aceste ore să fie libere pentru voi și să le puteți umple cu învățatul.

Ideal este ca după fiecare 40-50 minute de concentrare si invatare faceti cîte o pauză de 10 sau 15 minute, în care sa luați pauză pentru relaxare, ocupînd-o cu o altă activitate ce nu presupune efort intelectual (muzică, un biscuite, puțină gimnastică sau orice altcea ce folosește și alți centri nervoși)

Organizează-ți materialul pe care-l ai de învățat pentru examen în funcție de timpul pe care-l ai la dispoziție, în așa fel încît să poți să-l parcurgi în întregime.

Eu prima dată lecturez tot cursul apoi revin peste el și încep să învăț. Acest lucru mă ajută ca inițial să-mi formez un schelet pe care să construiesc, pe care să așez informațiile.

Folosesc culorile, cariocile. Deoarece memoria mea este 80% vizuală, acest lucru mă ajută enorm și sînt sigur că a face semne, sublinieri pe curs te poate ajute și pe tine să reții mai ușor, cel puțin pînă mîine sau peste 2 zile cînd vei susține examinarea.

Un lucru de bun simț ar fi ca să dormi minim 8 ore pe noapte, pentru o odihnă adecvată.

Alimentația în timpul sesiunii trebuie să fie foarte variată și bogată și nu trebuie sărit peste nici o masă. Creierul are nevoie de peste 40 de substanțe pentru a funcționa bine, de aceea este nevoie de o plajă cît mai diversă de produse alimentare. A se evita stimuleții artificiali, de genul cafelelor, tutunului sau alcoolului. Vezi AICI.

Fă-ți un program de lucru zilnic, pe care-l să-l respecție cu strictețe. Despre acest program, însă, voi scrie mîine, pentru că programul meu de astăzi nu-mi permite să stau mai mult pe Internet.

Dacă ți-a plăcut articolul sau ți-a fost de folos, te poți abona la acest weblog prin RSS sau pe e-mail

Categorii 300

11 gânduri despre „Cum să învăț la potențialul meu maxim în sesiune

  1. Pai deja unul din puncte l-ai incalcat: daca la ora asta ai postat articolul, si trebuie sa dormi 8 ore, cum o sa incepi sa inveti maine la 8?
    :)
    Glumesc, desigur… informatiile tale sunt utile

  2. Eu programez articolele în general, să apară la ora 00:01 tocmai pentru a sta 24 de ore vizibele pe blog :) dar acum am rămas mai tîrziu să scriu pînă miercuri articolele, că am examene și nu am timp de ele de-acuma, prin urmare, și pe acestea le voi programa să apară cîte unul pe zi, tot la 00:01. Poți să tragi cu ochiul în dreapta la rubrica (cu)rînd ca să vezi cam ce articole stau la rînd :)

    Mulțumesc de aprecieri, sper să fie utile celor care trec pe aici.

  3. Cred ca ora optima de aparitie e 6 dimineata, nu 00.01. Iti spun dupa sesiune de ce. :)

M-aș bucura să aud și de la tine...

