Cum mă pot obișnui să mă trezesc dimineața devreme?

Spuneam ieri de ce este bine să te trezești dimineața devreme. Sper că te-am convins. Acum să vedem cum te poți trezi dimineața devreme. Deci:

1.Nu sta niciodată peste 22:30 inutil. Acordă-ți suficient timp pentru somn, un minim de 8 ore. Cred că ar fi prima regulă, ori, cu alte cuvinte, culcă-te cît de devreme poți și nu încerca să faci pe viteazul.

2. Nu încerca să te forțezi cînd te trezești devreme. Dacă ești obișnuit cu ora 8-9, atunci redu cîte puțin. Începe să te trezești cu un sfert de oră mai devreme, sau cu jumătate de oră mai devreme, treptat, sistematic. Ce-i mult dintr-o dată, strică. Ia-o încet. Odată la 2 sau 3 zile, mai redu cîte jumătate de oră din acest timp. Într-o săptămînă ar trebui să te înveți deja să te trezești cu 1 oră mai dimineață ca de obicei. Într-o lună, deja ar trebui să fii ceea ce englezii numesc „early riser”, adică „trezitor devreme”.

3. Pune-ți ceasul, alarma undeva mai departe de patul tău. Nu ți-o pune undeva lîngî tine, pe noptieră sau undeva unde să trebuiască doar să întinzi mîna și s-o oprești. Încearcă să o pui pe o masă, să zicem, în celălalt colț al camerei pentru a te obliga să te ridici din pat și să ajungi acolo. Acest lucru te va trezi aproape de tot. Sau, poate ar fi cazul și ar trebui să îți achiziționezi una dintre aceste alarme supărătoare :)

4. Nu-ți face patul! Știu că nu e un sfat prea bun, dar dacă ești un somnoros, s-ar putea ca după ce te-ai trezit și ai oprit alarma, să te tenteze perna din nou. În schimb, du-te la baie, spală-te pe față, fă 1 minut de gimnastică, asigură-te că ești trez, apoi cînd „ispita” pernei trece și crezi că ești în afara oricărui pericol, te poți duce în siguranță să strîngi patul. Pare ciudat, nu?

5. Motiveză-te cu ceva de cu seara care să te ajute și să-ți dea motive pentru a te trezi devreme. Aici, ce să zic? Pe mine mă motivează răsăritul soarelui cît și promisiunea unei dimineți cu bunătățile și îndurările Domnului nou-nouțe, așa cum spuneam ieri.

4 gânduri despre „Cum mă pot obișnui să mă trezesc dimineața devreme?

  1. Asta chiar este un articol interesant :D.
    Si totusi … daca sunt o mica bufnita de noapte sunt scutit de la trezitul dimineata sau … Domnul ar vrea ca toti copiii Lui sa se trezeasca devreme si sa lucreze cu spor intreaga zi ???

  2. Mulțumesc!

    Dacă ești scutit de trezitul de dimineață? Depinde! Dacă ai examen la ora 8, atunci nu ești scutit :) dacă organismul tău lucrează mai bine noaptea, mai eficient, atunci ești scutit, părerea mea. Însă depinde cu cine te întîlnești de cum te trezești, care sînt prioritățile. Dacă te trezești la 11 să zicem, o să fii repede antrenat în vîltoarea zilei și poate vei uita de El. Nu cred că Domnul vrea aceleași lucruri de la toți, deoarece am fost creați diferiți cu nevoi diferite (excepție lucrurile care sînt general valabile).

    Și bine ai venit! :)

  3. interesant articolul.
    daca ma culc tarziu si incerc sa ma trezesc devreme, pct. 3 pentru mine nu are nici un efect. Inchid alarma prin somn si ma trezesc dupa vreo 2 ore cu tel langa mine, fara sa imi amintesc de momentul in care am inchis alarma.
    sau, cum am patit azi dim, zic ca mai stau 5 min sa dorm, si defapt mai dorm inca o ora.. :D

    eu am incercat sa sar peste punctul 2 din articolul tau.. sa reusesc sa ma trezesc cu 2 ore mai devreme :-?? aici cred ca am esuat

  4. Eu am dat sugestii, nu neapărat reguli :) pot fi sărite, doar să aibă efect. Dacă punctul 3 nu merge, eu zic că neapărat îți trebuie o alarmă din asta :))

M-aș bucura să aud și de la tine...

