Veșnic grăbiți, veșnic nemîntuiți

Astăzi aș dori să scriu despre ceva care mi-a venit în minte relativ recent în timp ce ascultam la biserică un studiu pe Matei 25 (de unde și faza cu „capra este o oaie mai nervoasă”). Mă gîndeam la următorul pasaj. Prefer să-l redau aici pentru a fi îndemînos:

„34 Atunci Împăratul va zice celor de la dreapta Lui: ,Veniţi binecuvântaţii Tatălui Meu de moşteniţi Împărăţia, care v-a fost pregătită de la întemeierea lumii.
35. Căci am fost flămând, şi Mi-aţi dat de mâncat; Mi-a fost sete, şi Mi-aţi dat de băut; am fost străin, şi M-aţi primit;
36. am fost gol, şi M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav, şi aţi venit să Mă vedeţi; am fost în temniţă, şi aţi venit pe la Mine.’
37. Atunci cei neprihăniţi Îi vor răspunde: ,Doamne, când Te-am văzut noi flămând, şi Ţi-am dat să mănânci? Sau fiindu-Ţi sete, şi Ţi-am dat de ai băut?
38. Când Te-am văzut noi străin, şi Te-am primit? Sau gol, şi Te-am îmbrăcat?
39. Când Te-am văzut noi bolnav sau în temniţă, şi am venit pe la Tine?’
40. Drept răspuns, Împăratul le va zice: ,Adevărat vă spun că, ori de câte ori aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie mi le-aţi făcut.’
41. Apoi va zice celor de la stânga Lui: ,Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care a fost pregătit diavolului şi îngerilor lui!
42. Căci am fost flămând, şi nu Mi-aţi dat să mănânc; Mi-a fost sete, şi nu Mi-aţi dat să beau;
43. am fost străin, şi nu M-aţi primit; am fost gol, şi nu M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav şi în temniţă, şi n-aţi venit pe la Mine.’
44. Atunci Îi vor răspunde şi ei: ,Doamne, când Te-am văzut noi flămând sau fiindu-Ţi sete, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă, şi nu Ţi-am slujit?’
45. Şi El, drept răspuns, le va zice: ,Adevărat vă spun că, ori de câte ori n-aţi făcut aceste lucruri unuia dintr-aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie nu Mi le-aţi făcut.’
46. Şi aceştia vor merge în pedeapsa veşnică, iar cei neprihăniţi vor merge în viaţa veşnică.”

Aș vrea să mă ocup doar de unul dintre motivele posibile pentru care cei de la stînga nu au făcut acele lucruri spuse de Domnul Isus mai sus: lipsa de timp.

E posibil ca să nu ai timp să vizitezi un bolnav, un bătrîn din lipsă de timp, nu? Tot timpul ai altceva de făcut. Sînt unii workaholici care nu au timp de nimic: de familie, de biserică, de Dumnezeu. Toată viața lor nu au timp, se grăbesc, o iau pe scurtătură.

Interesant! ACELAȘI lucru vedem și în pasajul citat mai sus. Hai să privim împreună la cele două categorii de oameni și să le analizăm cu atenție răspunsurile:

Cei de la dreapta: „37. Doamne, când Te-am văzut noi flămând, şi Ţi-am dat să mănânci? Sau fiindu-Ţi sete, şi Ţi-am dat de ai băut?
38. Când Te-am văzut noi străin, şi Te-am primit? Sau gol, şi Te-am îmbrăcat?
39. Când Te-am văzut noi bolnav sau în temniţă, şi am venit pe la Tine?”

Cei de la stînga: „Doamne, când Te-am văzut noi flămând sau fiindu-Ţi sete, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă, şi nu Ţi-am slujit?”

Observi vreo diferență? Eu da! Și încă un foarte mare.

Dacă cei de la dreapta au avut răbdare să dea răspunsuri detaliate în fiecare aspect, cei de la stînga, chiar și la judecată, nu au timp să răspundă… e trist, nu? Le-au pus pe toate ca într-un borș sau într-o tocăniță? Ei erau atît de ocupați, atît de grăbiți încît chiar și cît totul a fost gata, judecata era în toi, ei nu aveau TIMP să răspundă așa cum au fost întrebați, sau măcar cum i-a întrebat Domnul!

Pe pămînt au fost veșnic grăbiți, nu au timp să ofere un pahar de apă unui însetat, o haină unui om gol, o vizită unui bolanv… la judecată răspund tot așa cum sînt învățați: grăbiți. Cei veșnic grăbiți au devenit și veșnic nemîntuiți.

Se pare că o capră nu e doar o oaie nervoasă, ci și o oaie grăbită. Ce lecție de retorică aici în Matei 25! Fenomenal. Oi și capre… Oile la dreapta, caprele la stînga…

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

M-aș bucura să aud și de la tine...

