Ce cred eu despre conținutul articolelor de pe bloguri

În fiecare zi îmi apar în Google Reader o medie de 150 de articole noi prin care trec foarte rapid. Pentru că nu am timp și nu pot să citesc tot ce se scrie în locurile unde sînt abonat, trebuie să scanez conținutul. Cum anume decid ceea ce trebuie citit, ceea ce merită cu adevărat lecturat? Consider că în această situație se află și alți oameni.

În primul rînd, titlul este cel care face diferența majoră. Dacă nu este un titlu care să mă atragă sau care să mă determine să trec la citit, apăs Next și trec la următorul articol. Titlul pe care-l dai articolului este mai important decît ai crezut poate pînă acum. Acesta trebuie să fie atractiv, exact pe subiect, să sintetizeze inteligent conținutul articolului (să nu anunți o chestie și să scrii despre total altceva, pentru că astfel vei pierde încrederea cititorului) și să convingă pe cel ce citește că a dat exact peste ce-l interesează sau că urmează un text promițător și interesant. Vezi AICI ce spun experții despre titlurile articolelor din cadrul unui blog. Sfatul meu este că se merită să petreci chiar și cîteva minute să te gîndești la un titlu care să îndeplinească pe cît posibil aceste condiții. Poți face cum fac eu: scriu tot timpul titlul după ce am terminat de scris articolul. Consider că e mai sănătos așa.

În al doilea rînd, dacă titlul m-a convins, trec mai departe în articol și arunc o privire pe primele rînduri. Acestea sînt deosebit de importante, și îndeplinesc aceeași funcție, cred eu, ca și titlul, aceea de a atrage și a convinge cititorul că ajuns să citească ceea ce trebuie, dar mai fac un lucru: introduc pe cel ce citește în subiectul tratat de tine. De aceea este important să nu plictisești din primele rînduri.

În al treilea rînd, am ajuns unde doream să ajung cînd m-am gîndit să scriu acest articol: la conținut. Aici doresc să expun două aspecte. Prima dată îți dau să citești ACEST ARTICOL și să vezi cîte ceva despre cum să scrii articolele tale. Ține cont că acolo sînt înglobate experiența unor bloggeri care scriu de ani buni de zile și care au învățat unii de la alții. Poate este înțelept să asculți puțin ce au de zis. În acel articol, ai spre final niște link-uri. Asigură-te că le verifici pe fiecare. Quality stuff.

Al doilea aspect este o părere personală asupra conținutului unui blog în general. Mă gîndeam așa: oare ce este mai important? Să scrii zilnic și diluat (involuntar devine diluat; din experiență știu că nu poți avea articole excelente de nota 10 în fiecare zi), sau o dată la cîteva zile și consistent, de calitate? Eu aș merge pe a doua variantă.

Sînt abonat la bloguri pe care nu se scrie zilnic, dar știu că atunci cînd respectivul blogger scrie ceva, acel ceva trebuie citit. Știu că atunci cînd indică un link, atunci trebuie click-uit. Este important, cred eu, ca să îți construiești o reputație, dacă se poate numi așa, din care lumea să știe că atunci cînd indici o chestie, merită, cînd scrii ceva, merită atenție. Trebuie să învățăm să fim oameni de încredere care oferă lucruri de calitate și care au ceva de spus.

Dacă ți-a plăcut articolul și ți-a fost de folos, de ce să nu-l dai și altora să-l citească?

Și dacă ai dori să urmărești acest weblog în continuare, te poți abona prin RSS sau pe e-mail

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

3 gânduri despre „Ce cred eu despre conținutul articolelor de pe bloguri”

M-aș bucura să aud și de la tine...

