Anddij a murit

acu 3 zile, iar astăzi îi fac înmormîntarea. De ce a murit Anddij? A fost bolnav, s-a născut cu malformații, nu avea toate literele care să descrie pe cel ce se ascundea în spatele pseudo-numelui. Dar despre asta abia urmează să vorbesc, deoarece eu, Andrei Jităreanu, am fost cel mai apropiat prieten al lui Anddij, și îmi revine nu ușoara misiune de a spune cîteva cuvinte despre el înainte de a-l lăsa să trăiască în amintirea mea, a unora dintre voi și pe un server undeva cine știe în lume.

Anddij a avut atît lipsuri cît și surplusuri. Chiar numele nu avea toate literele (A n d r e i J i t ă r e a n u), iar într-un loc a avut prea mult. Ce să faci cu 2 de „D”? Era clar că în unele locuri și momente al scurtei vieți de 1 an și 7 luni cît a trăit au trebuit adăugate multe lucruri, iar în unele locuri eliminate.

La nume am adăugat cîteva litere, am scos o alta, la experiență am adăugat unele plăcute altele neplăcute, am scos unele neajunsuri. În domeniul comunicării a adăugat răbdare și empatie, disponibilitate și reținere, dar a scos impulsivitatea, graba și unele sentimente ce nu aveau ce căuta acolo. În ce privește scrisul, a adăugat puțină creativitate, ceva prospețime, cîteva idei și deprinderi, ușurință, dar a eliminat teama de exprimare, sfiala și ezitările ce nu trebuiau să existe. În ce privește bloggingul, aici a adăugat multă experiență, deși drumul învățării este departe de a fi ajuns la capăt. Cu experiență plăcute, dar și mai puțin plăcute, a reușit să trecă totuși peste orice, deoarece a avut prieteni de nădejde. Experiența căpătată în blogging va servi cu siguranță mie, prietenul lui, și sper să nu mai fac aceleași greșeli ca el. Anddij a făcut multe greșeli pentru ca eu să nu trebuiască să le mai fac, a încercat de toate, pentru ca eu să înțeleg și să aleg ceea ce mi se potrivește și ceea ce e bine pentru mine și blogul abia deschis.

A muncit din greu aici și a încercat tot timpul să mențină un blog proaspăt, curat, creativ, interactiv și interesant. De asemenea, fiind pasionat de tot felul de detalii, s-a ocupat de blog pînă și în cele mai ascunse detalii care nu se văd niciodată. A fost tot timpul organizat și punctual, cădea pe genunchi atunci cînd trebuia să scrie un articol din care alții să se hrănească și să învețe, și tot timpul cerea de la Tatăl lui înțelepciune și cuvinte potrivite, deloc complicate, care să ajungă și la cele mai neștiutoare de carte inimi. Este o practică ce doresc a o continua în amintirea lui Anddij.

I-a plăcut să slujească Domnului cu frică și dragoste de El, i-a plăcut culoarea albastră, în nuanțele ei, fotografia, limbile străine, literele și alte lucruri ce m-a rugat să nu le divulg încă. A murit, dar nu de tot. A lăsat în urmă 500 de articole și mii de idei. Acest lucru se poate vedea. De asemenea m-a rugat ca să nu arăt lumii și alte detalii tehnice, pentru că, zicea el, „sînt doar cifre pe un ecran de sticlă, fără valoare și fără noimă pentru mine. Eu scriu pentru suflete, nu pentru vizite.” Și cu acest motto, dacă pot să spun așa, voi continua și eu pe viitor.

Mulțumesc tuturor prietenilor care au și-au făcut simțită prezența pe acest blog, și celor care au preferat să citească și să fie cu noi, dar din umbră. Mulțumesc tuturor celor care au ales să promoveze printr-un mijloc sau altul această muncă a mea. Le sînt recunoscător. De asemenea, mulțumesc și celor peste 300 de oameni care au venit în aceste ultime zile la priveghi. Doresc să-mi cer iertare celor cărora, fără să vreau, le-am greșit în vreun fel sau i-au supărat. Știu că există, inevitabil, unii care să nu mă fi plăcut, pe care să-i fi deranjat. Unii probabil se bucură de moartea mea aici.

O zi moare ca să se nască alta, de aceea eu, prietenul lui Anddij, Andrei Jităreanu, îi voi continua munca pe un alt blog, dar cu stilul meu propriu, chiar dacă se va vedea o urmă de legătură între mine și prietenul meu care acum e fericit.

Prietenii adevărați te vor găsit oriunde și oricînd. Ca să îți ușurez munca, mă vei găsi pe

andreijitareanu.wordpress.com

Cu dragoste în Hristos care mi-e totul,

Andrei

M-aș bucura să aud și de la tine...

