Niciodată dezamăgit

„Binecuvîntat este acela care nu așteaptă nimic pentru că el nu va fi niciodată dezamăgit.” Atribuit atît lui Jonathan Swift cît și lui Benjamin Franklin

…însă, nu contează cine a zis-o, este o concluzie la care orice om ar trebui să ajungă, mai devreme sau mai tîrziu. Leacul pentru dezamăgire este să nu te (mai) aștepți la nimic.

Un leac cam dur, nu? Păi, asta înseamnă că de-acuma să nu mai avem așteptări? Cum vine aici? Eu mă aștept ca copiii mei să fie mîntuiți, e normal, nu? Se pare că există mai multe tipuri de așteptări:

1. Așteptări legitime, normale, firești – cum este exemplul de mai sus: mă aștept ca copiii mei să fie mîntuiți.

2. Așteptări nefondate, inutile, nepotrivite – de exemplu, mă aștept la o mărire de salariu (bineînțeles că n-o să o primesc), și vai, ce dezamăgit sînt! Ori aștept 50 de comentarii la acest articol, vai ce dezamăgit sînt deja că știu că n-o să le primesc!

Totuși, stau și mă întreb, cînd avem voie și cînd nu avem voie să fim dezamăgiți? Dacă e o așteptare normală (punctul 1), atunci e normal să fim dezamăgiți, dar dacă aștept un lucru inutil, fără valoare (de exemplu, 50 de comentarii la acest articol) nu am voie să fiu dezamăgit deoarece nu am avut așteptările pe care trebuia să le am. Ei bine, atunci cînd așteptăm „inutilități” MERITĂM pe deplin să fim dezamăgiți. Nah, data viitoare să nu-ți mai trebuiască!

Expresia clasică a dezamăgirii: „Of! Oamenii mă dezamăgesc!” Acum știi leacul: nu mai aștepta nimic de la ei și n-o să te mai dezamăgească. Fii realist în așteptările pe care le ai de la cineva, că altfel de condamni singur la dezamăgire.

Mi-am amintit o replică faină (doar pentru cunoscătorii de limbă engleză): „-God, I’m sorry because so many time I’ve let You down! – No, you cannot let Me down just because I hold you up!”

Glumă inventată pe loc: „Fiule, să știi că tu niciodată nu m-ai dezamăgit! Și știi de ce? Pentru că niciodată nu m-am așteptat la ceva de la tine!” Și uite așa încurajați-vă fiii!

Bravo, ești un tătic bun care a învățat lecția dată de maxima cu care am început articolul. Este unul dintre acei tătici care citesc cel mai bun blog din zona de nord a țării, anume anddij.wordpress.com :)

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

5 gânduri despre „Niciodată dezamăgit”

  1. mulțumesc! e chiar bine să se mai adune link-uri pe tema dezamăgirii cît mai las aici acest sticky post, pentru ca cei ce intră aici să găsească ce au nevoie :)

  2. una frumoasa…pe care am auzit-o la fr. Luigi Mitoi : „Pe Dumnezeu nu il poti dezamagi, pentru ca El nu S-a amagit niciodata.” cand te gandesti ca El a stiut cat de rau vei cadea, cat de slab esti si cu toate astea nu a renuntat la tine…incurajator :)

  3. așa este, AbigaiL! Frumoasă spusă fratelui LM. Totuși, să ne gîndim puțin: oare Dumnezeu e imposibil de dezamăgit? Atunci cînd păcătuim, Îl dezamăgim sau nu?

  4. ei bine…nu stiu de ce mult timp nu ma puteam gandi la Dumnezeu ca la o Persoana cu sentimente…dar cred intr-adevar ca pe Dumnezeu Il doare atunci cand Il tradam si declaram ca stim sa ne conducem noi mai bine viata…cand preferam lanturile…

M-aș bucura să aud și de la tine...

