Trăind între două lumi

between2worldsCe anume înseamnă pentru tine „între două lumi”? Unii se gîndesc la opoziția universală dintre Dumnezeu și diavol, iar alții se gîndesc la lumea de aici de pe pămînt și lumea de dincolo de viața aceasta pămîntească.

Eu prefer să mă gîndesc la ultima variantă. Însă atunci cînd mă gîndesc la aceste două lumi, iau în seama și prima variantă. Mă întreb, oare nu cumva această lume aparține și diavolului? Eu cred că da, doar e prezent mai mereu cu ispite menite să ne dărîme, încă de cînd a fost aruncat pe pămînt, nu? Întreb atunci, această lume nu aparține ȘI lui Dumnezeu? Ba da! Cum să nu, doar El a creat-o și și-a dat și Fiul să moară pentru a o răscumpăra.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că trăim într-o lume împărțită de 2 Stăpîni. Am scris cu majusculă doar pentru că unul dintre Stăpîni este Dumnezeu.

O lume, nu mai multe, dar cu două prezențe puternice, împărțită, care se luptă una cu cealaltă. Da, este război spiritual, și e mai puternic decît cred unii. Atunci, care este cea de-a doua lume?

Hmm, păi cea de-a doua lume este viața de după viață. Veșnicia. Poate ne gîndim că a trăi între două lumi înseamnă a trăi între lumea diavolului și lumea lui Dumnezeu. Fals. Diavolul nu are o lume a lui ci are doar o stăpînire temporară, pînă să fie închis pe vecie în focul cel veșnic. Acestă lume pervertită de păcat trebuie să fie distrusă într-un final pentru a face loc sfințeniei lui Dumnezeu.

Trăim între două lumi, cea contestată și împărțită de Dumnezeu cu diavolul și cea perfectă, cea a prezenței veșnice a lui Dumnezeu. Acestea sînt lumile. Avem o singură opțiune: prezența lui Dumnezeu, pentru că altfel nu poți zice că mergi în lumea diavolului, ci poți spune că mergi în chinuri. Sper că înțelegi. A trăi între două lumi înseamnă a avea șansa de a alege Împărăția lui Dumnezeu în defavoarea diavolului, a avea oportunitatea de a crede și de ajunge la capătul celălalt al podului.

Fiecare dintre noi trăiește între două lumi, fie că vrea, fie că nu vrea. Fiecare avem de alergat cît de repede posibil, pentru că atunci cînd podul pe care unii merg și alții aleargă, va dispare, iar cei ce vor fi ajunși la celălalt mal, în Împărăție, vor trăi o veșnicie plină de bucurii, iar pentru cei ce nu s-au grăbit deloc să ajungă acolo, vor plonja într-un loc plin de chinuri. Nu uita că trăiești între două lumi doar atît timp cît Dumnezeu decide să mai lase podul acolo. Cînd îl va lua, unii vor fi deja pe celălalt mal, iar alții se vor trezi în picaj.

Asta înseamnă, în viziunea mea, a trăi între două lumi. A trăi o viață de alergare continuă, știind că podul salvării poate dispare în orice moment. Cine poate ști cînd a ajuns la capăt? Pavel poate, nu degeaba zice:

„M-am luptat lupta cea bună, mi-am isprăvit alergarea, am păzit credinţa” (2 Timotei 4-7)

El a ajuns la capătul podului și era sigur de aceasta. A alergat și acum se odihnește. Ești gata să faci afirmația pe care a făcut-o Pavel? Dacă nu, atunci nu uita că ești între două lumi unde încă ai de alergat…

*sursa foto

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

2 gânduri despre „Trăind între două lumi”

  1. Da frumos spus.Dar daca imi dai voie sa iti spun frate,as vrea sa complectez ceva.Noi suntem deja in aceea lume minunata.:)

M-aș bucura să aud și de la tine...

