Meditează la cea mai mare poruncă!

Învăţătorule, care este cea mai mare poruncă din Lege?”

Isus i-a răspuns: „Să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, şi cu tot cugetul tău.” (Matei 22:36-37)

M-am gîndit de mult la aceste cuvinte ale Domnului Isus, care reprezintă cea mai mare poruncă dată vreodată. Am luat versetul și l-am împărțit pe bucățele, gîndindu-mă la ce înseamnă fiecare.

Ce înseamnă „să iubești”?

Cine este „Domnul tău”? Domnul fiecăruia? Există și alți dumnezei? Poate Internetul, poate televizorul? Poate copiii tăi?

Ce înseamnă „cu toată inima”?

Ce înseamnă „cu tot sufletul”?

Ce înseamnă „cu tot cugetul”?

Așa-i că merge un serial cu fiecare bucățică din verset? Eu zic că da. Aș scrie ceva despre fiecare bucățică de verset, însă nu știu dacă voi putea. Despre iubire s-a scris atît de mult, despre Dumnezeu la fel, iar despre ultima parte, de asemenea. Te provoc să te gîndești la această poruncă, și să faci acest lucru nu pentru că ți-am zis eu ci pentru că sînt cuvintele Domnului Isus, ale lui Dumnezeu și pentru că mai mare ca aceasta nu s-a dat poruncă în lume. De ea atîrnă veșnicia noastră pe care am început-o deja aici pe pămînt.

Nu mă simt atît de în stare să scriu și nici vrednic, însă îți pot da de gîndit măcar puțin.

Cum aplicăm această poruncă și cum o împlinim este ceea ce contează cu adevărat…

Articol scris de Anddij
Aștept răspunsuri la acele „Ce înseamnă?”

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

M-aș bucura să aud și de la tine...

