sun_eye

Credința – ea însăși va sta neclintită pînă la sfîrșit

Zilele trecute am avut un schimb prietenesc de replici cu DEA, unde mi-a consacrat 2 articole pe blogul dumnealui. (1 și 2). Însăși experiența cu el mi-a inspirat acest articol. Din articole puteți vedea despre ce este vorba (eventual lăsa propriile impresii, deoarece văd că este deschis la discuții), însă eu o să scriu nu despre ce e acolo, ci despre un lucru absolut necesar: credința statornică, nu pentru o vreme, ci pentru totdeauna.

Credința a trecut deja testul timpului. Oamenii au crezut din totdeauna în Dumnezeu (unii) și oamenii vor mai crede și în viitor în El. Spun asta nu doar ca o axiomă lăsată în Biblie (1 Corinteni 13:13), dar și pentru că este logic – vor fi tot timpul oameni care vor căuta dovezi palpabile despre existența lui Dumnezeu și nu vor crede, iar acest lucru nu va înceta decît atunci cînd omenirea nu va mai exista așa cum o știm noi. După cum știm, condiția pentru ca noi să fim mîntuiți și să ajungem în mod direct la Dumnezeu este prin credință. Oamenii care vor dovezi palpabile nu vor ajunge la Dumnezeu doar pentru că nu au credință, nu îndeplinesc condiția. Pe de altă parte, dacă Dumnezeu ar da toate dovezile palpabile oamenilor, credința ar dispărea pentru că nu mai este nevoie de ea. E logic.

Dacă eu cîndva credeam doar că există Germania (deși nu o văzusem niciodată) acum pot spune cu siguranță că această țară există din moment ce am vizitat-o vara trecută (iulie 2009). Nu mai am nevoie de credință pentru a credea că există Germania.

Tot așa este și cu credința în Dumnezeu: dacă vor exista toate dovezile în favoarea existenței lui Dumnezeu, atunci unde este credința? Nu mai este nevoie de ea. Iar dacă dispare credința, cum vom mai ajunge la Dumnezeu? Și fără credința este cu neputință… (Evrei 11:6).

Concluzia: Oamenii nu vor primi niciodată dovezile complete și de necontestat în favoarea existenței lui Dumnezeu din simplul fapt că acest lucru ar distruge nevoia de credință, prin urmare și accesul la Dumnezeu, dat de El, prin credința în Fiul Său, Isus Hristos!

Doresc să închei cu 2 citate pentru cei cu îndoieli și probleme de credință.

„Poți închide ochii, dar nu poți stinge soarele.” – Nicolae Iorga

„Dacă nu ar exista Dumnezeu, nu ar exista nici atei.” – G.K. Chesterton

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

2 gânduri despre „Credința – ea însăși va sta neclintită pînă la sfîrșit”

  1. Iar trebuie sa iti scriu…
    Am citit putin din ce ati dezbatut cu DEA. Si nu am vrut sa scriu pe blogul lui fiindca… fiindca nu am vrut. Macar ca tu spui mai sus ca nu vrei despre subiectul acela sa scrii… Daca atatia au incercat pana acum sa ii explice credinta noastra in Dumnezeu si nu au reusit, eu nu ma consider mai buna decat atatia si nu am de gand sa incerc. Nu stiu daca am citit suficient ca ceea ce scriu aici sa nu fie prea mult pe langa subiect sau repetitie. Daca tu consideri ca nu ar trebui sa postezi aceste cateva randuri – cu siguranta nu cele mai istete, nici exhaustive despre tema pusa in discutie – te rog nu le posta. Nu vreau sa muti „discutiile” la tine pe blog…

    Unde in Biblie apare ca Dumnezeu a cerut cuiva sa omoare pe cineva drag si sa il lase sa mearga pana la capat cu fapta? Cand El spune, atunci cand evreii incepusera sa isi sacrifice copiii luandu-se dupa alte popoare ce aveau alti zei, ca faceau lucruri care Lui nici nu Ii trecusera prin minte? Si de ce sa vorbim despre Dumnezeul Bibliei, in afara la ceea ce aflam si observam despre El din Biblie? Asa putem veni cu sute si mii de ipoteze, care mai de care mai creative si explicative din zeci de unghiuri de vedere…
    Intrebare: deci nu ar fi moral ca Dumnezeu, pentru un moft al Lui, sa ne ceara sa omoram pe cineva drag si sa ne lase sa mergem pana la capat cu fapta. (Ar contrazice chiar caracterul Lui. Ori El nu se schimba – Maleahi 3:6. Daca nu a cerut asta, nici nu va incepe sa o ceara) Dar cum este ca Dumnezeu ne cere sa iubim nu doar pe cei apropiati si dragi, ci si pe dusmani, si sa facem bine celui ce ne-a facut rau cand acesta se afla in nevoie? Asta este moral? (oare nu ne-am gasit fiecare din noi cel putin o data in viata la mila unui om caruia ii facusem ceva neplacut? Ce am simtit si ce am sperat atunci?) Si cum a fost fata de El ca L-a dat la moarte pe Fiul Lui pentru omenire? Fata de cine a fost moral asta? Cred ca ti-am mai scris o data ca intelepciunea si capacitatea noastra de a pricepe nici nu poate sa inceapa sa se compare cu ale Lui. Asa cum nici puterea noastra cu a Lui nu sufera comparatie. Ori dragostea noastra pentru oameni si capacitatea noastra de jertfire cu ale Lui… (Ps. 50:21) Ma opresc. Am zis „cateva randuri”. Si poate doar repet ce deja s-a scris de catre altii. Si poate nici nu vei posta asta. Which would probably be for the better. Dar fac asta uneori, vorbesc si il las pe ascultator sa hotarasca daca sa da, sau sa nu.

  2. Carmen, da ai dreptate, cred că oricine citește Biblia la un alt nivel decît superficial știe și cunoaște lucrurile acestea. Nici eu nu am încercat să-i dovedesc nimic, și nici nu am de gînd, doar am lăsat cîteva răspunsuri. Am petic și de cojocul lui, doar că nu am chef să mă cert, și oricum orice dovadă ai aduce, el trebuie să o întoarcă. Merge pe deviza „orice, dar nu Dumnezeu”.

    Nu am mutat discuția aici, ci doar articolele fac parte dintr-o serie a credinței, unde am vrut să surprind anumite ipostaze, caracteristici ale ei :)

    Mulțumesc de răspuns, după cum vezi l-am postat pentru că e mai bine așa :) De obicei mesajele de pe blog sunt trimise cu scopul de a fi publice, cele de pe email pentru a rămîne în particular. Mă bucur să am pe cineva ca tine printre cei care ajută la îmbogățirea articolelor mele. Godspeed!

M-aș bucura să aud și de la tine...

