Simplificînd viața – săptămîna 1

Cei ce sunt veterani pe acest blog probabil că au observat că am încercat de multe ori să-l „simplific” și să-i dau un design fie cu puține complicații fie care să fie exagerat de simplu, enervant de simplu. Toate au fost teste, mofturi personale sau pur și simplu distracție pentru mine.

De cînd m-am îmbolnăvit de inimă și era s-o dau în bară rău de tot, am fost tot mai interesat de a-mi simplifica viața de stresul care se acumulează inevitabil. A face lucrurile complicate este ușor, dar a face lucruri mai simple este o adevărată artă ce trebuie stăpînită de fiecare dintre noi. Între timp a început să îmi placă să trăiesc cu mai puține lucruri în jurul meu, să-mi organizez programul, camera, laptopul. De mic am o „obsesie” în a ordona lucrurile, de a le pune la locul lor (chiar dacă mama nu e de aceeași părere :) ) și din totdeauna am avut o predilecție spre perfecțiune și pentru detalii. Acest lucru e vizibil și pe blogul meu. Articole bine categorisite, împărțite, detalii suficiente pe blog, design simplu, plăcut pentru ochi(i mei), deloc încărcat, bine structurat, detalii puse la punct. Asta e doar ce poți tu vedea despre mine prin intermediul blogului.

Mi-am propus ca pînă la sfîrșitul anului să încep să simplific cîte un lucru din viața mea pe săptămînă. În fiecare săptămînă voi încerca să mă descotorosesc de surplusul inutil adunat pînă acum care nu face altceva decît să-mi distragă atenția și să mă streseze fără rost.

Astăzi e joi, iar săptămîna începe Duminica pentru mine. Voi considera totuși pînă sîmbătă prima săptămînă în care voi simplifica un lucru din viața mea:

Un lucru de simplificat în săptămîna 1:  Tot ce ține de online

Cînd spun Tot ce ține de online mă refer la următoarele:

1. Timpul petrecut online

a) știai că mai mult de 3 ore de stat la TV/Net duce la obezitate și creează probleme de sănătate?

b) voi sta online doar cît să mă informez, să citesc ce mă interesează și să scriu un articol pe acest blog

2. Blog

a) designul trebuie să fie simplu și să-și îndeplinească scopul meu cu acest blog: să fie ușor de citit și înțeles și mai ales util celor ce-mi fac onoarea de a mă citi, cărora le mulțumesc mult. Pentru că am probleme cu ochii prefer un text închis pe un fundal tot închis, care să nu fie alb. Ochii mei doar așa pot citi fără să fie obosiți. Acest design se potrivește cu „cerințele”.

b) cititul pe alte bloguri care au un design pe fundal alb sau un blog mult prea aglomerat, îl fac cu Readability, pe care l-am setat așa.

c) selecția blogurilor deja am început s-o fac. Fără supărare, voi citi doar bloguri care mă interesează cu adevărat și care aduc lucruri interesante și noi. Evit blogurile care fac rating pe certuri, dezbateri inutile ce au loc de… sute de ani sau blogurile care sunt lipsite de profesionalism.

3. Google

a) Gmail – deoarece folosesc Google Chrome ca browser principal, mi-am instalat un plugin care să mi-l simplifice într-un mod plăcut, așa cum vreau eu. Pentru cei care folosesc Mozzila, pot instala un alt plugin. Pentru cei ce încă folosesc Internet Explorer, ei bine, îmi pare rău, dar va trebui să vă alegeți un browser :)

a1)Mă voi dezabona de orice newletter care este inutil pentru mine și care îmi mănînca timpul făcîndu-mă să dau clickuri peste tot.

b) Google Reader – aici treburile sunt clare. Voi scoate orice blog adăugat aiurea sau care nu mă mai interesează. Pe lîngă blogroll voi mai lăsa aici încă niște bloguri care au un conținut ce mă interesează în mod personal și nu vreau să le afișez pe blog. Cam asta e.

4. Facebook

Voi menține legătura doar cu prietenii, familia și cu cei pe care îi cunosc deja de ceva timp în online. Mă interesează doar aceste lucruri și nu vreau un stream prea încărcat acolo.

5. Twitter

Urmăresc doar pe cine mă interesează și care se pretează la stilul meu de comunicare pe Twitter. Nu am pretenția să fiu urmărit înapoi, dar am pretenția ca cine mă urmărește s-o facă din plăcere și să comunice real cu mine. Pentru cei ce doresc să comunice astfel, pot da follow la @andreijitareanu

6. Alte conturi

Între timp cred că voi descoperi că am mai multe conturi peste tot pe acest www. și le voi dezactiva dacă nu mai am nevoie de ele.

Cam asta ar fi treaba pe săptămîna 1. Săptămîna viitoare voi scrie despre un alt lucru pe care-l voi simplica în viața mea.

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

18 gânduri despre „Simplificînd viața – săptămîna 1”

  1. Draga Andy, felicitari. ai luat o decizie buna.
    Observ ca m-ai taiat din lista ta de lecturi. :)
    Iar ai facut un lucru bun. Asta iti va simplifica viata.
    Numai atentie la un lucru.
    Spui ca eviti dezbaterile de sute de ani si ceea ce numesti tu certuri.
    Ai grija ca, simplificindu-ti viata, sa nu-ti simplifici periculos de mult si mintea.

    cu aceeasi simpatie,
    mc

  2. si inca un lucru: chrome este un dezastru, dupa parrea mea.
    Firefox ramine cel mai bun browser din multe puncte de vedere.

    al doilea lucru: modifica acordul… evit blogurile care face… si dezbateri inutile nu inutive..

    dezbateri profesionale nu vei gasi pe bloguri, nu pentru asta sint blogurile, vei gasi dezbateri in universitati la seminarii, in sesiunile de cercetari stiintifice sau in grupuri de discutii profesionale, dar nu pe bloguri, asteptatrile tale sint false.

    pe blog se poate face educatie, se pot deschide perspective pentru cei care nu au acces la alte resurse, este ca un fel de degustare. unii prind gust de unele lucruri astfel. Nu-i condamna, daca tu ai alte posibilitati.

  3. Hopa, inca unul pe care l-a ajuns complexitate vietii anului 2010. Si inca nu ai nevasta, copil, slujba :))

    Te rog sa ne tii la curent cu ce ai reusit si ce nu din proiectul minimalism. Si eu voi experimenta mai multe lucruri in viitorul apropiat. Saptamana asta deja am unul, „The One Thing”, dar imi voi propune cate un The One Thing to Experiment in a Week :-)

  4. @Marius

    Eu am trecut experimental la Chrome dintr-un motiv foarte simplu: e cel mai rapid. Nici la serviciu nici acasa nu mi s-a blocat sau crapat deloc. Intr-un clasament absolut cred ca as pune Chrome pe primul loc si Firefox foarte foarte aproape. Odata cu adoptarea pluginurilor Chorme s-a facut si el navigator mare. Singura ingrijorare e ca Google e prea prezent in viata mea online (bine ca WordPress nu e al Google).

  5. daaaaaaaaaa, bună idee e decizia simplificării vieții – chiar îmi place, felicitări și binecuvânări!!!

  6. Marius, nu toți pe care-i citesc îi am la blogroll. Nimeni nu-i are pe toți. Dacă-mi voi simplifica mintea, se va vedea. Prefer să am o minte ceva mai simplă, decît să n-o am deloc distrugîndu-mi inima. Ce folos o minte coaptă a cărei inimă nu mai bate? Mens sana in corpore sano. Poate ați vrut să spuneți că ACUM nu se fac dezbateri profesionale pe blog. Dar eu sper că se vor face. De ce nu? Blogosfera romînească e încă cît un copil înțercat. Are cîțiva anișori. Încă nu ne-am acomodat. Mulțumesc de atenționările făcute, am corectat greșelile de scriere.

    Vasile, blogrollul a reapărut după ce am mai cugetat puțin. Cu timpul o să mai adaug acolo bloguri, deși știu că asta poate atrage multe „simpatii”. Cu siguranță că voi ține la curent cu progresul pe cei care vor mai intra aici. Am văzut că și tu ai început ceva similar. Good job! Cît despre soție, copil, slujbă ehe, nu mai e mult! :) Sunt un om serios și foarte… determinat!! :)) Stai liniștit, fiecare primește de la Domnul doza de stres și necaz pe care o poate suporta. A propos, eu cred că e o diferență între minimalism și simplitate. Thx for stopping by. Chrome pe primul loc!

    tina, dacă e bună decizia? Eu cred că DA! Era o maximă foarte frumoasă pe care o voi purta un timp în headerul blogului:

    A simplifica înseamnă a lăsa loc Necesarului să vorbească.

    De obsevat litera N mare :)

  7. frumos…si eu am nevoie sa scap de ‘distractiiile'( a se interpreta conform sensului 2 din dictionar :P) online…
    ma gandesc in ultimul timp in cate lucruri imi investesc energia…si ce spun ele despre convingerile mele de viata?
    si…in cate locuri imi disipesc atentia si timpul…satan e foarte viclean cand vine vorba de lucrurile astea ‘inocente’, ba chiar ‘folositoare’…
    adevarul e ca suntem limitati…
    si ar trebui sa fac TOTUL pentru a-mi atinge telul! iar orice lucru nenecesar inlaturat inseamna mai mult din mine pentru ceea ce e important :)
    merci

  8. Interesant şi curajos, specific vîrstei- idealist, revoluţionar şi… monochrom :)- .
    Cu X Evanghelică ce se va alege? :)
    Domnul să fie alături de inima ta, în inima ta, Andrei…
    Succes!

  9. AbigaiL, pot să te întreb care e țelul tău? :D Oricum, mulțumesc și să știi că îmi place „disipesc”-ul tău. E funny :))

    rasvancristian, sper să mă țină entuziasmul! Oricum, e doar un experiment, să vedem cum merge :) Tinerii ăștia…

    Vă referiți la Botoșaniul Evanghelic pe care-l administrez… rămîne de văzut ce se va alege, pînă în prezent merge binișor, oricum nu mă strofoc tare cu el, îmi ia 5 minute pe săptămînă să plasez un anunț :)

    Mulțumesc de urările de bine.

  10. Ei haide! Lasă că nu ți-am zis ca să te corectez, am zis doar pentru că mi-a plăcut exprimizarea, care v’a să zică… din prințipiu… :)

  11. Andrei imi place ce ai inceput sa faci. Domnul sa te ajute sa duci acest proces la capat!

    printr-un proces de acest gen trebuie sa trec si eu in vara aceasta pentru ca din toamna incepe greul. ma bucur ca ai inceput tu inaintea mea.. asa mai trag si eu cu ochiul putin si mai invat cate ceva.

    nu am auzit nimic de Messenger.. sau nu il folosesti prea mult? :D

  12. Edi, ba da, folosesc Messenger. Dar la mine e puțin mai ciudat, îl las deschis mai tot timpul fără să fiu neapărat în fața laptopului și nici nu prea vorbesc așa mult, nu prea fac „chat”, nu prea vrea lumea să vorbească cu mine :))

  13. nu vrea sa vorbeasca cu tine… hmm, cred ca i-ai pus la ‘respect’ in ce priveste messengerul ;))

    seria „simplificand viata” va merge consecutinv, saptamana dupa saptamana, pana ce esti ‘multumit’ de simplificari.. sau acori fieracei etapa atat timp cat e necesar si apoi mergi mai departe? intreb acest lucru pentru ca astept cu nerabdare sa urmatorul articol pe tema aceasta.

    am scris ‘multumit’ cu ‘ ‘ pentru ca nu stiu daca vom fi vreodata multumiti – cu adevarat – de viata pe care o traim. Cel putin din punct de vedere uman. Sau sentimentul de multumire in ce priveste viata pe care o traim, si pe care de multe ori o complicam singuri, nu are legatura cu aceste simplificari?
    Ce parere, ai despre acest lucru?

  14. Edi, (nu te superi că-ți zic așa în loc de cum te semnezi, ori ba?:) probabil unii deja mă cunosc că nu mai pierd timpul cu chat inutil pe mess. Asta e stricare de ochi, pentru cei ce nu și-i au stricat deja.

    Seria cu simplificarea va merge sub formă de experiment, cîte o încercare în fiecare săptămînă, iar la sfîrșitul săptămînii urmează concluziile, adică ce mi-am propus și ce am reușit, unde mai am de lucrat etc… you got the point.

M-aș bucura să aud și de la tine...

