Simplificînd viața – săptămîna 1, concluziile

Pentru că a fost o săptămînă scurtă (de 3 zile) mi-am și propus doar lucruri pe care sa le pot face in aceste 3 zile. Spuneam ca saptamina asta am simplificat viata online. Ei bine, nu pot spune ca mi-am schimbat pe deplin obiceiurile cele rele din online, dar am reusit totusi sa reduc din factorii care imi retineau atentia si energia inutil. Pe linga acestea, avatarul meu de pe WP a avut de suferit si a trebuit sa-l adaptez la sezonul de vara. Se poate gasi si in stinga jos, cu un scurt mesaj de intimpinare.

Iata ce am facut in mod practic in aceste 3 zile:

1. Timpul petrecut online – a fost cam acelasi, deoarece am inceput sa reduc din el inca de la inceputul lui 2010. Aici cred ca stau destul de bine, nu ma mai simt atit de `atras` ca odinioara si nici nu simt nevoia sa intru neaparat pe net sa-mi verific mailul sau sa vad ce a mai zis lumea pe Facebook ori Twitter.

2. Blog – aici lucrurile au ramas cam la fel, designul nu a avut de suferit deoarece sunt multumit de cum arata. As dori totusi ceva personalizat, asa – sa ma simt unic in blogosfera – si pentru asta as dori sa-mi fac un upgrade CSS pentru acest blog. Eu sunt putin `prins` de design si imi place sa desenez blogului, asa ca ma gindesc sa-mi fac acest cadou. In ce priveste selectia blogurilor, aici inca nu am lucrat, dar ramine un lucru ce-l voi face permanent, toata viata: voi sorta blogurile pe care intru, pe care citesc sau pe care comentez. E un proces, nu un eveniment.

3. Gmail – am renuntat la 5 newsletters, dar totusi mai sunt abonat la Descopera.ro pentru ca vin cu lucruri impresionante si inedite aproape zilnic si mai sunt abonat la DPS pentru ca e cel mai bun site de fotografie si inca un alt newsletter. Pe acestea le-am mentionat doar pentru ca ai putea fi interesat si iti dau un sfat bun, sunt site-uri ce trimit continut de calitate. In Google reader am scapat de vreo 20 bloguri si situri, dar mai trebui sa scot din ele. Poate la sfirsitul sesiunii, prin vacanta.

4. Facebook – am ramas doar cu prietenii pe care-i cunosc, familia si citiva cunoscuti prin intermediul internetului. de la 190 am redus la 140. Aici a fost ceva treaba pentru ca a trebuit sa merg la fiecare si sa le dau unfriend.

5. Twitter – unfollow la vreo 20 care nu ma mai interesau sau care vorbeau prea mult si prea putin bine. Am renuntat la orice client twitter deoarece nu urmaresc mult lume si in felul acesta pot urmari stream-ul intr-un singur lor, fara alte conturi.

6. Alte conturi – ma gindeam ca am cont pe Flickr, dar acolo nu prea am avut ce modificari sa fac. Fotografiile sunt fotografii.

Cam asa a mers totul. Sper ca luni sa public ce voi face in Saptamina 2 de simplificare a vietii. Intre timp, astept parerile tale despre acest demers al meu.

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

4 gânduri despre „Simplificînd viața – săptămîna 1, concluziile”

  1. Multumesc, tina. Deja zilele acestea am avut o mica victorie reusind sa simplific si sa renunt la niste lucruri banale, dar care ma incurcau.

  2. Cautam butonul de Like pentru articolul asta. De la prea mult Facebook, probabil. Felicitari pentru initiativa ! Sa ne spui beneficiile in timp (ce-ai pus in locul timpului economisit, de exemplu ) Succes in continuare !

  3. cititor_anonim, dacă ești nou pe blog, bine ai venit sau…. bine m-ai găsit! :) Facebook, da… deja o legendă :) știai că deja a depășit numărul de accesări pe care-l are Google pe pagina de search?

    Mulțumesc de apreciere și de urarea de bine. E nevoie. Un beneficiu ți-l spun chiar acum: mă ridic mai repede de pe scaun atunci cînd nu mai am nimic de făcut pe vreun cont. Cam asta am observat pînă acum… în plus, mă face să am mai mult timp să fac lucruri utile, cum ar fi cititul unei cărți (cărți pe care planific să le fac recenzii curînd).

    Ce să zic… ține aproape! :)

M-aș bucura să aud și de la tine...

