Simplificînd viața – săptămîna 2

După o zi extenuant de lungă ajung să scriu despre ceea ce voi face în a doua săptămînă din încercarea mea de a-mi simplifica viața în locurile unde mi-o complic inutil. Ceea ce voi încerca în această săptămînă este mai mult o „simplificare” spirituală. Cum vine asta?

Știu că sună cel puțin ciudat pentru unii, dar uneori avem nevoie să nu ne mai extra-complicăm și să supra-spiritualizăm totul (click aici ca să vezi ce înseamnă asta). Fără alte explicații, iată ce voi face în această săptămînă:

*orice problemă, necaz, stare de tensiune, stres sau orice lucru rău din viața mea va fi însoțită de mulțumire adusă la adresa lui Dumnezeu și de laudă, totul din pricina Numelui Său.

Voi încerca să încetez să mă consum și să mă mai zbat singur și inutil ca peștele pe uscat în necazurile și problemele care oricum apar, și o să  adopt o strategie folosită de mulți oameni ai credinței, dintre care primul care îmi vine în minte este David: laudă și mulțumire aduse lui Dumnezeu – la el, oricît de mare era necazul, psalmul se termina cu laudă și mulțumire, iar lucrul acesta duce la nădejde.

Mi-a murit papagalul? Laudă și mulțumire pentru aceasta lui Dumnezeu.

Am picat un examen? Laudă și mulțumire pentru aceasta lui Dumnezeu.

Mi s-a întîmplat ceva nedorit? Laudă și mulțumire pentru aceasta lui Dumnezeu.

Ce am enumerat mai sus nu se pot numi necazuri, dar de dragul exemplului le-am scris. Eu cred că multe dintre necazurile noastre pot fi depășite și rezolvate mai ușor dacă practicăm această disciplină, îndrăznesc să spun, a mulțumirii și a laudei aduse lui Dumnezeu, care de altfel este și atitudinea corectă cînd vine vorba de „primejdii” ale trupului sau ale sufletului.

Așa doresc să-mi simplific viața: aducînd laudă și mulțumire lui Dumnezeu pentru totul, pentru că în felul acesta poți trece mulțumit prin nemulțumiri și poți ști că ai făcut lucrul corect atunci cînd te afli în situația să nu știi ce să faci.

Sunt deplin încredințat că noi, oamenii care am fost creați din Dragoste și pentru Dragoste, avem acest scop pe pămînt, înainte de toate: de a aduce laudă, slavă și mulțumire lui Dumnezeu. În multe texte din Biblie se repetă sintagma „pentru Numele Lui”, „din pricina Numelui Său”, „pentru ca El să fie proslăvit” sau altele în aceeași idee, toate sumbliniind faptul că orice acțiune și situație a noastră trebuie să fie pentru proslăvirea și lăudarea lui Dumnezeu, Tatăl nostru.

Știu că a te disciplina în a lăuda pe Domnul și a primi, cum spune Iov, și cele bune și cele rele din mîna Sa sudează mai profund relația Tată-fiu și ne educă caracterul spre a deveni ceea ce dorește El să devenim. O relație simplă, fără ifose și supra-spiritualizări, o relație sinceră, transparentă și plină de recunoștință reală, deloc forțată sau mimată.

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

3 gânduri despre „Simplificînd viața – săptămîna 2”

  1. Da, e frumos ceea ce ai scris, ar fi și mai frumos să se poată ajunge la idealul acesta. Mă gândesc însă cât de simplu ar fi de aplicat aceasta in viața practică, chiar daca nevoia e enorm de mare. Sau poate numai pentru mine e complicat…?

  2. tina, nu e complicat doar pentru tine, ci și pentru mine, pentru toată lumea. Dar viața înseamnă o luptă permanentă, nu? Pavel s-a rugat Domnului și i-a cerut de 3 ori să-i ia țepușul, dar știi care a fost răspunsul Domnului?

    Şi El mi-a zis: „Harul Meu îţi este de ajuns; căci puterea Mea în slăbiciune este făcută desăvârşită.” (2 Corinteni 12:9)

    Roagă-L pe Domnul să-ți dea puterea aceasta de a-I aduce slavă și mulțumire în orice situația și nu-ți fie frică de momentele în care nu vei putea face asta. Încearcă să faci din asta o disciplină și nu doar un lucru episodic, doar cînd îți aduci aminte :)

    Domnul să te binecuvînteze!

  3. Da ai dreptate, viața pe pământ e o luptă pentru fiecare și va trebui să luptăm până vom ajunge dincolo.
    Mulțumesc mult pentru încurajare și sfat! Chiar îmi propun ca scop de ai aduce mulțumire Creatorului pentru orice din viața mea.
    Multă binecuvântare și ție!

M-aș bucura să aud și de la tine...

