Să redescoperim Bicicleta

Pe pagina unde mă prezint spun că sunt pasionat printre altele, de ciclism. Cînd eram ceva mai mic, nu tare mic, cu vreo 15 kg în urmă, nu era zi să nu fac ciclism: profesional. Ei bine, nu la nivelul Tour de Frace sau Giro d’Italia, dar mergeam mult pe două roți. Mult și zilnic. Mult înseamnă între 40-80 km pe zi. Aveam o cursieră albastră, jante albastre, șa albastră, piese originale, Shimano 600, adică gama sport. De atunci au apărut piese mult mai bune, dar și mai scumpe.

Încă prefer cursierele deasupra unei Mountain bike. Dar acum n-am ce face, îmi trebuie Mountain bike din cauza gropilor care nu au fost acoperite de peste 8 ani aici în Dorohoi dar și din cauză că sunt destul de greu și am de slăbit considerabil pînă să fiu în siguranță pe o bicicletă atît de suplă și elegantă, cum sunt cursierele.

Despre cursiere

Cele profesionale nu cîntăresc mai mult decît o pereche de bocanci, sunt usturător de scumpe, undeva pe la prețul unei mașini decente și sunt tare frumoase și elegante. Cele mai de duzină pot fi frumoase și elegante, bineînțeles, la un preț corect. Sunt biciclete de alergătură pe șosea, pe loc drept un sportiv poate ajunge lejer la 60 km/h și să susțină viteza de croazieră un timp apreciabil. La vale, merge cît o lași tu frîni să meargă. La o coborîre treci suta la oră, dacă te ține andrenalina. Astfel de aventuri sunt perioculoase și necesită profesionalism și bicicletă bună, solidă, căreia nu-i sar roțile la o denivelare ușoară plus ochelari de ciclism și o cască de protecție aerodinamică. Eu în loc de cască aveam o șapcă și mi-am dat drumul la o vale atît de tare încît atunci cînd am ridicat puțin capul din poziția aplecat mi-a zburat șapca și a trebuit s-o recuperez de la jumătate de km în deal.

Cum spuneam, am avut cursieră, dar a trebuit s-o vînd și să-mi iau Mountain bike.

Despre Mountain bike

Biciclete solide, cele mai des întîlnite prin oraș, bune și rezistente la gropile obligatorii din România, poți merge cu o viteză decentă dacă ai plămîni și picioare bune și un cauciuc care să nu întîmpine rezistență mare pe asfalt. Pot fi foarte scumpe. Un cadru de curse gen Down-hill poate ajunge și la 100 de milioane. Asta fără piese. Nu este gîndită pentru viteză cum sunt cursierele, dar este făcută pentru plimbări, oraș, pădure, drumuri de țară. Este cea mai versatilă bicicletă dintre toate și alegerea celor mai mulți. Acum am o astfel de bicicletă, neagră, cu furca albastră (arată ca un kitsch ordinar, dar o vopsesc eu) dar cel puțin e de firmă! Nu e nouă, dar face cît alte 7 biciclete noi din magazin (să nu luați niciodată de acolo o bicicletă dacă aveți de gînd să o folosiți mai des). Cadru ușor, aluminiu, piese bune, șa confortabilă. Numai bună de luat la plimbare. Pînă voi mai slăbi și se vor mai repara drumurile la noi (așa cum promite primarul) voi rămîne cu Mountain bike. Apoi trec la CURSIERĂ, dragostea mea :)

Nu, n-am uitat de semi-cursieră

care este un hibrid între Mountain bike și Cursieră. Are roțile mai groase ca la cursieră dar mai subțiri ca la mountain bike. Pentru ochiul neantrenat nu există altă diferență sesizabilă pentru a o deosebi de o cursieră. Am avut și semi-cursieră. Era verde și era bună, evident :) M-am plimbat o grămadă cu ea, făcut drumuri nenumărate pînă la bunci și înapoi (24km dus) și am venit și cu lapte și pește viu de la țară în spate. Bine, cînd am ajuns acasă peștele nu mai era viu, dar am încercat și eu. Cînd mi-am dat seama că nu merge destul de repede am trecut la CURSIERĂ, dragostea mea.

ș.a.

așa se cheamă pentru mine restul bicicletelor, gen BMX sau oricare alta. Nu le dau atenție și nu știu despre ele decît că sunt folosite la scheme, învîrtituri și sărituri. Complet neinteresant pentru mine.

O să mai urmeze articole despre biciclete pînă intru în vacanță de ziua mea, pe 2 august. O să vă mai spun cum mă plimb, pe unde, de ce, la ce-s bune, echipament, ce-mi place și voi pune și fotografii cu ce am și ce-am avut. De asemenea, poate vor urma și fotografii făcute de mine altora, „altora” fiind fratele meu în acțiune. Te aștept să redescoperim BICICLETA.

2 gânduri despre „Să redescoperim Bicicleta

  1. I want one…I’m gonna get one some time :D
    Interesting. Didn’t know that ‘bout you :D

M-aș bucura să aud și de la tine...

