Echipament de Cursieră

Pentru că m-am dat cu o Cursieră cîțiva ani buni și am mers ceva kilometri, pot doar să spun că ciclismul nu este un sport deloc ieftin. O Cursieră decentă costă de la 700 de lei în sus, și atunci cînd îți dai seama că mai vrei niște foi mai mari sau că macaraua nu mai schimbă cum trebuie, tot începi să investești.

Investiția nu este doar în bicicletă ci și în echipament.

Echipament minim pentru curse de la 30-40 km în sus:

1. Obligatoriu bicicleta ar trebui să fie dotată cu suport și un bidon unde se pune apa. E obligatoriu să fii hidratat tot parcursul traseului ales.

2. Ochelari cu protecție UV. Da, protecție contre razelor ultraviolete, că deh, nu porți ochelarii în mașină, la volan să nu-ți intre soarele în ochi, ci tu mergi pe bicicletă expus permanent la soare.

3. De preferabil o cască, nu neapărat de protecție să nu te dau cu capul de ceva cînd cazi (mă gîndesc că pe distanțe mari nu se duc toți amatorii care nu știu sta pe două roți) dar cască ca să te protejezi tot împotriva soarelui, să nu-ți bată direct în cap. Dacă nu ai așa ceva, o șapcă albă sau albastră merge. Să te ferești de negru.

4. Ei bine, și acum intrăm în țoale. Țoalele de cursieră arată cam așa. Dacă nu ai bani să-ți iei și pantaloni scurți și tricou, ia-ți doar pantalonii. Faptul că-s strîmți te ajută să te simți mai bine la pedalat, nu te încurcă și faptul că au buretele ală cusut pe funduleț face ca drumul să fie mai… confortabil :) (dacă ești începător, așteaptă-te să te doară dosul vreo 2 săptămîni, apoi trece, stai liniștit :)

5. Mănuși cu sau fără degete. Mănușile acestea fără degete nu se poartă doar de fițe, cum cred mulți. Sunt persoane cu o piele alergică la praf și vînt de pe șosea și de la viteză și distanță mare, pielea se usucă și se facea așa, mai crăpăcioasă, plus că nu te doare podul palmei atunci cînd stai aplecat pe coarne, doarece mănușile bune au și un burete acolo.

6. Dacă nu ai papuci și pedale speciale pentru cursieră, atunci ia-ți niște adidași cu o talpă nici groasă nici subțire și șosete de bumbac, evident.

7. Ar trebui să ai cu tine tot timpul un ghiozdan în spate din care să nu lipsească niște bani, ca să nu cari mîncarea cu tine (fructe, apă, dacă nu găsești fîntîni curate), un pansament, cîțiva plasturi, trusa de făcut pana și o pompă din aia mică, retractabilă. Ah, și să nu uit: buletinul. You just never know.

În România bicicliștii sunt tratați ca niște insecte pe șosea, așa că mare grijă atunci cînd mergi să ții partea dreaptă și să te dai din calea mașinilor care te vor claxona inevitabil. Jacheta aia reflectorizantă e o prostie, iar legal trebuie s-o porți după apusul soarelui. Oricum, dacă ai un tricou de biciclist adevărat, acestea au de obicei ceva material reflectorizant în ele și n-ar trebui să fie o problemă. Oricum, nu recomand deloc mersul noaptea. E urît, că am pățit-o.

Cam asta e tot ce-mi trece prin cap acum. Sunt lucruri de bază, elementare și înțelese de la sine, de bun simț. În rest, ce să mai zic? Sper să poți profita vara asta de-o bicicletă de șosea. Încearcă! Poate o să-ți placă și o să vrei să pui ceva bani deoparte pentru un nou hobby și pentru o sănătate mai bună :)

Dumnzeu să vă binecuvînteze pe voi și vă țină țoaclele! :)

7 gânduri despre „Echipament de Cursieră

  1. Buna ziua!
    Am o cursiera Colnago care are ceva ani si imi trebuie niste piese.
    Momentan imi trebuie o janta buna si eventual un ghidon.
    Puteti sa imi dati o adresa de internet sau altceva de unde sa pot cumpara piese si acum si pe viitor?
    Va multumesc!

  2. Salut! Bun articolul, vreau sa mentionez ca ochelarii nu sunt doar pt soare si pt protectia ochiilor de praf de pietre care iti intra in ochii, am patit-o odata pe o coborare, a trebuit sa ma opresc ca nu mai vedeam, app am o cursiera ceva veche condor, si imi trebuie un ghidon nou, sti ceva adrese, sa fie pana intr-un mil maxiim, nu vreau ceva special de carbon

  3. Mihai, am o cursieră, tot veche, dar frumoasă, din Elveția, second hand. Dacă vrei, ți-o pot vinde eu, dar nu vreau să dezasamblez cadrul de pe ea pentru că are toate piesele originale.

M-aș bucura să aud și de la tine...

