Concluzii despre bloguri după 3 ani petrecuti pe ele

M-am gîndit de multe ori: de ce să mai scriu și să întrețin un blog? De ce să muncesc cu el?

Cred că în tot ce facem trebuie să existe și înțelepciune și să nu facem lucrurile doar de dragul de a le face. Așa e și cu blogul. Nu facem blogging doar de dragul de a-l face, ci trebuie să avem un scop. Care este scopul blogului?

Recent am făcut un fel de sondaj pe Facebook unde am întrebat așa:

„Pentru ce citiți unele bloguri/bloggeri? Pentru informațiile pe care le prezintă sau pentru vocea autorului? Sau alte motive? Aș fi tare interesat. Mulțumesc că-ți vei face timp să-mi spui.”

Răspunsurile au fost diverse, deși au fost puține. Cel mai interesant răspuns a fost a lui Alin Cristea, care promite că îl va elabora cîndva: „Blogurile apartin oamenilor si ma intereseaza ce gindesc, ce scriu, cum reactioneaza oamenii. Daca vor desena in loc sa scrie, o sa ma uit la desenele lor. In ceea ce fac oamenii exista SEMNIFICATIE.”

Concluzia mea în ceea ce privește blogurile este următoarea (după vreo 3 ani de blogging aproape zilnic):

1. Cei mai mulți citesc un blog din obișnuință.

2. Cei mai mulți citesc bloguri pentru că le place scandalul de acolo.

3. Cei mai mulți citesc anumite bloguri pentru că îi cunosc pe autori.

4. Cei mai puțini citesc un blog pentru conținutul său.

5. Cei mai mulți citesc anume bloguri datorită personalității din spatele lui.

6. Interesul pentru bloguri a scăzut, au rămas doar cîteva care sunt citite mai intens

7. Cei mai mulți nu urmăresc și nu citesc blogurile noi (decît dacă aparțin unei personalități sau dacă este vorba de scandal, intrigi, duel). Ca să aibă succes pe „piața” blogurilor, bloggerii noi trebuie să fie personalități ori să fie absolut geniali. Orice altă tentativă este sortită eșecului. Despre asta zicea și Trevin Wax cîndva. ARTICOL RECOMANDAT: The State of the Blogosphere. Aplicabil și în România.

8. De cînd au explodat rețelele de socializare (Facebook, Twitter) bloggeri s-au lenevit, au început să scrie parcă mai mult acolo decît pe blog.

9. În blogosfera evanghelică nu există bloguri de calibru (cu articole de calitate, consistente și publicate constant, cu o comunitate mare de cititori). Fac o comparație cu bloguri din blogosfera vorbitoare de limbă engleză unde diferența este abosolut uimitoare. Mai avem multă mămăligă de mîncat pînă să avem curajul să ne comparăm cu ei.

Acestea fiind zise, îmi plănuiesc retragerea, deși îmi place mult să scriu. Scrisul de dragul scrisului mi-ar rămîne singurul scop care m-ar putea salva din a nu mai scrie :)

Update: nu știu cînd va fi retragerea, dar o să existe de îndată ce vor veni alte lucruri peste mine care nu-mi mai vor da timp de blog. Pînă atunci, o să mai scriu.

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

14 gânduri despre „Concluzii despre bloguri după 3 ani petrecuti pe ele”

  1. daaa, trist, si cum ramaine cu cei care cauta un strop de alinare pentru suflet in articolele de pe blogurile cu adevarat valoroase, asa ca si al dvs?…

  2. tina, în primul rînd mulțumesc tare mult pentru… apreciere. Uite că sincer nu m-am gîndit niciodată la blogul meu ca fiind „cu adevărat valoros”. Cum rămîne cu cei care caută alinare? Păi alinare vor găsi tot timpul, dar nu neapărat pe bloguri. Nu aici se găsește alinarea, ci în Domnul. Blogul poate fi folosit să te direcționeze spre El, să-ți pună gîndurile și simțire spre El, dar El este cel ce dă alinarea tot timpul.

    Depinde și de cel ce citește ce vede la un blog și la felul cum îl ajută. Pe unii îi poate ajuta stilul și articolele bloggerului, pe alții îi ajută alte lucruri, alte bloguri, alte… formulări.

  3. ar fi terbuit sa va ganditi si la partea aceasta :-)
    Da, aveti perfecta dreptate, alinarea o poate da numai El, dar prin cineva, un copil al Sau.
    Sorry ca na ma exprimasem corect!

    Si acum multa binecuvantare si har in ceea ce faceti, caci e util asteptat si bine primit! :-)

  4. Mulțumesc. Dar fără „faceți” și alte formulări de politețe, bine? :) Parcă strică comunicarea, și nu am pretenții la așa ceva. Poate o să am cu străinii doar cînd o să fiu bunic :)

  5. De ce citesc bloguri si de ce scriu…
    Citesc pentru ca imi place sa interactionez, sa schimb idei si sa gasesc ceva la care inca nu m-am gandit. Imi place sa fiu un colectionar de opinii, sa le pun in cumpana si sa interoghez persoana respectiva. De altfel comentez pe majoritatea blogurilor unde exista libertate de exprimare si subiecte ce indeamna la gandire.
    Scriu pentru ca un blog poate fi si un istoric a ceea ce „esti tu” prin prisma ideilor ce-ti formeaza personalitatea. Imi place sa scriu si sa schimb framantarile mele cu persoane cunoscute cat si necunoscute. Imi place sa sper ca putem socializa in nenumarate forme si blogul poate fi una dintre acestea. Scriu pentru ca ramane.

  6. Claudiu, mulțumesc și ție de răspuns. Și eu cînd privesc în urmă, la cum a evoluat acest blog care acuș face 3 ani, am multe de învățat despre mine și despre… natura umană. Fii binevenit aici. Sper să găsești subiecte care îndeamnă la gîndit :)

  7. Nu cred ca trebuie sa fii dezamagit de vizitele putine si de lipsa persoanelor interesate. Eu cand gasesc chiar si doar o persoana careia sa-i placa o discutie serioasa sunt pe deplin multumit. Continua ce ai inceput, o sa-ti faca bine in momentele grele.

  8. Dar nu sunt dezamăgit de vizite puține :) nu prea-s puține la mine… bine depinde ce înseamnă „puține”, în comparație cu ce anume. Știu că există cîteva persoane care citesc cu siguranță ceea ce scriu, și asta îmi dă sentimentul că nu scriu degeaba.

  9. Nu mă cunoști. Eu de mult am tot vrut să renunț la scris, și de fiecare dată am vrut s-o fac atunci cînd nu mai vedeam niciun scop în asta. Acum am vrut să renunț pentru că mă văd scriind într-o blogosferă din ce deznădăjduiește din ce în ce mai tare, în care aproape că nu mai ai ce citi. Aici cărțile s-au împărțit de mult :)

  10. Nu toate merg spre bine :) Poate te referi că toate lucrurile lucrează spre binele celor ce-L iubesc pe Domnul, iar asta e altă treabă. În schimb, în blogosfera evanghelică, nu toate merg spre bine, mai ales dacă unii rămîn încăpățînați, orgolioși și nu sunt dispuși să învețe.

M-aș bucura să aud și de la tine...

