De ce nu o să pun nume din Biblie copilului meu

Disclaimer: Îmi plac numele din Biblie. Mă numesc Andrei, deci ar fi culmea să nu fiu de acord cu a pune nume din Biblie copiilor.

Bun.

De ce nu o să pun nume din Biblie copilului meu? Pentru că:

1. Numele nu îl face pe om. Îmi aduc aminte de un episod dintr-o animație cu Motanul încălțat în care acesta pune nume la 3 ucenici. Unul dintre ei, neîndemânatic și fără nici un talent deosebit, primește un nume pompos de conte. Motanul încălțat spune: „… because in times like these, a good name is all you need.” Un nume, din Biblie sau nu, nu garantează absolut nimic. Copilul nu va fi mai credincios, mai plăcut Domnului, mai ascultător sau mai de succes. Nu își va face prieteni mai ușor, nu va recita mai frumos poezii și nici nu va învăța mai repede să meargă. Nu va fi sclipitor pentru că poartă un nume deosebit, ci va fi sclipitor mai degrabă dacă primește o educație aleasă, după Scriptură, într-un cămin plin de dragoste.

2. Numele ebraice nu au nicio relevanță pentru contextul actual. Se știe foarte bine că numele ebraice poartă semnificații speciale și erau / sunt acordate în funcție de anumite circumstanțe, bine gândite. Relevanța lor pentru cultura românească se duce spre zero.

3. Există și alte nume frumoase și deosebite. Dap, vești bune. Chiar există. Și oamenii chiar își numesc așa copiii. Și acei copii sunt deosebiți, așa cum se și numesc.

Desigur, a da nume unui om are o încărcătură deosebită. Cred că numele nu trebuie ales la întâmplare, dar nu cred că trebuie să ducem acest lucru spre extreme… pocăiești.

„…Because in times like these, a name is not all you need!”

Publicat de

Andrei Jităreanu

Este o onoare şi un privilegiu să fii zdrobit de mâna lui Dumnezeu. Tocmai apropierea ei poate aduce sfinţire.

3 gânduri despre „De ce nu o să pun nume din Biblie copilului meu”

  1. Da, poate ca nu au relevanta in contextul actual dar un nume cu semnificatie poate fi o incurajare pentru purtator, ii poate aminti de Dumnezeu in anumite momente, poate fi o binecuvantare :)
    Binenteles, exista si alte nume speciale inafara de cele biblice.

  2. Cu siguranță că așa este. Am vrut să subliniez anumite aspecte aici și sunt sigur că sunt oameni care au înțeles articolul dar și oameni care nu l-au înțeles :)

  3. Ouch ! :) Am inteles articolul tau (A different idea does not equal a lack of comprehending ) Doar impartaseam din experienta mea cum un nume cu semnificatie poate fi relevant.

M-aș bucura să aud și de la tine...

